Tiedän että kysymys on tyhmä, mutta puhelin ei ole minulla, vaan vanhalla äidillä satojen kilometrien päässä.
Hiljattain oli tilanne, että hän oli vahingossa laittanut puhelimen äänettömälle, enkä saanut häneen mitään yhteyttä, ennen kuin soittamalla ensin äidin seinänaapurin apuun.
Onko tuttu kyseinen puhelin? Kai siinä on joku merkki näytöllä silloin kun äänetön tila on päällä? Olen äidiltä kysellyt, mutta ei hän ole huomannut.
Googlasin käyttöohjetta, ja äänettömyys ilmaistaan - yritän kuvailla, kahdella palkilla yhdistetyllä 1/8-nuotilla, joiden yli on poikittain punainen viiva. Onkohan tuo äänettömyyttä tai ääntä ilmaiseva symboli näytön ylälaidassa niin kuin yleensä puhelimissa?
Jos vanhuksella on vain tuo yksi puhelin ja jos se menee vahingossa äänettömäksi, niin eihän hän sitä pysty itse mihinkään testaamaan, varsinkaan jos ei itse huomaa. :(
Doro 5517 - miten näkyy jos on äänettömänä?
5
2194
Vastaukset
- Anonyymi
Oikealla alhaalla risuaita= päälle/pois sama Nokia
https://www.doro.com/globalassets/inriver/resources/qsg_doro_5517_fi_a3a7_v202011_20170224.pdf
Tehkää testi soitto - Anonyymi
Ohjeesta löytyy..
- Anonyymi
Kuvassa näytön oikeassa yläkulmassa näkyy nuottimerkki, jossa äänettömänä viiva päällä.
https://www.doro.com/fi-fi/shop/mobile-devices/easy-phones/doro-5517-c862b54b/ - Anonyymi
Niinpä, vanhuksilla olisi hyvä olla nk turvapuhelin. Toimivat sellaiset ovat varsin kalliita, ja usein ruhtinallisen hintaiseen kk-sopimukseen sidottuja, toki niihin sitten kuuluu apupartion paikalletulo (mutta se yleensä kestää terminaalisen pitkän ajan).
Minä olen rusnannut vahemmilleni (ovat eronneet, eli 2x vaiva 2x kustannukset) androidkapulat siten että niihin voi soittaa ennalta määrittämistäni numeroista, joihin kapulat vastaavat automaattisesti (ja kapuloiden tärkeitä asetuksia vanhukset eivät voi muuttaa). Vanhukset voivat soittaa tai lähettää textarin näistä kapuloista hyvin helposti. Nyttemmin on tullut pohteeksi että pitääkö latusliitin ja laturin seinäkosketin liimata kiinni superepoxilla.
Heillä on myös "turvapuhelin" rimpula ranteessa, mutta eivät muista että sen akkua pitää ladata säännöllisesti.
Nykyiset androidkapulat Google on rampauttanut siten että auto-answer appsit ja asetustensäädönesto appsit eivät toimi, jos yllä kuvattua toiminnetta haluaa on läydettävä androidkapula versiolla 5.0 tai aiempi.- Anonyymi
Vanhuksille paras on Nokian entisajan peruspuhelin. Toimivat ja eivät ole monimutkaisia toisinkuin nämä Dorot,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068