Heippa!
Olen ensimmäistä kertaa teettämässä kph-remonttia, ja selkeästi en ole osannut ottaa kaikkea huomioon.
Urakkasopimusta tehdessämme en osannut vielä sanoa varmuudella mitkä laatat valitsisimme, joten päädyimme siihen, että hankin laatat erikseen ja jätetään ne urakkatarjouksen ulkopuolelle. Tämä kirjattiin termillä, ei sisällä pintamateriaaleja.
Itse puhuin koko ajan laatoista, mutta nyt rakennusfirma on veloittamassa multa myös esimerkiksi laasteja.
Onko jossain joku virallinen lista, mistä näen mitkä tosiaan luokitellaan pintamateriaaleiksi, muutenhan tämä on aika tulkintakysymys? Teoriassahan sitten kai kaikki sauma-aineet ja kaikki pinnalle jäävä on pintamateriaalia?
Tietenkin, tyhmyydestä sakotetaan, mutta tuntuu ikävältä että kun itse puhun laatoista, niin kukaan ei korjaa sen "pintamateriaali" - kirjauksen tarkoittavan itse asiassa melkoista listaa asioita. Tietenkään eivät korjanneet, toki heidän etunsa oli että hyväksyin tarjouksen, jonka oletin sisältävän lähes kaiken paitsi laatat.
Mitkä luokitellaan pintamateriaaleiksi?
Anonyymi
2
114
Vastaukset
- Anonyymi
Laasti ja sauma-aine tarvitaan laattojen kiinnitykseen. Kyllä asia on ok.
- Anonyymi
Normaalia toimintaa, mistä se rakennuttaja voisi etukäteen tietää millaisia laasteja ja saumaaineita tarvittaisiin ja osaisi sen perusteella hinnoitella ne oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477715
- 334273
- 573745
- 503210
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons682632- 642508
- 572444
- 402349
- 162296