Minulla on opiskelu käytössä läppäri koulussa ja huomasin vuosi sitten, että minun läppärini käynnistelee mikogo nimistä sovellusta itsekseen. Ilmeisesti luokkalaiseni olivat menneet jollain välitunnilla hakkeroitumaan läppäriini ja asentaneet mikogon sekä jonkinlaisen viruksen. Olisikohan BIOS virus? Käyn siis AMK:ia enkä hirveästi näistä amatöörien viruksista tiedä. Ilmeisesti nämä ovat kuitenkin saaneet jonkinlaisen etäyhteyden tiedostoihin ja läppärin? BIOSin ja Win 10 asensin uudelleen. Telia tietoturva ei havainnut virusta. Pitäisiköhän ostaa uusi kone? Onko teillä ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Olin lukinnut koneeni niin, että siihen piti kirjautua. Ilmeisesti pin koodi on jossain vaiheessa huomattu. Läppäri saastutettiin Helmikuussa 2020 ja huomasin mikogon käynnistyneen itsekseen muutamia kertoja läppärin ollessa latauksessa. Puhetta on salakuunneltu ainakin. Poistin Mikogon Toukokuussa 2020. Onneksi koronan takia käytin lähes pelkästään pöytäkonetta koko etäopiskelu kevään. Olen viime syksystä asti pyrkinyt välttämään koneen käyttöä. Ainoastaan opiskelu asioihin uskaltanut käyttää.
Virus Lenovo ideapadissa
Anonyymi
0
995
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224444- 203585
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052387- 272081
- 341984
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151648
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191467- 121331