Rakennustyömailla työskentelee paljon ulkomaista työvoimaa, jota on julkisuudessa erityisesti syytetty koronan leviämisestä. Asiaa on pitänyt esillä etenkin Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi, joka toteaa Talouselämän haastattelussa muun muassa, että ”ulkomaalaiset käyttäytyvät ikään kuin uhmalla, vallalla on sellainen ei koske meitä -ajattelu”.
https://www.talouselama.fi/uutiset/kun-tulee-maarays-tai-ohjeistus-omaehtoiseen-karanteeniin-sille-suurelta-osin-naureskellaan-rakennusliiton-harjuniemi-tyomaille-on-pesiytynyt-alakulttuuri-joka-ei-piittaa-koronan-suosituksista/033110e4-8cc6-4cf3-8729-ed0dedcf2691
Ministeri Pekonen sitten syyllistää työnantajat samasta asiasta:
”Kyse ei ole työntekijöiden kansallisuudesta vaan työnantajan vastuullisuudesta ja lain noudattamisesta. Jokaisella työnantajalla on lakisääteinen velvollisuus varmistaa, että työ on tekijöilleen terveellistä ja turvallista. Vain sillä, että työnantaja ottaa työturvallisuuden vakavasti, työpaikalle voi syntyä vahva turvallisuuskulttuuri, jossa työntekijät noudattavat annettuja määräyksiä turvallisista työskentelytavoista sekä tarvittavien henkilösuojainten kuten kasvomaskien käytöstä”, Pekonen vastaa "
KYSYNKIN RAADILTA KUMPAA USKOTTE, MOLEMMAT ON VASUREITA, ETTEI NYT USKOTTAVUUS VARMAANKAAN OLE NIIN KORKEALLA.
Kyllä minä näkisin Harjuniemen tähän osaavammaksi, kun on paikan päällä seurannut, niin sanoi suoraan etteivätä ulkolaiset työntekijät välitä säännöistä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16825174/uusavuttomat-taudin-tartunta-lahteita
Keksustalaiselta herra tohtorilta lainaus
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa mieltä. Pekonen säveltää vaikkei tiedä asiasta mitään.
- Anonyymi
Saisi nyt ministeri olla paremmin asioista selvillä. ei tulisi sitten tuollaista ideologia puppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979