Keskimäärin vuodessa noin 10000 km . Onko ristiriitaista ajoneuvon hankinta pieni kulutus ja ajetaan vähän samalla saastutetaan vähän .
Miksi ajetaan hybridillä vähän kilometrejä.
43
519
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän uuden auton ostoa tuollaista käyttöä varten voi puolustella millään, joten pieni kulutus syynä on jo jonkinlainen itsepetos.
- Anonyymi
Minä ajan 15 000 km ja etupässä tajaamaa.ätavkilutaa tajamassa noin viisi litraa.
- Anonyymi
Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja.Tuli painovirhe tarkoitan verrattuna 150000 km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja.Väliraha ratkaisee.
- Anonyymi
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Köyhimmät kulkee muilla keinoin.- Anonyymi
Köyhät katselee luvattuja kulutuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät katselee luvattuja kulutuksia.
Juu ja todellisia mitkä toteutuvat.
- Anonyymi
Toi on just se kokoomuksen päätavoite JESS, mutta tyhmät kokkelit ei tajuu, että tolla LOGIIGALLA äänestäjät heidän "haltuun" loppuu nopeesti, no jos tähän sallitaan vanha "kommunistiaikainen" vitsi auton ostosta?, no ei se mitään, kerron sen kuitenkin, eli kuulin kokoomuksen hallitusryhmän kokouksessa seuraavanlaisen "vitsin": viljelijä halusi auton, siihen porvaripetteri: osta velaksi meiltä Volga, koska Volga loppuu ennenkuin se "velga", jeess meil menee hjuvin, KUIS TEILLÄ?
- Anonyymi
Vaareille menee aina läpi lupaus pienestä kulutuksesta ja he ovat valmiita siitä maksamaan paljonkin, tosin heidän ajoillaan raha ei koskaan palaudu heidän kassaan.
- Anonyymi
Samoin nuoremmille . Jos ja kun esimerkiksi taajama-ajossa on polttoaineen kulutuksen säästö
3-4 L 100Km Tämä säästö on jokaisen laskutaitoisen helppo laskea.
Vaikka näin taajamaajoa vuodessa 7000km , Siis näin 4x1,5=6x70= 420 jos esimerkiksi pitää autoa 5 vuotta siis 5x420=2100 euroa, maantieajossa on kulutus ero pienenpi joten jätin sen laskuista pois.Ajoneuvovero joka on CO2 perusteinen on pieni yaris hybridissä alle 100 euroa vuodessa. Eipä tietenkään palaudu kassaan jokaiselle autoilu maksaa kenelle enemmän ja kenelle vähemmän. Ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin nuoremmille . Jos ja kun esimerkiksi taajama-ajossa on polttoaineen kulutuksen säästö
3-4 L 100Km Tämä säästö on jokaisen laskutaitoisen helppo laskea.
Vaikka näin taajamaajoa vuodessa 7000km , Siis näin 4x1,5=6x70= 420 jos esimerkiksi pitää autoa 5 vuotta siis 5x420=2100 euroa, maantieajossa on kulutus ero pienenpi joten jätin sen laskuista pois.Ajoneuvovero joka on CO2 perusteinen on pieni yaris hybridissä alle 100 euroa vuodessa. Eipä tietenkään palaudu kassaan jokaiselle autoilu maksaa kenelle enemmän ja kenelle vähemmän. Ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla.Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?
Nyt käytät vuodessa 1860 euroa bensaan (1,50 eur/litra hintaoletuksella).
Jos hommaat kaksi litraa vähemmän kuluttavan auton, bensaan menee 600 euroa vähemmän vuodessa samalla kilometrimäärällä. Eikös tollasen Corollan kulutus oo jotain tuota luokkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?
Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de
Saksassa olosuhteet hieman erilaiset kuin Suomessa, ei nastarenkaita, sileämmät tiet, ei kovia pakkasia jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa olosuhteet hieman erilaiset kuin Suomessa, ei nastarenkaita, sileämmät tiet, ei kovia pakkasia jne.
Kyllä olosuhteet ovat erilaiset , mutta kumminkin kun suorittaa kulutus vertailua niin ajo-olosuhteet ovat samat verrattaessa eri merkkisiä autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de
Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?
Hyvä kysymys.
"Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?"
Vastaus kysymykseen. Älä aja, ei sieltä haihtumalla poistu muuta kuin ihan olematon määrä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt käytät vuodessa 1860 euroa bensaan (1,50 eur/litra hintaoletuksella).
Jos hommaat kaksi litraa vähemmän kuluttavan auton, bensaan menee 600 euroa vähemmän vuodessa samalla kilometrimäärällä. Eikös tollasen Corollan kulutus oo jotain tuota luokkaa?2 litraa/100 km vähemmän kuluttavan auton hommaaminen on hiukka haastavaa, kun nykyiselläkin kulutus on alle 2 l/100 km.
Juu, en aja fossiilisella itäautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 litraa/100 km vähemmän kuluttavan auton hommaaminen on hiukka haastavaa, kun nykyiselläkin kulutus on alle 2 l/100 km.
Juu, en aja fossiilisella itäautolla.Juu jos ei aja fossiilisella . eipä siinä silloin mitään säästä . ainakaan fossiilista polttoainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu jos ei aja fossiilisella . eipä siinä silloin mitään säästä . ainakaan fossiilista polttoainetta.
Säästää ympäristöä ja vähän rahaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästää ympäristöä ja vähän rahaakin.
Ympäristö säästyy kun ei aja , rahaa säästyy kun ei aja . Aina kun ajaa ympäristö kärsii ja rahaa kuluu. Ja mitä enemmän ajaa ympäristö kärsii enemmän ja rahaa palaa runsaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?
Säästät noin 400€ vuodessa polttoaineissa,kun hommaat Corolla 2,0 hybridin.
- Anonyymi
Lataushybridi on hankittu työmatkaa varten. Sillä sukkuloidaan kotoa töihin ja töistä kotiin. Mökkireiseut ja muut lomareissut tehdään toistaiseksi isolla DIESELILLÄ.
- Anonyymi
Jep, dieselhän niissä hinausautoissa rouskuttaa.
- Anonyymi
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että ihmisillä on erilaisia tarpeita ajella? Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mitä väliä? Vai vaikuttaako jonkin Yaris-kuljettajan vuotuiset ajokilometrit paljonkin omaan elämääsi? Miksi uuden auton ostoa pitäisi perustella tai puolustella? Jos on rahaa niin ostaa pois. Ainoastaan vähävaraiset koittavat keksiä jotain selityksiä miksi se 15v vanha auto on paras ratkaisu..
- Anonyymi
Hommahan on niin, että maailmaan pusketaan äärettömät määrän ns. saasteita, jonka seurauksena maapallon lämpötila nousee, mutta kuka ja miten sitä nousua halutaan rajoittaa, riippuu kulutuksesta, mutta mutta miksi?, eli joku/jotkut ei pärjää ilman sitä kulutusta ja he ovat herkimmin vaatimassa rajoituksia, että "raaka tarve pysyisi voimassa" , eli KAIKKI nykyiset öljyllä tienaavat maailman yritykset, ovat tämän kaiken takana, mutta suuri huoli näillä "verenimiöillä" on siitä, että valtaan pääsee joku toinen energia, koska fossiilisten laulu loppuu hetimiten, sitä nää kusipäät pelkää, ja toivottavasti samaa valtaa ei enää anneta "ROSVOKUSIPÄILLE", V***U sanon mä. . . . .
- Anonyymi
Se kun vaan on sillä hybridillä se maximaalinen ns. kulusäästö just tuossa 10tkm paikkeilla ja sen jälkeen alkaa oleen persnettoa, elikkäs se vaan ei kaikille sovi, kunhan saadaan kaikille sopivat vähintäin yhdellä latauksella joka kestää sen "kahvillakäynnin" ajan (elikkäs 1000km ajomatkaa), shit alkaa oleen kuutamot kohellaan. . . .
- Anonyymi
Minulla on hybridi, ja bensaa menee n. 17 erolla kuukaudessa, kesällä menee 21 euroa kuukaudessa. Kahviin menee enemmän.
- Anonyymi
Ei toyota hybridiä tarvitse ladata . Auto on itselataava . Ei pääse yaris hybridillä yhdellä tankkaamisella kuin noin 900 km syynä tähän on pieni polttoaineen tankki ainoastaan 36 litraa. mutta jos pudottaa vauhdin max 80km/h niin silloin kyllä 1100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toyota hybridiä tarvitse ladata . Auto on itselataava . Ei pääse yaris hybridillä yhdellä tankkaamisella kuin noin 900 km syynä tähän on pieni polttoaineen tankki ainoastaan 36 litraa. mutta jos pudottaa vauhdin max 80km/h niin silloin kyllä 1100 km.
Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.
Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.
Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla.Miksi ihmeessä raahaat bensamoottoria mukanasi jos ajat lähestulkoon sähköllä? Idiootti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.
Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla.Tietenkään ei tarvitse tankata jos ei aja . Mutta kuitenkin tankkaat fossiilista vaikka et aja fossiilisella ." Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa."
httpmoottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttaa-vai-eiko-kuluta-ladattavien-hybridien-janoisuus-ja-paastot-kiistanaihe/s://
- Anonyymi
Tollolootan kestävyyden tae on se, että auto seisoo tallissa, kun sataa tai tie on märkä. Näin on juuri tojovaarin suulla meille kerrottu.
- Anonyymi
Kyllä juuri näin . kun auto ei kastu se ei ruostu . pätee kaikkiin merkkeihin tästä esimerkkinä ruosteettomat californian autot
https://www.google.com/search?q=ruosteeton californian auto&sxsrf=ALeKk02xjhhMH3_jwpR_NRnK7mL4lNZFzQ:1614797754516&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi5sKq05pTvAhVG2SoKHdFRAvwQ_AUoAXoECBMQAw&biw=1920&bih=1007 - Anonyymi
Ja sekö on sinun ongelmasi että vaarin Toyota on tallissa? Miksi ihmeessä?
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan eniten myös sähköisiä' kilometrejä.
- Anonyymi
Niin millä tavalla laskien? Minulla oli hetken laina-autona itselataava Yaris hybrid, ja ajoin sillä kolme edestakaista työmatkaa. Se kulki sähköllä maksimissaan kotipihasta valtatielle, sitten koko muun 30km matkan polttomoottori käyden. En ehtinyt perehtyä sen tarkemmin siihen, paljonko se sähkömoottori tasaisessa matka-ajossa kulkua avittaa, tai seurannut kulutusta sen koommin, mutta vähän kyseenalaiselta sen hyöty näin äkkiseltään tuntuu. Muuten se oli aika... sanotaanko hämmentävän tuntuinen auto manuaalivaihteisen Golfin jälkeen. Enkä siis sano, että huonolla tavalla. Huonoa siinä oli vain ajoasento ja etenkin penkki, mutta sekin lie tottumiskysymys.
Työmatkani on siis n. 30km yhteen suuntaan, noin 500m pikkutietä ja loput valtatietä, josta 13km motaria. Ehkä ladattava hybridi olisi minulla edullisempi, koko työmatka saattaisi mennä sähköllä? Taikka sitten ihan täyssähköauto, mutta se jää vielä haaveeksi taloudellisista syistä.
Toistaiseksi ajan dieselillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin millä tavalla laskien? Minulla oli hetken laina-autona itselataava Yaris hybrid, ja ajoin sillä kolme edestakaista työmatkaa. Se kulki sähköllä maksimissaan kotipihasta valtatielle, sitten koko muun 30km matkan polttomoottori käyden. En ehtinyt perehtyä sen tarkemmin siihen, paljonko se sähkömoottori tasaisessa matka-ajossa kulkua avittaa, tai seurannut kulutusta sen koommin, mutta vähän kyseenalaiselta sen hyöty näin äkkiseltään tuntuu. Muuten se oli aika... sanotaanko hämmentävän tuntuinen auto manuaalivaihteisen Golfin jälkeen. Enkä siis sano, että huonolla tavalla. Huonoa siinä oli vain ajoasento ja etenkin penkki, mutta sekin lie tottumiskysymys.
Työmatkani on siis n. 30km yhteen suuntaan, noin 500m pikkutietä ja loput valtatietä, josta 13km motaria. Ehkä ladattava hybridi olisi minulla edullisempi, koko työmatka saattaisi mennä sähköllä? Taikka sitten ihan täyssähköauto, mutta se jää vielä haaveeksi taloudellisista syistä.
Toistaiseksi ajan dieselillä.talvella pakkasella ei ladattavalla hybridillä sähköllä pääsee jotain noin 20 km motarilla ehkä 10 km loput sitten polttomoottorilla . plugarin painava ajoakku on silloin lisäämässä polttoaineen kulutusta. täyssähkö lienee tässä tapauksessa taloudellisin ratkaisu. Myöskin diesel on taloudellinen ja edullinen matkanteko väline. Suurin haitta on käyttövoimavero.
- Anonyymi
Vastaan itselleni . pieni ajomäärä on lähinnä ekolooginen valinta ja samalla periaatteellinen . rahan säästämin seuraa tästä vähäisistä kilometreistä automaattisesti , olipa ajoneuvo plugari ,sähkö , latauskelvoton hybridi , polttomoottorij ne . Toyota hybridin valinta lähinnä periaatteellinen , pienenpi kulutus
verrattuna polttomoottoriin on periaatteessa hyvä asia , toissijaisena on raha . - Anonyymi
Ajoi hybridillä vähän tai paljon niin se on nautinto.
- Anonyymi
Itsellä 2020 RAV4 awd-i hybrid premium, ajanut vuodessa vain 4 tkm, kuluttaa vain 6 sataselle. silti tykkään ajaa uudella hyvällä autolla nurkka-ajoni.
- Anonyymi
Kuinka nuo akut kestää seisottamista parkkipaikalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117215Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista604989- 954761
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513888
- 2173827
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 412967
- 512761
- 392327