Reikä pyörökepin päihin

Anonyymi

Miten saisi reiät keskelle kepin päitä? Kaverilla on sorvauspenkki mutta ei tietenkään niin korkea (2 m keppi). Onko Olemassa jotai sopivaa ohjaintyökalua tms?

5

261

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko sen reiän oltava kovin syvä tai paksu niin että menee lähelle kepin kokonaishalkaisijaa? Eiköhän lyhyt ja kohtuu ohut reikä satu ihan hyvin jos mittaa kepin keskikohdan ja poraa siitä käsivaralla.
      Ja jos se on oltava pidempi ja paksu reikä, voisiko reikäongelman ratkaista liittämällä kepin päihin sopivankokoisen putken, vaikka metallista tai muovista?

• Anonyymi

Tai ehkä käsijyrsimen saisi jotenkin viriteltyä ruuvipenkkiin tms. sellaiseen asentoon, että pystysuuntaisella liikkeellä voisi jyrsiä eli porata kepin päähän reiän. Laittaa kepinkin ruuvipenkkiin ja säätää kohdistukset kohdilleen?

• Anonyymi

Piirrä pyörökepin päähän halkaisija, viiva kekella keppiä, ja toinen ristikkäin edellisestä, keskelle tulee risteys, ja se on keskellä, jos halkaisijat on keskelle piirretty..

• Anonyymi

Kepin kohdalla puhutaan pituudesta, ei korkeudesta.

• Anonyymi

Jos ei mahdottoman isoa reikää tarvii niin menee ihan tavan porakoneella vaakatasossa, keppi kiinni ruuvipenkkiin tai jos sellaista ei ole niin kaveri pitämään pöydällä paikoillaan sitä keppiä. Itse napautin ensin naulalla pienen aloitusreiän ja sitten pienellä 2mm poranterällä ja sen jälkeen sitten tarvitsemani 5mm reiän. Hyvin onnistui vaikka akka olenkin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43