Olen tekemässä suklaakakkua, ja haluaisin kostuttaa pohjia jotenkin. Tavalliset kakkupohjat kostutan sitruuna/sokerivedellä, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta, kun ensimmäiseen kerrokseen tulee täytteeksi vadelmahilloa.
Please, kondiittorit, kertokaa vinkkejä.
Ohjeessa ei ole mitään kostutusta, on vain vaahdotettu kermatäyte.
suklaakakun kostutus
12
7079
Vastaukset
- Pii
Kostuta vaikka maidolla mihin on sekoitettu vaniljsokeria.
- vaikka
pelkällä sokerivedellä. mut ehkä paremman makunen tulee maidolla.
- PiiaTiia
Taidan olla tynnyrissä kasvanut kun ole ikinä kuullut tai tullut ajatelleeksi, että maidollakin voisi kostuttaa kakkunsa!! Ja maito-vaniljasokeri yhdistelmä kuulostaa herkulliselta.
Aina voi sivistyä lisää...
Kiitti
- titta.o
Tein eilen juuri Vadelmasacherin ja käytän sen, samoin kuin muidenkin suklaakakkujen, kostutukseen 100 % omenatäysmehua. Sopii mielestäni parhaiten.
- Kontiittori
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN. - kokki
Kontiittori kirjoitti:
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN.täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
- amatörköksa
kokki kirjoitti:
täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
tässä on vinekkjä seuraavaksinkin kerraksi, kiitoksia paljon. Laimeaa omenamehua minä loppujen lopuksi käytin, koska syttäreitä viettävä tyttäreni ei appelsiineistä pidä.
- Yöks kaikkea sitä...
Mielipiteitä on tietysti monia, tämä nyt ei mene ilmeisesti kuitenkaan makuharmonian kuvioihin.
Konjakilla tai punssilla maustettu sokerivesi, maito ovat ne ammattimaisemmassa ympäristössä käytetyt kostuttajat suklaakakuille.
- kakun leipuri
Itse käytän jaffaa laimennettuna kakkujen kostutuksessa, mielestäni kakusta tulee raikas.
- 11+4
Kokeile joskus myös Spriteä.
- kutikokki
Koffin nelonen antaa ihanaa hapokkuutta ja sointuu suklaan kanssa mainiosti.
- ja_tulee_hyvä
Maitoa ja vaniljasokeria, sillä kostutan kakut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225154- 254338
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174