Googlen kuuntelu pois mitenkään?

Anonyymi

Olen ottanut Android työpuhelimestani kuuntelun pois mutta tänään töissä työkaveri sanoi "hei katso löytyykö tällaista pulttia". Hetken päästä katsoin puhelintani niin siellä oli google tehnyt haun "löytyykö pulttia".
Mitä ihmettä?
Onneksi ei ole mitään älylaitetta kotona. Eipä tuo oikeastaan haittaa vaikka se kuunteleekin koska se on työpuhelin. Eikä minun elämässäni ole muutenkaan kuunneltavaa.
Mutta olkaa te tarkkana jotka luulette että googlen retaleet ei muka kuuntele.

9

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuskin edes mikin peittäminen auttaa. Pitäisi laittaa melulaatikkoon ja ulkopuolelle bluetooth-kaiutin hälyttämään soitosta. Laatikon voisi laittamaan soittamaan jotain oikein ärsyttävää.

• Anonyymi

Niin toisinkuin kameran jonka voi helposti peittää on mikin estäminen astetta haastavampaa. Ohjelmallinen esto ei takaa vielä yhtään mitään. Pitäisi olla fyysinen esto.

• Anonyymi

Minä laitan droidessa ensitöiksi asetuksessa Google Assistant -appin (nimeltään: Google) estetyksi, silloin ei kuuntele eikä koskqan pompi häiritsemään.

• Anonyymi

Omassa Anteroisessa tökin neulalla sen mikkikohdan usealla reiällä. Eipä enää ehdottele työkaluja eikä muitakaan.

• Anonyymi

En ymmärrä miten joku saa tuollaisia mainoksia. Itse en saa mitään mainoksia enkä roskapostia. Joskus jopa testasimme niin että lausuimme ääneen erilaisia asioita erilaisissa tilanteissa kuten puhelu päällä, ei puhelua meneillään, puhelin kokonaan kiinni virta pois päältä jne. Ihmettelen mihinkä ne mainokset tulevat ja missä ne näkyvät. Aloittaja näki niitä mainoksia eilispäivän paperisessa sanoma lehdessä?
      Pelkkää urbaanilegendaa!

• Anonyymi

Kuuntelun pystyy poistamaan käytöstä laitteen valikosta, mutta ainakin joidenkin valmistajien laitteissa kyseinen namikka on piilotettu melko syvälle asetuksiin.

Toki Androidissa on ollut pariinkin otteeseen "bugeja", jotka ovat estäneet seurantaominaisuuksien deaktivoimisen. Mutta nuo ominaisuudet on pakko saada pois päältä, aivan jo EU:n lainsäädännön vuoksi.

• Anonyymi

Yleensä löytyy järjestelmän asetuksista hakemalla 'käyttöoikeudet' > 'mikrofoni' > sovellukset, joille sallittu/ei sallittu.

• Anonyymi

Ei pysty poistamaan.

• Anonyymi

SEn googlen hakukentän voi siirtää kotinäytöstä vaikka seuravalle sivulla, yleensä kaiken voi säätäää mieleiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2899
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1990
    Aihe