Teleobjektiivi

Anonyymi

Olen hankkimassa uutta teleobjektiivia. Olen miettinyt hankkia sigma 100-400mm f/5-6.3 c dg dn os -objektiivin. Käyttäjiltä kokemuksia. Onko aivan huono hankita?

8

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eräällä tutulla on ja on tyytyväinen. Ainut huono asia on se, ettei siihen saa jalusta kiinnitystä, vaan pitää kiinnittää jalustaan kameran rungosta, mikä ei ole kovin tasapainoinen menetelmä. Objektiivi on kuitenkin niin pieni, että useimmat rungot sen kestää natisematta.
      Joku piraatti nimeltä Ishot on kylläkin tehnyt siihen jalustalenkin. Hinta 599 sek, eli vajaat 60 €
      Optisesti se on hyvä, mutta huono valovoimainen.
      Voit itse etsiä testejä.

• Anonyymi

Mihin hyvänsä objektiiviin voi tehdä omatekojalustakiinnittimen ja halvalla.

Käyttää vähän objektiivin halkaisijaa isompaa jollekin toiselle objektiiville tarkoitettua halpaa kiinnitintä (ebaysta saa joitain n. 10 €:lla) ja täyttää raon kumisuikaleilla jotka teippaa objektiiviin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kolmas tähti on puolikas eli 2,5 tähteä viidestä.

• Anonyymi

Testi on tehty 50 Mpikselin kameralla ja silloin ei moni linssi saa kovin hyviä arvoja.
        Pienemmällä resolla toisessa testissä väitettiin Canoniakin paremmaksi, mitä kyllä epäilen.

Pari muuta arvostelua:
        https://www.imaging-resource.com/lenses/sigma/100-400mm-f5-6.3-dg-os-hsm-contemporary/review/

Tässä linkissä voi verrata kahta eri objektiivia keskenään:
        https://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=1120&Camera=979&Sample=0&FLI=4&API=0&LensComp=972&CameraComp=979&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=0

• Anonyymi

Käyttötarkoitus tietysti ratkaisee, mutta aika vaikea tuollaista on perustella mihinkään käyttöön. Laatu ei riitä. Mihin käyttöön objektiivi tulisi?

• Anonyymi

Kyllä se harrastelijalle riittää, mutta kukaan "oikea työläinen" ei sitä hanki, ellei sitten keveyden ja pienen koon tähden lomamatkoille ja vaellusretkille, jolloin ei monen kilon mököä jaksa kantaa muun rojun ohessa.
        Kunnolliset linssit maksaa, kuten ruotsalainen sanoo skjortan, paidan päältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se harrastelijalle riittää, mutta kukaan "oikea työläinen" ei sitä hanki, ellei sitten keveyden ja pienen koon tähden lomamatkoille ja vaellusretkille, jolloin ei monen kilon mököä jaksa kantaa muun rojun ohessa.
        Kunnolliset linssit maksaa, kuten ruotsalainen sanoo skjortan, paidan päältä.

Ei tuollaisesta oikein ole mihinkään. Siitä tulee vain paha mieli. Aika usein järkevä aloittelijan tele on f/4.0 300 mm käytettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe