Nollatuntisopimus on täysin kieroontunut homma.
Jos olet kuun loppuun töissä ja saat seuraavan kuun puolella siitä palkan ja lomarahan niin ne menee soviteltuun etkä saa ansiosidonnaista ollenkaan.
Jos olet tehnyt sopimuksen täysillä tunneilla, ja maksupäivä on seuraavan kuun puolella, niin saat pitää palkan ja lomarahan ja saat vielä täyden päivärahankin.
Tosiaan kun molemmissa tapauksissa on tehty täydet tunnit , niin työsuhteen loputtua toinen saa paljon enemmän tuloja samalla tuntimäärällä. Onko oikein?
0-tuntilaiselta viedään lomarahat ja päiväraha
6
134
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi suostut tekemään 0-tuntisopimuksella töitä? Itse teen ainoastaan sopimuksia joissa tunnit vähintään 30h/viikko. 0-tuntisopimukset olen jättänyt tekemättä.
- Anonyymi
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa muunlaisia sopimuksia.
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toistaiseksi sopimuksia on, pysyviä ei ole olemassakaan!
0-sopimukseen voi ryhtyä ja kyse omasta päätöksestä josta ei voi valittaa!Tarkoitus oli tuoda julki muillekkin millaisia epäkohtia nollatuntisopimuksessa on. Miksihän näin on tehty...ei ainakaan kannusta työntekoon.
- Anonyymi
Missä tilanteessa saat palkan ja täydet päivärahat samaan aikaan?
Ainakin ennen nuo soviteltiin toisiinsa, eli jokainen ansaittu palkkaeuro vähensi päivärahoja 0.50euroa. Toki nykyään on suojaosuus (onko se yhä 300euroa kuukaudessa), mutta tuskinpa olet ollut täysillä tunneilla kuukautta, jos se ei vaikuta päivärahoihin.- Anonyymi
Kyllä olen ollut täysillä tunneilla. Määräaikainen soppari oli kuun loppuun, mutta palkka maksettiin seuraavan kuukauden puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748