kysymys

homeopatiasta tietäville

Ostin homeopatian itsehoito-oppaan. Siellä esim.
DR. Reckewegin aineissa on sellainen kuin R59
jonka käyttöaiheena mainitaan ylipaino, nesteenpoisto, kilpirauhasen vajaatoiminta. Uskaltaako kokeilla ilman käyntiä homeopaatilla?

5

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen

kokeile rauhassa, mitään vaaraa tai haittavaikutuksia ei ole homeopaattisissa lääkkeissä.

• Tellurium

Itse olen tuossa asiassa toista mieltä ja ajattelen, että homeopaattiset lääkkeet eivät missään nimessä ole aina vaarattomia. Monet homeopaattiset lääkkeet ovat hyvinkin syvälle ja pitkään vaikuttavia. Mikäli ihminen syö hänelle sopimatonta homeopaattista lääkettä, niin hän ottaa aina myös riskin saada itseensä kyseessä olevan lääkkeen oireet. En suosittelisi itsehoitoa kilpirauhasen vajaatoimintaan, vaan parempi olisi turvautua ihan ammatti-ihmisen apuun. Ammattitaitoinen homeopaatti ottaa potilaan kokonaisuuden huomioon ja etsii potilaalle juuri tälle sopivan yksilöllisen lääkkeen, jolloin hoito ei ole vain oireiden pois kitkemistä, vaan se ennenkaikkea pyrkii palauttamaan elimistön epätasapainotilan pureutuen itse oireiden aiheuttajaan.

• krooniset vaivat
        Tellurium kirjoitti:

Itse olen tuossa asiassa toista mieltä ja ajattelen, että homeopaattiset lääkkeet eivät missään nimessä ole aina vaarattomia. Monet homeopaattiset lääkkeet ovat hyvinkin syvälle ja pitkään vaikuttavia. Mikäli ihminen syö hänelle sopimatonta homeopaattista lääkettä, niin hän ottaa aina myös riskin saada itseensä kyseessä olevan lääkkeen oireet. En suosittelisi itsehoitoa kilpirauhasen vajaatoimintaan, vaan parempi olisi turvautua ihan ammatti-ihmisen apuun. Ammattitaitoinen homeopaatti ottaa potilaan kokonaisuuden huomioon ja etsii potilaalle juuri tälle sopivan yksilöllisen lääkkeen, jolloin hoito ei ole vain oireiden pois kitkemistä, vaan se ennenkaikkea pyrkii palauttamaan elimistön epätasapainotilan pureutuen itse oireiden aiheuttajaan.

ovat asia erikseen kokeiluissa. Tilapäisiin, akuutteihin häiriöihin kokeilut ok., mutta krooniset ja vaikeammat vaivat kannattaa ottaa vakavasti ja hoitaa asiantuntijan turvin. Kilpparikin vaikuttaa niin paljon elämään ja eri toimintoihin, etten lähtisi omin nokkineni hoitamaan.

• hinta

Homeopaattinen prosessi ei tee mistään aineesta kaikille käypää harmitonta naposteltavaa. Toivekuvitelmat ovat asia erikseen. Jos kokeilen, vastaan. Jos en kokeile, vastaan siitäkin. Kokeilun kovakaan hinta ei ole sattumaa, se on tietämättömyyttä. Homeopaatilla ei käydä sattumasta, se on tietoinen valinta. Toisen tietotaidon hyväksyminen on vastuullinen päätös. Näin valitsija kantaa viime kädessä myös "asiantuntijuuden" vastuun. Ihmisen lohdullinen osa on, ettei kukaan voi valita aina oikein.

• iidapi

nuhan hoito

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8123
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6369
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3673
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      70
      2440
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2430
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      42
      2204
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2014
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83