Sanna Marinille karmea isku, ei voi jatkaa
Suomi järjestää mahdollisesti historiallisen suurta yllätystä Euroopan unionille, kun eduskunnan perustuslakivaliokunta (PeV) edellyttää eduskunnan suurelta salilta kahden kolmasosan enemmistöä äänestettäessä EU:n 750 miljardin euron koronaelvytyspaketista.
Dramaattinen äänestys perustuslakivaliokunnassa päättyi lukemin 9–8 opposition ja hallituspuolue keskustan edustajien voittoon. Jos Suomi päätyy hylkäämään – kuten nyt on hyvin mahdollista – pääministeri Sanna Marinin (sd) Brysselissä viime heinäkuussa neuvotteleman sopimuksen, estyy EU:n elvytysvälineen paneminen täytäntöön kaikissa jäsenmaissa.
Marin tuhosi SDP:nkin...
Marin viimeisteli Rinteen aloittaman demarien vasemman laidan vallankaappauksen. Entisestä valtionhoitajapuolueesta on tullut yhteiskunnan kehityksen jarru, joka keskittyy hallituksessa vain puolustamaan menolisäyksiä.
Marinin, ideologia edellä SDP, saa lämmintä kannatusta toisilta vasemman laidan puolueilta Vasemmistoliitolta ja Vihreiltä. Yrityksille Marin tarjoaa veronkorotuksia ja julkisen talouden kestävyys ei voisi vähempää kiinnostaa.
Yhteistyö tarkoittaa nykyiselle SDP:lle Marinin tahtoon taipumista, niin omalle puolueväelle kuin hallituskumppaneillekin. Marin tuhosi SDP:n.
Vasemmiston ongelma on kokonaisuuksien ymmärtäminen. Heti ensimmäisinä hallitus kuukausina Rinne ja kumppanit alkoivat menolisäyksien generoinnin. Tulopuolta ennemminkin murskattiin kuin esimerkiksi työllisyyden hoitoon olisi käyty jämäkästi kiinni. Toimittiin täysin hallitusohjelman hengen vastaisesti.
SDP ei ole enää se vastuullinen Suomen asioiden hoitaja, mitä sen johto ennen oli.
Nyt on noussut vasemmistolla joku päähän ja rahaa jaetaan raivolla ympäriinsä epätarkoilla suunnitelmilla.
-miksi juuri nyt piti nostaa kehitysapukin 1,35 miljardiin sadoilla miljoonilla ?
Sipilän hallitus sai sitäkin hillittyä vähän laskemalla.
SDP ei ole enää se vastuullinen Suomen asioiden hoitaja
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä kyseessä kokoomuksen kesäteatteri, jossa taas takki kääntyy tiuhaan, eikä tarkoitus ole kaataa tukipakettia, vaan ainoastaan hallitus. Sanna Marinille tämä oli loistava voitto. Keskusta on nyt lähempänä maan pintaa ja kokoomus oppositiossa, eli kaikki hyvin valtakunnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889