Olen 22-vuotias nainen ja olen seurustellut kaksi vuotta, vuosi sitten muutin mieheni kanssa yhteen. Meillä menee yhdessä loistavasti, yhteiselo ja elämä on ihanaa, mutta ongelmana on tämä niin paljon puhuttu haluttomuus. Tuntuu, että kosketuskin välillä inhottaa. Rakastan silti miestäni, enkä osaa kuvitella elämää ilman häntä. Tämä haluttomuus alkaa kuitenkin jo painaa suhdettamme, osasyynä myös siihen kivut yhdynnöissä. Ihan kuin koko seksuaalisuus minussa olisi kuollut. En vain halua seksiä. Seurustelumme alkuaika ei mielestäni ollut mitään suurta huumaa, ja muistan jo silloin häiriintyneeni puolisoni "isosta mahasta" (kuulostaa todella pinnalliselta), mutta ajattelin, että totun asiaan. Entiset poikaystäväni ovat aina olleet urheilijoita ja itsestään paljon huolta pitäviä. Vieläkin huomaan ärtyväni siitä, ettei poikaystäväni esimerkiksi osoita suurta halukkuutta pitää kroppaansa kunnossa. Voiko ihmisen mieli olla niin sairas, että häiriintyy tällaisista fyysisistä ominaisuuksista?? Voiko tällaiset asiat olla syy haluttomuuteen?? Haluan edelleen korostaa, että muuten suhteemme toimii ihanasti, toki arki on tullut vastaan, vaikka sekään ei oikeastaan häiritse. Seksi on vain suuri kompastuskivi. Voihan syynä toki olla myös e-pillerit, vai yritänkö vain välttää sitä totuutta, että meistä on tullut kuin sisar ja veli?? Mieheni puolelta näin ei varmasti ole, hän rakastelisi varmaan useita kertoja päivässä, jos se vaan olisi mahdollista....
KOhtalotovereita..?
Olenko
12
1799
Vastaukset
- Nainen
Itselläni on sama tilanne. Parisuhdetta kestänyt jo useita vuosia. Alussa sytyin miehestäni aika helpostikin mutta vuosi vuodelta on liekki hiipunut. Luulen, että syynä on oma henkinen tyytymättömyys parisuhteeseemme. Vaikka mies on kunnollinen ja hyvä niin syvällinen henkinen yhteys puuttuu (syynä ehkä liian erilaiset luonteet) ja sitä ei kait koskaan voi löytyäkään, kun ei näin monessa vuodessa ole vielä löytynyt. Pahaksi tilanteen tekee ihastukseni, joka saa minut täysiin liekkeihin pelkällä äänellään. Ja ulkoisista asioista vielä sen verran että oma mieheni on komea eli senkään ei pitäisi haitata tätä "syttymistä", mutta minkäs teet. Jotenkin vaan ero käy mielessä yhä enemmän. Intohimoton elämäkään ei houkuttele, varsinkin kun vielä nuoria ollaan. Kommentteja, kiitos.
- Omppu
Juuri intohimon puute on minunkin murheeni.
Mies on kyllä kiltti, kohtelias ja kultainen.
Sänkyhommelit vaan ovat jumissa.
Olen lakannut haluamasta häntä.
Edellisten kokemusteni perusteella voin sanoa,
että seksimme on surkeaa.En pysty olemaan vertailematta.
Tuntuu surulliselle, että muuten hyvä mies on
taitamaton sängyssä.
Olin aikaisemmin kiihkeä ja innokas.
Nyt minusta on tullut surullinen lahna, joka muistelee kaipaillen edellistä, ei-niin- hyvää-
miestä.Mutta unelmaseksiä oli,useita vuosia...
Miksi sitten otin tämän miehen alunperin?
Kuvittelin, että kun tunnemme toisemme paremmin,
alkaa seksikin sujua.
Se vaan taitaa olla niitä asioita, joka käy yksiin alussa tai sitten ei ollenkaan.
Kaipaan kiihkeää ja intohimoista seksiä.Hänenlaisensa mies ei vaan kiihoita minua.
Pettää en aio.Mutta joudun luopumaan hänestä.
Kun luin ap:n kirjoitusta,alkoi minusta tuntua, että hänen ongelmansa saattaa olla sama.
Että seksielämässä ei ole kehumista. Tietysti toisen liikakilotkin hyydyttävät haluja.
Kaippa sitä haluaisi, jos seksi olisi molemminpuolin kiihkeää.Minä valitsin miehen,joka on seksuaalisesti niin kovin erilainen, mitä itse olen.
Kaikki mahdollinen on jo kokeiltu.Lähtolaskennan aika on nyt.
Joku voisi väheksyä: jättää nyt hyvä mies seksin vuoksi.
Toki tiedän, että joka ihmisellä on omat puutteensa- minulla myös.
Seksi vaan on sellainen suhteen osa, joka heijastuu tavalla tai toisella koko parisuhteeseen.
Pikkuhiljaa alkavat ärsyttää toisessa myös muutkin asiat.Pikkuhiljaa se murentaa koko suhdetta...
Kaikesta huolimatta: Toiveikasta kevättä kaikille
näitä asioita sureville! siksi sulla todenäköisesti on halutomuutta kun miehesi ei kiihota sinua oikein sekä fyysisessä kanssakäymisessä pitää ainoostaan tavoiteena jotta itse saa orgasmin. ja todenäköisesti tulee ajankanssa halutomuus . mutta niinhän siinä käy kunon itsestään selvyys.
- nainen
tiedätkö että sitä kutsutaan arjeksi,kun ei syty toisesta enään niin paljon kuin ennen.kummallisia ihmisiä nykyään kun ei osata arvostaa arkista rakkautta vaan koko ajan pitäis olla extremeä elämä täynnä.onhan se selvä että jos sinä ihastut johonkin niin tämä uusi ihminen kiehtoo enemmän koska häntä ei tunne,hänen kans ei ole kokenut mitään arkista eikä tuijottanu monta vuotta samoja kasvoja.kannattaisko kuitenki muistaa että ARKI ALKAA AINA,kaikilla.Se on kuitenkin paljon omasta halusta kiinni mitä siitä arjesta tekee,ei ne suuret vaan ne pienet teot!
- n'79
nainen kirjoitti:
tiedätkö että sitä kutsutaan arjeksi,kun ei syty toisesta enään niin paljon kuin ennen.kummallisia ihmisiä nykyään kun ei osata arvostaa arkista rakkautta vaan koko ajan pitäis olla extremeä elämä täynnä.onhan se selvä että jos sinä ihastut johonkin niin tämä uusi ihminen kiehtoo enemmän koska häntä ei tunne,hänen kans ei ole kokenut mitään arkista eikä tuijottanu monta vuotta samoja kasvoja.kannattaisko kuitenki muistaa että ARKI ALKAA AINA,kaikilla.Se on kuitenkin paljon omasta halusta kiinni mitä siitä arjesta tekee,ei ne suuret vaan ne pienet teot!
Ei se vaihtamalla parane.. :) Tai sitten saa olla vähän väliä vaihtamassa. Raaka tosi asia että jos aikoo loppuelämän viettää toisen kanssa niin ei aina ole niin hehkeetä... Jos suhde on sen arvoinen niin sitä yrittää kaikin konstein ensin parantaa niitä heikkoja puolia.
- minä'79
Omppu kirjoitti:
Juuri intohimon puute on minunkin murheeni.
Mies on kyllä kiltti, kohtelias ja kultainen.
Sänkyhommelit vaan ovat jumissa.
Olen lakannut haluamasta häntä.
Edellisten kokemusteni perusteella voin sanoa,
että seksimme on surkeaa.En pysty olemaan vertailematta.
Tuntuu surulliselle, että muuten hyvä mies on
taitamaton sängyssä.
Olin aikaisemmin kiihkeä ja innokas.
Nyt minusta on tullut surullinen lahna, joka muistelee kaipaillen edellistä, ei-niin- hyvää-
miestä.Mutta unelmaseksiä oli,useita vuosia...
Miksi sitten otin tämän miehen alunperin?
Kuvittelin, että kun tunnemme toisemme paremmin,
alkaa seksikin sujua.
Se vaan taitaa olla niitä asioita, joka käy yksiin alussa tai sitten ei ollenkaan.
Kaipaan kiihkeää ja intohimoista seksiä.Hänenlaisensa mies ei vaan kiihoita minua.
Pettää en aio.Mutta joudun luopumaan hänestä.
Kun luin ap:n kirjoitusta,alkoi minusta tuntua, että hänen ongelmansa saattaa olla sama.
Että seksielämässä ei ole kehumista. Tietysti toisen liikakilotkin hyydyttävät haluja.
Kaippa sitä haluaisi, jos seksi olisi molemminpuolin kiihkeää.Minä valitsin miehen,joka on seksuaalisesti niin kovin erilainen, mitä itse olen.
Kaikki mahdollinen on jo kokeiltu.Lähtolaskennan aika on nyt.
Joku voisi väheksyä: jättää nyt hyvä mies seksin vuoksi.
Toki tiedän, että joka ihmisellä on omat puutteensa- minulla myös.
Seksi vaan on sellainen suhteen osa, joka heijastuu tavalla tai toisella koko parisuhteeseen.
Pikkuhiljaa alkavat ärsyttää toisessa myös muutkin asiat.Pikkuhiljaa se murentaa koko suhdetta...
Kaikesta huolimatta: Toiveikasta kevättä kaikille
näitä asioita sureville!Meillä samankaltainen ongelma... Huomasin alusta asti että seksi tökkii, mutta elin toivossa että se paranee ajan myötä kun tutustutaan. Mies on kuitenkin enemmän kuin olisin osannut toivoakaan enkä halua seksin takia menettää häntä. Kolmen vuoden jälkeen olen muuten hänen kanssaan onnellinen ja rakastan häntä yhä yhtä paljon kuin suhteen alussa. Seksi tuntuu tällä hetkellä velvollisuudelle ja kieltäytyminen aiheuttaa riitoja. Toisinaan minua ärsyttää todella paljon kun mieheni tekee jotakin mikä ei tunnu minusta hyvälle. Olen yrittänyt vihjailla ja kertoa suoraankin mutta välillä hän vain turhautuu siitä ja tämän jälkeen seksi tuntuu vielä epämiellyttävämmälle. Tilanne vaivaa välillä tosi paljon ja taas toisinaan seksimme sujuu hyvin. Toivoisin vain keksiväni jonkun pysyvän ratkaisun ongelmaamme ettei se pääsisi pahenemaan vuosien myötä.
- susa
olen ollut samassa tilanteessa. ja löysin avun. erosin miehestä ja kun ihastuin toiseen, syttyi se himon liekki uudestaan. uskon, että mies ei vain ole oikea.
- ...minä ainoa?
Kirjoituksestani sai varmaankin sellaisen kuvan, että poikaystäväni olisi jotenkin vastenmielinen tai liikalihava..ei suinkaan. Hän on mielestäni muuten enemmän kuin hyvännäköinen! (Muidenkin kuin minun mielestä) Lähinnä sitä vain tarkoitin, että voiko jokin fyysinen piirre alkaa häiritä niin paljon, että se vaikuttaa seksuaalisuuteen? Vaikkapa niinkin tyhmä asia kuin miehen kaljuuntuminen...tai muu vastaava.
Joku pohti edellä sitä, että ehkä toinen osapuoli vain on huono sängyssä ja siksi intohimot hiipuvat. TÄytyy sanoa, ettei minulla ole sitäkään ongelmaa. Mieheni on oikeasti hyvä sängyssä ja ottaa huomioon minun tarpeeni. Ongelma ei siis ole siinäkään.. Minulla kuitenkin on vertailukohtaa edellisistä kumppaneista ja voin ihan vilpittömästi tunnustaa mieheni taidot sängyssä ;)Uskon, että enemmän kuin monelle naiselle tällainen mies olisi oikea unelmien täyttymys!
Silti seksi ei vain oikein kiinnosta. Eikä (niin kuin joku tuossa jo mainitsikin) minua kiinnostaisi elää minun puoleltani intohimottomassa suhteessa, vaikka sielunkumppaneita olemmekin. Rakastan, ihailen ja kunnioitan häntä valtavasti. - Leenu
...minä ainoa? kirjoitti:
Kirjoituksestani sai varmaankin sellaisen kuvan, että poikaystäväni olisi jotenkin vastenmielinen tai liikalihava..ei suinkaan. Hän on mielestäni muuten enemmän kuin hyvännäköinen! (Muidenkin kuin minun mielestä) Lähinnä sitä vain tarkoitin, että voiko jokin fyysinen piirre alkaa häiritä niin paljon, että se vaikuttaa seksuaalisuuteen? Vaikkapa niinkin tyhmä asia kuin miehen kaljuuntuminen...tai muu vastaava.
Joku pohti edellä sitä, että ehkä toinen osapuoli vain on huono sängyssä ja siksi intohimot hiipuvat. TÄytyy sanoa, ettei minulla ole sitäkään ongelmaa. Mieheni on oikeasti hyvä sängyssä ja ottaa huomioon minun tarpeeni. Ongelma ei siis ole siinäkään.. Minulla kuitenkin on vertailukohtaa edellisistä kumppaneista ja voin ihan vilpittömästi tunnustaa mieheni taidot sängyssä ;)Uskon, että enemmän kuin monelle naiselle tällainen mies olisi oikea unelmien täyttymys!
Silti seksi ei vain oikein kiinnosta. Eikä (niin kuin joku tuossa jo mainitsikin) minua kiinnostaisi elää minun puoleltani intohimottomassa suhteessa, vaikka sielunkumppaneita olemmekin. Rakastan, ihailen ja kunnioitan häntä valtavasti.Onko niin, että joku toisen ihmisen fyysinen piirre voi aiheuttaa seksuaalisen haluttomuuden? Vai onko niin, että seksuaalinen haluttomuus alkaa jostain ihan muualta (esimerkiksi oman pään sisältä), ja toisen fyysinen piirre on helppo asia mitä syyttää?
Tällä palstalla unohtuu usein, että kausittainen seksuaalinen haluttomuus on ihan normaali ihmiselämään kuuluva asia, josta pääsee kyllä yli, mikäli niin haluaa. Haluttomuus ei myöskään ole jotain, mikä voi johtua ainoastaan toisesta ihmisestä, vaan syynä on oman mielen ja kehon toiminta. Esimerkiksi huono itsetunto, elämänodotusten toteutumattomuus (joka monesti naamioituu kumppaniin pettymisen alle) tai suorituspaineet voivat ilmentyä haluttomuutena. Kaikista helpoimmin asiasta pääsee kuitenkin yli keskustelemalla siitä ja kaikista muista parisuhteeseen liittyvistä asioista kumppanin kanssa.
otataan esimerkiksi jos joka kerta saat samanlaisenorgasmin. niin siihenkinlylästyy.
toiseksi hellä hyväily todenäköisesti puutuu ja se ei tarkoita automaatisesti jotta on fyysisessä kanssakäymisessä. luotamus pula toiseen osapuoleen. fyysinen kanssakäyminen ei ole rytkytystä ja rynkytystä. tämäkinsaataa olla syynne.sehän onkuin olisi halkoja hakaamassa.))
sekinvoi olla syynä jotta et itse kerkiä ede`s kiihottua kun se heittää nallin.
kutenhuomaat milainen valikoima vaihtoehtoja miksi on halutomuutta. se on tärkeätä milaista teillä on fyysinen kanssakäyminen kokonaisuudessa ja vasta sen jälkeen yhdessä mietiä mitä asialle voi tehdä.
pienenä vinkinä jotta fyysinen kanssakäymiseen käytetävä aika on 1=> yhdestä tunnista ylöspäin.otataan esimerkiksi jos joka kerta saat samanlaisenorgasmin. niin siihenkinlylästyy.
toiseksi hellä hyväily todenäköisesti puutuu ja se ei tarkoita automaatisesti jotta on fyysisessä kanssakäymisessä. luotamus pula toiseen osapuoleen. fyysinen kanssakäyminen ei ole rytkytystä ja rynkytystä. tämäkinsaataa olla syynne.sehän onkuin olisi halkoja hakaamassa.))
sekinvoi olla syynä jotta et itse kerkiä ede`s kiihottua kun se heittää nallin.
kutenhuomaat milainen valikoima vaihtoehtoja miksi on halutomuutta. se on tärkeätä milaista teillä on fyysinen kanssakäyminen kokonaisuudessa ja vasta sen jälkeen yhdessä mietiä mitä asialle voi tehdä.
pienenä vinkinä jotta fyysinen kanssakäymiseen käytetävä aika on 1=> yhdestä tunnista ylöspäin.- niinni
asenteeni on ollut aina etten voisi mitenkään ottaa miehekseni/miesystäväkseni lihavaa/ylipainoista. Kuullostaa kamalalta mutta seksin ajatteleminenkin tuntuu ällöttävältä pyöreän ihmisen kanssa. Kerran minulla oli suhde reilusti alipainoiseen mieheen ja häntä jaksoin ihailla suunnattomasti. Se vain on niin enkä itselleni voi mitään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144