Kemiläinen ex-kansanedustaja ja Kemin kaupunginvaltuuston pitkäaikainen puheenjohtaja Mikko Ekorre on tuomittu Lapin käräjäoikeudessa 1 vuoden ja 2 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen useista törkeistä talousrikoksista.
SKDL:n poliitikkona aloittanut ja myöhemmin vasemmistoliiton riveissä esiintynyt Ekorre, 79, pyöritti toisen miehen kanssa kolmea erilaista yritystä vuosina 2008–2015. Ekorre toimi yhden yrityksen toimitusjohtajana ja kaikkien kolmen yhtiön hallituksen jäsenenä. Yritysten toimialana olivat muun muassa talopakettien myynti ja moottoriajoneuvojen huolto ja korjaus.
Toiselle miehelle Lapin käräjäoikeus langetti 2 vuoden ehdollisen vankeusrangaistuksen.
Molempien miesten tuomiossa on mukana kolme törkeää veropetosta, kolme törkeää kirjanpitorikosta sekä yksi törkeä velallisen epärehellisyys. Oikeus määräsi miehet maksamaan yhteisvastuullisesti vahingonkorvauksena verohallinnolle yli 400 000 euroa.
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007981656.html
Arhinmäkikin sanoi ettei velkoja tarvi maksaa takaisin.
Vasurit yrittäjinä, verot omaan taskuun
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä Li Andersson ? Varmaan moittii tuomiota.
- Anonyymi
Lii paheksuu, siinä se.
- Anonyymi
Missä vassu siellä rikos.
- Anonyymi
Vassukat pistää ALVn omaan taskuun.
- Anonyymi
Pro Kemi -mitali varmasti otetaan pois.
- Anonyymi
Tuskin on ainoa vassukka joka rikollinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889