Kysymyksiä lukiosta

Anonyymi

Moi oon menossa lukioon ens syksynä tässä muutama kysymys. Mitä tarkoittaa kun lukiossa on luokat? Milloin oma luokka selviää? Kertokaa mitä pitää tietää ennen kun menee lukioon. Onko jotain vinkkejä?

2

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ryhmät (eli luokat) saadaan tietoon siinä kun olet hyväksynyt opiskelupaikan eli siinä kesä-heinäkuun aikana. Sillä ei ole väliä onko paras kaveri samalla luokalla kuin sinä, koska sen ryhmän kanssa ei vietetä aikaa samalla tavalla kuin peruskoulussa. Jos onni suo niin voit päästä kaverin kanssa samalle kurssille. Eli ihan sama onko ystäväsi samalla vai eri luokalla, ette kuitenkaan näe koulussa joka päivä.

Tip: mene oman maun mukaan opintojasi lukiossa! Älä pyri miellyttämään ketään paitsi itseäsi.

Lukio oli elämäni ikimuistoisinta ja parasta aikaa! Tee siitä itselle kivaa äläkä pelkästään istu kouluhommien edessä. Tsemppiä ja onnea lukioon <3

• Anonyymi

Lukio ei ole vaikeampaa kuin yläaste, mutta koealueena koko kirja ja kokeesta pitää saada 50% oikein että pääsee läpi. Äikässä ei ole enää varsinaisia kokeita (pelkästään tutkielmia, esseitä ja romaanin lukeminen kurssin aikana), enkustakaan ei ole varsinaista paitsi essee ja kuuntelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40