Miehelläni oli (on) suhde toiseen naiseen, kerrottuaan asiasta minulle ja aikansa jahkailtuaan mies päätti lähteä minun ja lapsemme luota. Mies muutti itsekseen muutama vko sitten ja ilmeisesti seurustelee tämän toisen kanssa. Mies haluaa pitää lapseen yhteyttä ja senpä vuoksi mekin olemme melko paljon tekemisissä. Kuukausien kireyden jälkeen hän on nyt viime aikoina ollut minulle kovin ystävällinen, sanoo kohteliaisuuksia, soittelee ilman varsinaista asiaa, pyytää luokseen ja ehdotti jopa seksiä!
Nyt minua mietityttää, että mikä tässä on homman nimi?!?
Leikkiikö mies minulla edelleen? Haluaako pitää vain otteessaan? Vai olisiko mahdollisesti haluamassa takaisin?
Ja jos olisi tulossa takaisin, niin onko tällaisesta enää paluuta yhteen? Saako liittoa toimiaan, jos toisella ollut suhde?
Mitä mies meinaa?
18
3104
Vastaukset
- Puupää
Miehelläsi on ollut oma etsikkoaika, oikeasti hän ei ole tainnut aiemmin tietää mitä oikasti haluaa. Hän on kokenut jonkin asian ongelmaksi teidän parisuhteessa ja siksi lähtenyt?
Sinulla on iso ongelma ratkaistavaksi itsesi kanssa, haluatko lähteä rakentamaan suhdettanne noin raskaan takaiskun jälkeen vai et.
Anteeksianto ei ole mahdottomuus, mutta joudut aina elämään sen tiedon kanssa, että miehesi on pettänyt sinua. Vain sinä voit tietää kykenetkö siihen vai et, ei kukaan muu. Anteeksianto on hyvin monimutkainen tapahtuma. Miehesi on ottanut sinuun yhteyttä ja esittänyt sanattoman anteeksipyynnön, katumus on varmasti suuri, muuten sitä ei olisi tehnyt. Seuraavaksi sinun tulee näyttää hänelle kumpaan suuntaa sinä olet menossa. Luottamus alkaa rakentua hitaasti molempien teoista ja puheista.
Jos aiot antaa uuden mahdollisuuden, on nyt korkea aika selvittää kaikki molempien mieltä painavat asiat. Tehkää se kahdestaan ammattiauttajan kanssa, kumpikaan ei saa sotkea ulkopuolisia tapahtumaan, koska se on selkään puukottamista, he eivät elää teidän kummankaan kanssa.
Mahdollisuuksia teillä on, mutta se vaatii todella paljon töitä molemmilta ilman syyttelyä. Kykenetkö nielemään ylpeyden? Olisikin se niin helppoa, kuin on tämä kirjoittaminen.
Kuuntele itseäsi, mieti mitä haluat ja kerro se myös miehellesi, se säästää teitä molempia.- menee
Näinhän se menee teoriassa,mutta käytäntö toinen.Entä jos pettäjä ei kaikesta huolimatta halua puhua ja puida asiaa?Hän vain haluaa jatkaa elämää ikään kuin siitä kun mitään ei ollut vielä sattunut.Mutta mihin minä laitan tunteeni,pelkoni,vihani,katkeruuteni,loukatuksi tulemisen tunteeni?Ei kukaan pohjimiltaan ymmärrä miltä petytstä tuntuu.Niin ja siitä ylpeyden nielemisestä,,,,minkä helkkarin ylpeyden?En jaksa oikein olla ylpeä että olen petetty,enkä oikein nää että pettäjänkään olisi syytä olla ylpeä!
- usko pois
menee kirjoitti:
Näinhän se menee teoriassa,mutta käytäntö toinen.Entä jos pettäjä ei kaikesta huolimatta halua puhua ja puida asiaa?Hän vain haluaa jatkaa elämää ikään kuin siitä kun mitään ei ollut vielä sattunut.Mutta mihin minä laitan tunteeni,pelkoni,vihani,katkeruuteni,loukatuksi tulemisen tunteeni?Ei kukaan pohjimiltaan ymmärrä miltä petytstä tuntuu.Niin ja siitä ylpeyden nielemisestä,,,,minkä helkkarin ylpeyden?En jaksa oikein olla ylpeä että olen petetty,enkä oikein nää että pettäjänkään olisi syytä olla ylpeä!
Petetty ymmärtää petettyä. Itse olen petetty.
Ylpeys on iso asia. Minä olin niin ylpeä (okei itserakas voisi olla toinen sana, siis mielestäni positiivisessa mielessä), että avioliitto ja kymmenen vuotta jäivät kun en pystynyt sitä nielemään. Taidan vaan olla heikko... :)
Unohda koko asia jos toinen ei suostu asiaa kanssasi käsittelemään. Se on vähintä mitä hän voi tehdä.
Kestämistä sinulle.
- mimosainen
Luulenpa että miehesi on itsekin sekaisin.
En usko että kenenkään tunteet kuolevat kumppaniaan kohtaan kokonaan vaikka haluaa erota. Silloin kun on muuttanut pois kotoa ja on etäisyyttä asioihin, alkaa ehkä muistaa kumppanistaan hyviäkin puolia tai katua eropäätöstään. Se voi kuitenkin olla väliaikainen tunnetila, joten en vetäisi siitä vielä johtopäätöksiä.
Jokatapauksessa asiasta olisi hyvä keskustella miehesi kanssa?
Itselläni ei ole mitään kokemusta siitä voiko uskottomuuden jälkeen avioliitto vielä jatkua, mutta luulen että se on tahdon ja kovan työn takana?
Itselläni on vastaava tilanne(alle kuukausi kun mies muutti pois) mutta en ole harkinnut yhteen palaamista.
Jaksamista sinulle. - nasu
Mies halusi avioeron ja ilmoitti niin ylpeänä oikein että hänellä on toinen nainen ja niin rallatellen pisti tuulemaan ja sanoi että ei varmasti haikaile ikinä mun perään.
No, nyt on pari kuukautta menny ja kun sitten tein itse miehelle selväksi että meidän juttu on todellakin ohi (hän piti jotenkin mua varalla ja laitoin siihen stopin) niin sen jälkeen mies on ottanu enemmän yhteyttä ja on niin ystävällinen mua ja lapsia kohtaan että.
Yksi päivä kun hän tuli käymään niin katto mua tosi pitkään päästä varpaisiin ja sen jälkeen pyysi kahville joku päivä, ihan kun hän olisi tajunnu että minkälaisen naisen on menettämässä.
Enpä tiedä, pelkään että hän käyttää mua vaan jotenkin hyväkseen koska on tietoinen että mulla vielä tunteita häntä kohtaa ja halusin alussa palata yhteen, mutta olen kyllä tosi tarkkana, en suostu siihen että kun hän on yksinäinen tai tulee riitaa uuden naisen kanssa niin annan hänen tulla hakemaan lohtua multa, siihen en alennu.- hämillään
rupeaa melkein naurattaan miten voi olla näin samat kuviot miten ihmiset toimii.
Minun mies myös yhdellä kertaa katsoi minua pitkään päästä varpaisiin ja päätteeksi pyysi luokseen seuraavana iltana.
Ja oli myös aikaisemmin uuden naisen huumassa tehnyt selväksi, että minussa/meissä ei ole mitään miksi kannattaisi jatkaa.
Enpä tiedä joo itsekään miten on, mutta sitä myös pelkään että minuakin pompotetaan.
Mutta, yritetään pitää omat päämme selvänä ja olla alentumatta mihinkään enää enenmpää. - nasu
hämillään kirjoitti:
rupeaa melkein naurattaan miten voi olla näin samat kuviot miten ihmiset toimii.
Minun mies myös yhdellä kertaa katsoi minua pitkään päästä varpaisiin ja päätteeksi pyysi luokseen seuraavana iltana.
Ja oli myös aikaisemmin uuden naisen huumassa tehnyt selväksi, että minussa/meissä ei ole mitään miksi kannattaisi jatkaa.
Enpä tiedä joo itsekään miten on, mutta sitä myös pelkään että minuakin pompotetaan.
Mutta, yritetään pitää omat päämme selvänä ja olla alentumatta mihinkään enää enenmpää.Olen kuullu niin monta tarinaa siitä kun mies on lähteny toisen naisen mukaan ja sitten muutaman kuukauden jälkeen ovelle koputtamaan että voitasko vielä yrittää.
Mäkin sanoin miehelle että mieti nyt tarkkaan mitä olet tekemässä että takaisin ei ole sitten tulemista ja hän niin vannotti että tämä on sitä mitä hän haluaa,mutta on todella monessa asiassa ottanu takapakkia ja todennut että miten oon ollu siinä ja siinä asiassa oikeassa ja on todennu että hänen elämä taitaa olla aika sekaisin.
Tilanne vois olla eri jos hän ois jotenkin osottanu katuvansa tai ei ois lähteny niin onnellisena ja iloisena ja miten paljon hän on mua loukannut, mutta kun tyyli oli tällänen ylimielinen niin enpä tiedä haluanko mitään mahdollisuutta ikinä antaa tollaselle.. Tai nyt en ainakaan anna mahdollisuutta. - toisinpäin
nasu kirjoitti:
Olen kuullu niin monta tarinaa siitä kun mies on lähteny toisen naisen mukaan ja sitten muutaman kuukauden jälkeen ovelle koputtamaan että voitasko vielä yrittää.
Mäkin sanoin miehelle että mieti nyt tarkkaan mitä olet tekemässä että takaisin ei ole sitten tulemista ja hän niin vannotti että tämä on sitä mitä hän haluaa,mutta on todella monessa asiassa ottanu takapakkia ja todennut että miten oon ollu siinä ja siinä asiassa oikeassa ja on todennu että hänen elämä taitaa olla aika sekaisin.
Tilanne vois olla eri jos hän ois jotenkin osottanu katuvansa tai ei ois lähteny niin onnellisena ja iloisena ja miten paljon hän on mua loukannut, mutta kun tyyli oli tällänen ylimielinen niin enpä tiedä haluanko mitään mahdollisuutta ikinä antaa tollaselle.. Tai nyt en ainakaan anna mahdollisuutta.Eikö yhtään tapausta toisinpäin? Ja onko miehen vaikeampi antaa anteeksi? En fyysisesti pettänyt, henkisesti kylläkin, ja itse halusin (yhtäkkiä?) erota..Kuinka löytyy tie takaisin, mies ei tunnu haluavan..Kuinka yritän, koska uskon, että meillä on vielä mahdollisuus?
- miäs
toisinpäin kirjoitti:
Eikö yhtään tapausta toisinpäin? Ja onko miehen vaikeampi antaa anteeksi? En fyysisesti pettänyt, henkisesti kylläkin, ja itse halusin (yhtäkkiä?) erota..Kuinka löytyy tie takaisin, mies ei tunnu haluavan..Kuinka yritän, koska uskon, että meillä on vielä mahdollisuus?
Kokemuksesta voin sanoa että anteeksianto on vaikeaa.
Ensinnäkin pettämisestä. En tiedä miten asia teillä meni, mutta kuukausien henkinen pettäminen ja sen jälkeen eron haluaminen on pahempi asia kuin yhden illan fyysinen pettäminen anteeksipyyntöineen. Se että tunnet jotain toista kohtaan niin kovasti että haluat erota, on aikalailla peruuttamatonta.
Suhteestanne. En tiedä mikä teillä oli vikana suhteessanne, mutta olisiko kaikki nyt toisin? Itse en nähnyt suhteessamme hirveästi vikoja ja jos toinen voi ihastua ja haluaa eroa, on peli menetetty. En usko että pieniä asioita viilaamalla suhteen saa siihen kuntoon ettei toinen taas jossain vaiheessa ihastu ja halua karata. Meni usko tulevaan.
Anteeksianto. Tee kaikkesi. Sinun on pakko olla nöyrä jos haluat saada loukatun luottamuksen takaisin. Oma puolisoni ei saanut minua vakuutettua uudesta alustamme, joten jouduin jättämään hänet. Lisätään nyt vielä että rakastin häntä ja meillä oli takana kymmenen vuotta. Sääli.
- hemppu
Näyttää tosiaan olevan yleistä. Meillä tosinkaan mies ei lähtenyt iloisena ja vihellellen, vaan minä totesin, kun en sitä jahkailua jaksanut katsoa kauempaa, että on parasta mennä sitä vihreätä ruohoa maistelemaan.
Nyt olemme kuitenkin saaneet asioita aika pitkälle selvitetyiksi, syitä puolin ja toisin asioiden tilaan käydyksi läpi, puhumattomuus on kääntynyt hyväksi keskusteluyhteydeksi ja meidän suhteemme toimii kaikin puolin paremmmin kuin pitkään aikaan. Miehen asumispaikka on vielä vähän omituinen hyvään suhteeseemme nähden. Mutta minulla riittää uskoa hyväänkin tulevaisuuteen hänen kanssaan. Tällaisestakin voi olla paluu yhteen, ja jopa parempikin tulevaisuus, kun asioihin on saatu käänne. Kummallakin osapuolella on mahdollisuus puhua kaikki asiat halki ja poikki ja kertoa, mitä tulevaisuudelta ja parisuhteelta jatkossa odottaa.
Miehillä tuntuu tosin olevan tarve varmistella kahta paikkaa ja valita varmempi tai paremmalta tuntuvampi. Miehelle on monesti yksin jääminen vaikeampaa kuin naiselle. Sehän tässä pahalta tuntuukin tuo varmistelemisen tunne, mutta kun olen havainnut, ettei se kuitenkaan ole miehelleni päällimmäinen ajatus, vaan hänellä taitaa olla aito halu paluuseen, niin olen kyllä valmis yrittämään tosissani, mikäli hänkin on. Tässä vielä Väestöliiton uskottomuus-jutusta ote:
"Voiko suhde selviytyä?
Suhde voi selviytyä ja jatkua uskottomuuden jälkeenkin. Kriisin selvittely ja luottamuksen palautuminen vievät kuitenkin tavallisesti pitkään.
Uskottoman ja petetyn suhtautuminen asiaan on monesti varsin erilaista. Uskoton haluaisi, ettei asiaa vatvottaisi moneen kertaan. Hän toivoisi, että se jätettäisiin taakse ja jatkettaisiin eteenpäin. Petetty taas palaa tuon tuostakin asiaan ja haluaa kysellä ja pohtia asiaa eri puolilta. Lähes mikä tahansa voi palauttaa asian pakottavana hänen mieleensä.
Petetyn jatkuvan kyselemisen tarkoituksena ei todennäköisesti ole ensisijaisesti pettäneen kiusaaminen tai rankaiseminen. Hän yrittää muodostaa tapahtuneesta ja suhteesta sekä omasta asemastaan, kokonaisen kuvan. Aikaisempi kuva ja hahmotus ovat särkyneet uskottomuuden paljastuttua. Ihmisen on hyvin vaikea jatkaa elämää niin, ettei hänellä ole hahmoa siitä, missä mennään.
Luottamuksen palautumisen alkamiseksi on hyödyksi, jos pariskunnalla on jaettu, yhteinen näkemys tapahtuneesta ja sen toteutumiseen myötävaikuttaneista seikoista. Tämä mahdollistaa sen, että kun tietyt asiat on tunnistettu, niille voi myös useimmiten tehdä jotain. Sillä, että voi tehdä asioille jotain ja seurata edistymistä, on mieltä rauhoittava ja luottamusta elämään herättävä vaikutus.
Jos taas ei tiedä, missä mennään ja miksi SE tapahtui, ei voi rauhoittua. On oltava varuillaan, koska SE voi taas tapahtua minä päivänä vain.
Suhdetta, johon luottamus ei palaudu ajankaan kanssa, on raskasta jatkaa. On silti syytä toistaa, että luottamuksen palautuminen vie pitkään.
Luottamuksen palautumisessa on merkitystä myös sillä, miten rankkoja petetyn aiemmat hylkäämisen tai hyljeksimisen kokemukset ovat olleet. Minkälainen hänen sisäinen turvallisuuden tunteensa ja itsearvostuksensa on jo aiemmin ollut. Joskus näistä syistä voi olla erittäin vaikeaa päästä petetyksi tulemisen yli.
On tapauksia, joissa uskottomuus on mahdollistanut sen, mikä muuten on tuntunut mahdottomalta. Vasta uskottomuus on pysäyttänyt parin. Se on laittanut heidät kasvokkain itsensä ja suhteensa kanssa miettimään, mitä elämältään haluavat. Myöhemmin, kriisiajan jälkeen, kumpikin voi todeta, että pysäytys oli tarpeen. Sen myötä käynnistyi kehityskulkuja, joista aiemmin ei olisi uskaltanut uneksiakaan."- please
Ota ny jo se miehes takasin, en jaksa kattoo sitä enää. Se muutti mun naapuriin kun erositte. Rasittava tapaus.
se koittaa pitää sinua niinsanotuna hätä varana.
elikkä jos sen suhde ei toimi niin voi palata sinun luokse ja sitten koittaa jonkun toisen kanssa elikkä suomeksi sanotuna pitää sinua panopuuna, ei minään muuna.
sillä vaikka sen suhde toimisikin ja jos sen partneri eisuostu fyysiseenkanssakäymiseen se todenäköisesti kilauttaa sulle ja ehdottaa sitä.
ELIKKÄ OLET SEKSUUALISESTI HYVÄKSIKÄYTETTY SIINÄ VAIHEESSA.
jotenka neuvon jotta pistät omalta kohdaltasi pisteen ii päälle.
ei suhteenne missään vaiheessa tulisi toimimaan.- hämillään
juuri noin, että pitää minua vain hätävarana. Tuo pelkkänä panopuuna, seksuaalisesti hyväksi käyttäminen vain ei ehkä sovi meidän kuvioon. Sillä minä olen aina ollut hyvin halukas seksin suhteen, enemminkin minä sain "ruinata" mieheltäni kuin hän minulta. Ja halut kun edelleen hyrrää :), niin jos ihan fyysisesti ajatellaan kyllä se nyttenkin olisi niin, että molemmat saa/ottaa, ei niin, että hän ottaa ja minä annan.
- ooo
Rakas ihminen, neuvoni olisi, että ainoa tapa saada oikea selvyys asiaan on pitää itsesi tiukkana, pitää omat rajasi selkeinä. Siitä ainoastaan seuraa hyvää. Älä hyvä ihminen mene toisen ovimatolsi. Hän lähti luotasi, anna rauhassa miettiä asioita, vaadi muutaman kk:n katko. Nyt, jos roikut hänessä, niin tiedät että huonosti päättyy. Jos suhde päätttyisi joka tapauksessa, niin se päättyy sinulle ehjällä sydämellä, JOS nyt osaat hoitaa oman osuutesi niin kuin toista ja itseään kunnioittava ihminen tekee. JOS miehesi oikeasti rakastaa sinua, tai siis jos hänellä on kykyä, TAHTOA sitoutua suhteenne eheyttämiseen, niiin varmasti on siinä rinnallasi kolmenkin kk:n jälkeen. Älä ole sokea ja tyhmä.
- hämillään
ei koekaan roikkuvani hänessä, minä en soittele hänelle, en pyydä luokseni, en ole pyytänyt apua yhteenkään "miesten hommaan", en ehdottele yhtään mitään kanssa käymistä, oli se sitten kahvin juontia tai seksiä. Mies on tehnyt kaikkia näitä. Ja sehän tässä ihmetyttääkin…
Mutta niinkuin sanoit, varmasti ainoa oikea tapa menetellä on pysyä tiukkana ja yrittää jatkaa omaa elämääni. Mutta vaikeaa se on kun mies käyttäytyy noin…
- ja ota selvää
Onks se nainen itse ottanu paljon siihen mieheesi yhteyttä? Kumpiko on alunperin tehny aloitten?
Pistä hanttiin vaan, paljasta koko suhde, ennekuin se pääsee pidemmälle.
Ota selvää, kumpi teistä on se toinen nainen, kumpaa se pitää tärkeempänä. Joskus se on niin et mies pitää vaimoa otteessaan niin kauna, kunnes on tehny valinnan! Se on juomin tapa vaimoa kohtaan. Jos se uus ei ole hyvä nainen, nii se palaa sun luo. Älä suostu siihe. - allikkoon!
Taisi heppu todeta, ettei se vaihtamalla parantunutkaan. Tai että hyppäs peräti ojasta allikkoon!
Pidä etäisyyttä, älä ota liian pian takaisin. Jos on tullakseen, vonkaa vielä vuodenkin kuluttua.
Mutta muista, että tunteet ne on sinullakin.
Anteeksianto ja päätös yrittää unohtaa toisen paha teko ovat ensin helppoja ja onni kukoistaa.
Mutta se muisti on salakavala, se iskee vasten kasvoja yllättäin ja tuo kaiken tuoreena eteesi.
Alat sitten katsella ukkoas pitkin katsein ja miettien kannattiko takaisinotto.
Vasta silloin alkaa tunteiden selvitystyö tosissaan!
Perusteluni? Mies lähti 7 v sitten toisen kanssa. Otin takaisin muutaman kuukauden sisällä ja pari vuotta sitten, vasta, alkoikin tunteet myllätä.
Liekö hämäläisestä syntyperästäni johtuvaa että kesti näinkin pitkään ennenkuin se alkoi, mutta tajuttoman rajuna se iski!- hemppu
Oletko miehesi kanssa edelleen ja millä tavalla noita ajatuksiasi sitten kävit lävitse? Itse olen ottamassa miestäni takaisin. No, itse hänet kotoa "häädinkin" melko pian sen jälkeen, kun suhde toiseen paljastui. Ei kuulemma olisi itse ehkä kuitenkaan halunnut lähteä, vaan on rakastanut aina minua, mutta luullut, ettei hän itse ole minulle tärkeä. Nyt olemme kuitenkin huomanneet puolin ja toisin, että yhdessä voisimme saada paljon hyvää elämäämme, eli entistä parempaa.
Mutta olen kyllä miettinyt sitä, että miltä asiat mahtavat muutaman vuoden kuluttua tuntua. Sehän on aina tapauskohtaista, mutta olen ajatellut, että niinkin voi käydä, että jonkun ajan päästä kadun tätä ratkaisuani. No, toisaalta, sittenhän ajallaan voi tuon eroasian rauhassa harkita ilman mitään kolmansia osapuolia, ja miettiä, haluammeko jatkaa vai emme. Eihän sitä itseään vankilaan pistä, vaikka yrittääkin jatkaa yhdessä.
Mitä mieltä siis itse olet näin jälkikäteen ajateltuna? Onnistuuko järkevä ero sitten myöhemmin vai olisiko pitänyt heti jättää mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144