Keskustan puheenjohtaja ja valtiovarainministeri Annika Saarikko on sanonut, että hänen puolueensa ei halua maakuntaveroa osaksi sote-uudistusta.
Li Andersson: Vasemmistoliitto ei hyväksy eduskunnassa sote-uudistusta, ennen kuin on varmuus maakuntaveron toteutumisesta
”Meille tämä on edellytys myös koko sote-uudistuksen hyväksymiselle. Haluamme varmuuden siitä, että maakuntavero etenee, ennen kuin nappia painetaan sote-uudistuksen osalta”, vasemmistoliiton puheenjohtaja kertoo.
– Se tarkoittaa sitä, että lainvalmistelu ja lainsäädäntö pitää saada tällä vaalikaudella aikaiseksi. Siitä on puhuttu, ja siitä on puhuttu myöskin tämän sote-uudistuksen rahoitusmallin yhteydessä. Se on yksi elementti, ja se tulee, Andersson edellyttää.
Soteuudistus vaikeutui huomattavasti! Keskustan on vaikea hyväksyä veromalli mitä vasemmisto ajaa. Hyvinkin voi vielä olla, että hallitus kaatuu soteuudistukseen kuten aikaisempikin hallitus! Hyvä niin! Saataisiin osaavat ihmiset puikkoihin ja voitaisiin sanoa selkeä Ei sosialismille!
Veroja verojen päälle, muuten vasemmisto ei ole tyytyväinen. Sovitaanko, että ei lisätä veroja ja lähdette hallituksesta sekä otatte demarit ja vihreät mukaanne?
EI maakuntaverolle! Vasemmisto kuvittelee ettei tavallinen palkansaaja ymmärrä kokonaiveroasteesta mitään. Minimipalkkoja muka puolustetaan mutta toisella kädellä viedään veroina paljon suurempi osa. En tajua kuka työssäkäyvä voi olla niin tyhmä että vihreitä, vasemmistoliittoa tai varsinkaan demareita äänestää..
Sotesta väärää tietoa osaamattomat levittää
5
92
Vastaukset
Vasemmistoliitolle sote-kulujen maksamisen valtionveroista luulisi käyvän hyvin, koska pienituloiset eivät valtionveroa maksa. Ja onhan sellaisia opiskelijoissakin, jotka yleisesti äänestävät vihreitä.
Eiköhän tässä päädytä kompromissiin, että Li Anderssonin esityksen mukaan tällä hallituskaudella päätetään vain siitä, että maakuntavero etenee. Pannaan asia vireille jonkin komitean kautta ja pyydetään siitä lausuntoja, jos komitea ehtii saada työnsä valmiiksi.
Kokonaan uusi vero on niin monimutkainen asia jo perustuslainkin näkökulmasta, että sellaista ei voi puolen hallituskauden aikana säätää. Olihan jo Yle-veronkin säätäminen monen vuoden prosessi.- Anonyymi
Tuskin veroa edes ennätetään tämän hallituksen aikana, siihenkään malliin milloin olisi valmista. Siinä on niin monta mutkaa vielä edessä, jopa monine hallituksineen..
Viittaan Matti Vanhaseen, sanoen että tarvitaan 5-6 vuotta asian ratkaisemiseksi veron osalta.
Nyt maakunnat pyörimään, siinä opitaan miten vero käytännöt tulee.
- Anonyymi
Ihan vinkiksi että jos on jotain rempattaavaa vaikka hampaissa, niin nyt kannattaa hoidattaa kunnallisella puolella kaikki minkä kykenee. Myöhemmin käy kalliimmaksi.
Niille jotka kommentoivat että hammashoitoon pääsee kerran puolessatoista vuodessa yms. niin se koskee kokonaisvaltaista hoitoa ja ohituskaista on lohkeamissa ja särkypäivystyksessä.
Olen nyt loppukevään ravannut hoidattamassa jokaisen lohkeaman ja siinä sivussa huomanneet välitöntä hoitoa vaativia ongelmia. Kalusto kunnossa. Kaikki tulehduspesäkkeet poissa. Katselin yksityisen puolen hintoja ja se mikä kunnallisella kustansi minulle pari sataa kaikkinensa, olisi yksityisellä tehnyt lähes kaksi tonnia.
Elämä on valintoja... Maakuntavero ei ole "veromalli mitä vasemmisto ajaa" vaan hallituspuolueiden yhdessä sopima tavoite hallitusohjelmassa.
Saarikko maksaa nyt tavasta jolla on tehnyt politiikkaa.
Puoliväliriihessä hän takoi muita puolueita hallitusohjelmalla päähän. Nyt pitäisi niellä itse se mitä tuli hallitusohjelmassa sovittua. Malli jossa sote päätetään ensin ja maakuntavero "joskus myöhemmin" kaatuu Saarikon jatkuviin hallituksesta lähtöuhkailuihin. YKSIKÄÄN ei luota siihen että kun Kepu on saanut maakuntansa se pysyisi hallituksessa niin kauan että myös maakuntavero saataisiin päätettyä.
Saarikko syö itse keittämäänsä soppaa ja se taitaa olla karvasta.- Anonyymi
Miksiköhän kepu vastustaa maakuntaveroa?Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin maalaiset on täälläkin huutaneet jatkuvasti että joutuvat elättämään pääkaupunkiseudun!Nythän maakunta vero tekisi todeksi sen,että jokainen alue elättäisi itse itsensä.Eli lopultakin loppuisi tulonsiirrot alueitten välillä.Eli mikä on maalaiset kun ei kelpaa?HÄH!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836