Sipilän Suomi toi yrittämisen halua ja kykyä

Meillä pitäisi olla enemmän poliitikkoja, jotka ponnistelevat liiketoiminnan, vaurastumisen ja yritteliäisyyden puolesta. Kun katson vaalikonekarttoja, näitä poikkeusyksilöitä on häviävän vähän.

Ylitarjontaa on niistä, jotka ovat valmiita viemään rahasi ja kaventamaan vapauttasi.
Toivon, että näissä vaaleissa vasen laita saa köniinsä ja pahasti. En kuitenkaan pidättele hengitystäni, koska lahjatonta vetoa vasemmalle riittää.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistan hyvin sellaisetkin ajat, kun isänmaamme vasemmalta laidalta löytyi talouden lainalaisuudet tuntevia edustajia.

Enkä puhu nyt oikeistodemari Väinö Tannerista, vaan eduskunnassa oli enemmänkin tehtaiden lattialla oppinsa saaneita talousrealisteja. Heidän tilalleen ovat astuneet politrukit, jotka uskovat ilmaisen rahan ehtymättömyyteen.

Nyt vasemmiston ajattelussa ovat pinnalla jatkuva velkaantuminen, kaiken verotuksen kiristäminen ja kaikenlaisen sääntelyn väsääminen. Hyvin vähäistä on ymmärrys siitä, missä vauraus todellisuudessa syntyy.

Voittoa tekevää yritystoimintaa voidaan jopa vihata. Niiden tekemän varallisuuden jakajista on toki kroonista ylitarjontaa.

https://blog.kauppalehti.fi/metrossanukkuja/muodissa-haluan-jakaa-muiden-rahat-toisille

• Anonyymi

Luin kyselystä, jonka perusteella suomalaiset haluavat valtiolta apua painonhallintaan! Vastuu ei ole siis yksilöllä itsellään, vaan yhteiskunta on syypää jopa lihomiseen.

Kyselyn perusteella sokeriveroa kannattaa kuusi kymmenestä vastaajasta. Myös suolan ja rasvan erillisverottaminen saa kannatusta, vaikka eihän verottajan lähtökohta voi olla käyttäytymisen ohjaaminen, vaan verotulojen kerääminen.

Valtiovarainministeriön sokeriverotyöryhmä päätteli jo vuonna 2013, ettei sokeriveroa kyetä neutraalisti toteuttamaan. Kokoomuksen kansanedustaja Sari Sarkomaa tosin viesti viime lokakuussa, että hän kannattaa veropohjan laajentamista sokeripitoisiin tuotteisiin.

Verotuksen kiristäjiä löytyy siis vasemmalta oikealle. Minulla on unelma, mutta se karkaa kauemmas ja kauemmas. Tähän viittaa sekin, että STTK:n uuden kyselyn perusteella kunnallisveronkin korotukset nauttivat laajaa kannatusta.

Suomalaisille eivät nykyiset verot selvästikään riitä, vaan osa kansasta vaatii lisää veroruoskaa. Masokistejako me olemme vai mikä meitä vaivaa? Uusi lentoveroko maailman pelastaa?

• Anonyymi

Sipilän olisi tullut jatkaa.

• Anonyymi

Ehdottomasti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdottomasti !

Aika olisi vaatinut muuta kuin opettelevaista tyttöä pääministeriksi.

• Anonyymi

Millä kaupoilla Sipi sai 600 Miljoonaa. Väyrys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe