Fiat Tipo tulee jäämään marginaaliin.

Anonyymi

Maahantuojan laiskuuden takia. Uuden Tipo Crossin ja uudistuneen Tipon markkinointi ei etene mitenkään, kyllä muutama auto aina löytyy sieltä täältä ja auton kyllä saa ostettua jos näkee vaivaa. Mutta kokonaismyynnin kannalta asia on masentava.
Kävin Turun Deltassa mikä on Fiatin liike nykyään, aikeissa tutustua uuteen Crossiin ja Tipoon mutta ei siellä ollut edes osastoa Fiatille, yksi Tipo farkku oli yhdessä nurkassa ja yksi 500 x malli.
Kysyin myyjältä asiasta, ei tiennyt juuri mitään Fiatin tilanteesta ja tulevasta, pahoitteli asiaa.
Harmi jos näin hyvä auto joka menestyy muualla euroopassa jää Suomen osalta tällaiseksi. Ei mainostamista, ei markkinointia, eipä juuri autojakaan liikkeissä, että saisi tutustua, saatikka sitten koeajaa. Syy voi olla, että ei haluta satsata ns. normiautoihin kun sähköatot kuitenkin ottavat tilan bensa-autoilta.
Ottaisivat Dacialta oppia markkinoinnissa.

13

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä pistää rahaa markkinointiin kun odotellaan sähköautojen kokonaisvaltaista esiinmarssia.

    • Anonyymi

      Deltahan se pilasi myynnin alun perinkin, onko joku yllättynyt jos Deltasta ei olekaan Fiatin pelastajaksi Suomessa.
      Fiat saisi siirtää koko myynnin nettiin, samalla koko mallisto saataville ja sopia vaikka Sakan tai Kamuxin kanssa vaihtoautojen hinnoittelusta ja kohtalosta.
      Koeajot ja yrmeä myyjä kivijalkakaupassa ovat aivan yliarvostettuja asioita todellisen ostajan suunnalta.

      • Anonyymi

        Delta panostaa päämerkkeihin, Kiaan Mazdaan ja Mitsibishiin, Subaru ja Fiat ovat vain täytteensä siellä.


    • Anonyymi

      No ennen ainakin Fiat oli Delta-auton päämerkki. Fiatia myydään Euroopassa nykyäänkin enemmän kuin Kiaa, Mazdaa, Mitsubishiä tai Subarua.
      Jyväskylässä uusia Fiateja myyvät J.Rintajouppi ja Delta-auto. Aiemmin myi Jyväscaravan mutta nyt ilmeisesti siellä on vain Fiatin malleista Ducaton alustalle pohjautuvat asuntoautot. Hyvä on Jyväskylässä ainakin tilanne uusien Fiatien ostajilla kun samalla paikkakunnalla liikkeenkin voi valita. Nyt höpinät pois ettei myyntiin panosteta. Rinta-Joupillakin näkyi olevan uusista Fiat henkilöautoista sisällä esittelyautot 500e täyssähkö, 500 hybrid (hienoilla nahkapenkeillä ja lasikatolla) , 500X 150 hv autom. ja Tipo Cross. Deltassa en ole nyt käynyt mutta ohiajaessa pihalla nähnyt Tipo Crossin ja sähkö 500:n.
      Jos ei kauppa käy, vika lienee ostajissa.

      • Anonyymi

        Vika ei liene ostajissa vaan:
        - mallivalikoimassa
        - malliston sopivuudessa suomalaiseen autoverotukseen ja romutuskampanjan hyödyntämismahdollisuuksiin.
        - hinnoittelussa
        - kampanjoissa

        Voisivat siellä Delta-autossa vilkaista mitä tehtiin oikein välillä 1995-2005, mutta tuosta on nyt tietysti vierähtänyt vuosia, eikä kaikki ole enää menestyksellä kopioitavissa vuoteen 2021...osa menestyksen tekijöistä on jo eläkkeelläkin...
        Mutta vihjeitä:
        - Suomen edullisimmat länsiautot kokoluokissaan
        - autoja 10 000€ hintaluokassa ja kauppakassikauppa kävi, kuten Punton ja Pandan menestyksen vuosista näkee.
        - edulliset huolto ja varaosahinnat...ei nyt sentään 2005 saakka, jolloin 10 000€ Pandan huolto alkoi jo olla hinnoissaan, siis lopun alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei liene ostajissa vaan:
        - mallivalikoimassa
        - malliston sopivuudessa suomalaiseen autoverotukseen ja romutuskampanjan hyödyntämismahdollisuuksiin.
        - hinnoittelussa
        - kampanjoissa

        Voisivat siellä Delta-autossa vilkaista mitä tehtiin oikein välillä 1995-2005, mutta tuosta on nyt tietysti vierähtänyt vuosia, eikä kaikki ole enää menestyksellä kopioitavissa vuoteen 2021...osa menestyksen tekijöistä on jo eläkkeelläkin...
        Mutta vihjeitä:
        - Suomen edullisimmat länsiautot kokoluokissaan
        - autoja 10 000€ hintaluokassa ja kauppakassikauppa kävi, kuten Punton ja Pandan menestyksen vuosista näkee.
        - edulliset huolto ja varaosahinnat...ei nyt sentään 2005 saakka, jolloin 10 000€ Pandan huolto alkoi jo olla hinnoissaan, siis lopun alkua.

        Rinta-Jouppi panostaakin paremmin Fiatiin kuin Delta.
        https://www.rinta-jouppi.com/merkit/fiat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei liene ostajissa vaan:
        - mallivalikoimassa
        - malliston sopivuudessa suomalaiseen autoverotukseen ja romutuskampanjan hyödyntämismahdollisuuksiin.
        - hinnoittelussa
        - kampanjoissa

        Voisivat siellä Delta-autossa vilkaista mitä tehtiin oikein välillä 1995-2005, mutta tuosta on nyt tietysti vierähtänyt vuosia, eikä kaikki ole enää menestyksellä kopioitavissa vuoteen 2021...osa menestyksen tekijöistä on jo eläkkeelläkin...
        Mutta vihjeitä:
        - Suomen edullisimmat länsiautot kokoluokissaan
        - autoja 10 000€ hintaluokassa ja kauppakassikauppa kävi, kuten Punton ja Pandan menestyksen vuosista näkee.
        - edulliset huolto ja varaosahinnat...ei nyt sentään 2005 saakka, jolloin 10 000€ Pandan huolto alkoi jo olla hinnoissaan, siis lopun alkua.

        Ei nyt liioitella. 10 000 €:lla ei tuolloin myyty yhtään Fiatia. Dacialla oli joskus, lieneekö enää, Sandero n.10 000 € alk., mutta Puntot olivat alk. 12900 € luokkaa ja Pandat myös, vai oliko jopa yli.
        Pandaa ei koskaan ole myyty Suomessa paljon.
        Panda on kyllä suosituin a-segmentin auto 500:n kanssa Euroopassa. Vuosista 2005- 2010 en tiedä mutta viime vuosina ainakin. Ainakin jostain muistelen lukeneeni että Euroopassa sitä myydään n.170 000 kpl vuosittain (luokassaan kolmantena tullutta VW Up! : ia n.100 000 kpl)..
        Italiassa Panda on vuosikaudet ylivoimainen suosikkimalli eli ykkönen noin 100 000 kpl myynnillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt liioitella. 10 000 €:lla ei tuolloin myyty yhtään Fiatia. Dacialla oli joskus, lieneekö enää, Sandero n.10 000 € alk., mutta Puntot olivat alk. 12900 € luokkaa ja Pandat myös, vai oliko jopa yli.
        Pandaa ei koskaan ole myyty Suomessa paljon.
        Panda on kyllä suosituin a-segmentin auto 500:n kanssa Euroopassa. Vuosista 2005- 2010 en tiedä mutta viime vuosina ainakin. Ainakin jostain muistelen lukeneeni että Euroopassa sitä myydään n.170 000 kpl vuosittain (luokassaan kolmantena tullutta VW Up! : ia n.100 000 kpl)..
        Italiassa Panda on vuosikaudet ylivoimainen suosikkimalli eli ykkönen noin 100 000 kpl myynnillään.

        Pandoja myytiin vuonna 2005 10 000€, josta syystä kyseisen vuosimallin Pandoja on rekisterissä melkoisen paljon, samoin Puntoista oli Torino kampanjamalli, jota kampanjassa myytiin 10 000€ tienoille. Uno:n ostin viimeisestä pakasta Euroiksi muutettuna selvästi alle 10 000€. Toki näiden vuosien jälkeen on ollut inflaatiota hinnoissa ja pakollisia varusteitakin on tullut kauppakassien kiusaksi, eikä tuossa lukenutkaan, että 2021 pitäisi kauppakassin maksaa 10 000€ mutta 10 900 - 11 900€ olisi karvalakkimallista ihan ok.
        Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka hintaa tulee vuosien varrella autoihin, on Suomessa myös alennettu autoveroa useita vuosia peräkkäin, eli vuoden 2005 10 000€ kampanjassa oli autoveroa mukana enemmän kuin siinä olisi nykyisin, edellyttäen että moottori on riittävän pihiksi valehdeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pandoja myytiin vuonna 2005 10 000€, josta syystä kyseisen vuosimallin Pandoja on rekisterissä melkoisen paljon, samoin Puntoista oli Torino kampanjamalli, jota kampanjassa myytiin 10 000€ tienoille. Uno:n ostin viimeisestä pakasta Euroiksi muutettuna selvästi alle 10 000€. Toki näiden vuosien jälkeen on ollut inflaatiota hinnoissa ja pakollisia varusteitakin on tullut kauppakassien kiusaksi, eikä tuossa lukenutkaan, että 2021 pitäisi kauppakassin maksaa 10 000€ mutta 10 900 - 11 900€ olisi karvalakkimallista ihan ok.
        Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka hintaa tulee vuosien varrella autoihin, on Suomessa myös alennettu autoveroa useita vuosia peräkkäin, eli vuoden 2005 10 000€ kampanjassa oli autoveroa mukana enemmän kuin siinä olisi nykyisin, edellyttäen että moottori on riittävän pihiksi valehdeltu.

        Uusi Panda hybrid olisi edullisena kiinnostava, varsinkin Cross versiona. Hybrid on aina etuvetoinen, 4X4 wild life on twinair tekniikalla, joka ei ihan niin taloydellinen kuin hybrid.
        Mielestäni Panda on käytännöllisempi kuin 500 kiska siinä on takaovetkin. Lieneekö hauskempi ajaakin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Panda hybrid olisi edullisena kiinnostava, varsinkin Cross versiona. Hybrid on aina etuvetoinen, 4X4 wild life on twinair tekniikalla, joka ei ihan niin taloydellinen kuin hybrid.
        Mielestäni Panda on käytännöllisempi kuin 500 kiska siinä on takaovetkin. Lieneekö hauskempi ajaakin 🤔

        Niin jää marginaaliin, oletteko nähneet missään lehdessä yhtään ainutta mainosta uudesta
        Fiat Tipo Crossista ja muista Tipoista, en minä ainakaan. Muita autoja kyllä mainostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jää marginaaliin, oletteko nähneet missään lehdessä yhtään ainutta mainosta uudesta
        Fiat Tipo Crossista ja muista Tipoista, en minä ainakaan. Muita autoja kyllä mainostetaan.

        Imagomainonta tehdään nykyään telkkarissa ja netissä, sanomalehteen ja tietysti myös nettiin, laitetaan mainos jos on myös jotain todellista asiaa pelkän kivan tunnelman lisäksi.
        Imagomainontaa toki tarvittaisiin, kun pitäisi rakentaa merkin tunnettavuus koko kansalle uudelleen, joskin ei se yksin riitä, vasta "veret seisauttava" kampanja yhdistettynä imagorummutukseen alkaa tuottaa tulosta. Mutta taitaa valmistajallekin riittää se, että Suomessa on yleensäkin edes merkin edustus, jolloin pääkonttorin seinällä voidaan pitää sininen nuppineula kartalla myös Suomen kohdalla "Myynti huolto".
        Ei meidän muutaman sadan "fanaattisen" Fiat tai yleensä italialaisista autoista kiinnostuneen autoilijan houkuttelemiseksi tehdä mitään mainontaa, ellei tavoitteena ole isot massat samalla.
        Ja se veret seisauttava kampanja olisi tietysti luonteeltaan: määräerä autoja 2000€ alennuksella talvirenkaat ja metalliväri veloituksetta. Tuo 2000€ tarvitaan jo pelkästään siihen, että mitään romutuspalkkioversiota ei Tipoista ole saatavilla, ja sen lisäksi pitää olla muutakin selvää etua tarjolla.


    • Anonyymi

      Nyt sentään tarjoavat Fiatteihin 0% rahoituskorkoa eli vähän on yritystä. Toki tuota pitäis myös mainostaa jossain :)
      Ehkä onkin mainostettu en vaan ole huomannut :)

      • Anonyymi

        En ole minäkään huomannut ensimmäistäkään mainosta noista. Osteleen aika paljon Iltalehtiä ja iltasanomia, viikonlopun lehdissä ruukaa olla automainoksia, Peugeottia nyt on ollut aika paljon, uusia Opel malleja, Dacioitakin, Mersuaj tietenkin, sähkövolvoja, Wolkkareita, ym, ym. Mutta ei noita Tipoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4704
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3825
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2494
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2241
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2064
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1888
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1758
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1411
    Aihe