Kokoomus 10, perussuomalaiset -9, SDP -3, keskusta 3.
Kuntavaalien tuloksen perusteella kokoomus saisi eduskuntaan peräti 48 kansanedustajaa.
Suurin häviäjä olisi perussuomalaiset, joka menettäisi kuntavaalituloksen perusteella yhdeksän paikkaa. SDP menettäisi kolme paikkaa – vasemmistoliitto ja KD kaksi. Lisäksi vihreät menettäisi yhden paikan.
Keskusta saisi kolme lisäpaikkaa, Liike Nyt kaksi. Kaksi paikkaa menisi ryhmälle muut.
Eduskunnan paikkajako kuntavaalituloksen perusteella:
..............nyt..tuleva...
KOK 38 48 10
SDP 40 37 -3
KESK 31 34 3
PS 39 30 -9
VIHR 20 19 -1
VAS 16 14 -2
RKP 10 10 0
KD 5 3 -2
LIIK 1 3 2
MUUT 0 2 2
Eduskunnan paikkajako muuttuisi, jos se tehtäisiin kuntavaalituloksen perusteella
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
SDP ja keskustan kisa, kumpi kakkonen.
- Anonyymi
Vasemmisto tippuisi nyt olevasta 56 kansanedutajasta Silloin tuskin hallituspaikkaa irtoaa. Sanna Marin jää historiaan ehkä kaikkien aikojen heikompana pääministerinä, Velanottkin ihan karmeana historiassa.
- Anonyymi
Sanna ja Sankaritytöt pelastivat Suomen koronan kurimuksesta. Sannan johdolla myös Suomessa talouden supistuminen jäi paljon vähäisemmäksi kuin muissa maissa. Suomen kansa haluaa jatkaa Sannan johdolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna ja Sankaritytöt pelastivat Suomen koronan kurimuksesta. Sannan johdolla myös Suomessa talouden supistuminen jäi paljon vähäisemmäksi kuin muissa maissa. Suomen kansa haluaa jatkaa Sannan johdolla.
Sanna jää historiaan ylivoimaisesti huonoimpana pääministerinä.
Velkansa jo löy kaikki laudalta mitä uutta tuli kautetaan. Koronan hoito oli
ala-arvoista ei tiennyt edes mitä pitäsi tehdä. "lue siitä" vain lappunsa oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna jää historiaan ylivoimaisesti huonoimpana pääministerinä.
Velkansa jo löy kaikki laudalta mitä uutta tuli kautetaan. Koronan hoito oli
ala-arvoista ei tiennyt edes mitä pitäsi tehdä. "lue siitä" vain lappunsa oli.Oikeistotolleroita harmittaa pääministerin suuri kansansuosio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeistotolleroita harmittaa pääministerin suuri kansansuosio.
Onko edeskansansuosio niin suurta mitä jokaväliin sossut toimittaa.
- Anonyymi
Entä jos tehtaisiin seurakuntavaalien perusteella?
- Anonyymi
Kokoomuslaisen roskalehden turhanpäiväisiä lööppejä, Onko sen kokoomuksen listoilla eduskuntavaaleihinkin osallistuneen epäilyttävästi Juha-Lesta Sipilän näköisen ja oloisen toimittelijan lööppejä taas..?
Näillä äänestäjien osallistumisprosenteilla on helppo jopa kokoomuksenkin juhlia, ja oman aikansa muunneltua totuuttaan keltaisessa lehdistössään medioida.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942