Onkohan Suomessa tyypitykset otsikon koneille tai mitä vastaavia koknetyyppejä on käytössä?
Olisi kiinostava kulla mahdollisia kokemuksia ko. koneista. Ulkolaisten palstojen perusteella ainakin tuo Savannah vaikuttaisi hyvämaineiselta laitteelta.
Aihe kiinnostaa, sillä harkinnassa hankkia jossakin vaiheesa lentolupa ko. tyyppisille ULM-koneille, joskin vielä on homman suhteen kartoitettavaa.
Entä moottorit, eli onko jokin oheisista luotettavuudeltaan "parhaaksi" koettu tai mitä plussia tai miinuksia per kone-malli. Tuosta Rotaxista on myös 100 heppainen versio.
"Engines used in the Savannah S model include:
- the Austrian manufactured Rotax 912,
- the Honda-based Viking 130
- and the Suzuki-based Aeromomentum AM13 engine."
*
ICP Savannah: https://en.wikipedia.org/wiki/ICP_Savannah
Savannah, useampia kuvia: https://fr.wikipedia.org/wiki/ICP_Savannah
G1: https://g1aviation.com/en/news/
Täällä aiheesta varsin vähän: https://www.ilmailuliitto.fi/laji/ultrakevyet/
ULM Sanannah & G1 Suomessa ?
Anonyymi
2
103
Vastaukset
- Anonyymi
Siis: ULM Savannah & G1 Suomessa ?
Tulipas kirjoitusvirhe heti otsikkoon :/ - Anonyymi
Tulisiko tulkita, että tuon koneen rakenne on suhteellisen luja tuohon kategoriaan?
"Load factor: 6 / - 3 g"
Savannah™ S: https://www.icpaviazione.it/flotta/savannah-s/?lang=en
- https://en.wikipedia.org/wiki/Load_factor_(aeronautics)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334153
- 573655
- 503160
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542368
- 402309
- 432288
- 162256