Debian ja komentojen muuttuminen

Anonyymi

Olen tässä pikkuhiljaa huomannut että Debianissa on muuttunut tietyt jutut. Esim jotkin verkkoihin liittyvät komennot ja nyt huomasin että komentoa chmod ei löytynyt Debian testing -asennuksesta.

Mikä on syy näille muutoksille? Ärsyttää kun pitäisi opetella uusia tapoja tehdä vanhat tutut jutut.

9

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Linuks aina sekava. Kannattaa poestaa moinen kura!

• Anonyymi

Meillä saimaalla ei kura-linukseja käytetä! Tai oli yksi joka käytti mutta se itse sitoi jalkansa ja kätensä selän taakse ja myllynkiven kaulaan ja lähti uimaan Ruotsiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä saimaalla ei kura-linukseja käytetä! Tai oli yksi joka käytti mutta se itse sitoi jalkansa ja kätensä selän taakse ja myllynkiven kaulaan ja lähti uimaan Ruotsiin.

SAIRASTA!! HAKEUDU HOITOON!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saimaalta pääsee uimalla vain ja ainoastaan itään päin mutta Wintrolli ei sitäkään ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saimaalta pääsee uimalla vain ja ainoastaan itään päin mutta Wintrolli ei sitäkään ymmärrä.

Saimaan kanavalta pääsee Itämereen..

• Anonyymi

Nyt puhut kyllä ihan potaskaa. esimerkiksi mainitsemasi chmod ei ole mihinkään pian julkaistavasta uudesta Debianista hävinnyt. Olet joko typottanut komennon tai sitten sulla on ollut caps lock päällä kirjottaessasi komentoa. Mistään ei myöskään löydy mitään mainintaa, että chmod ei muka olisi mukana. Eli nyt kyllä keksit tuon omasta päästäsi.

Ja mitähän verkkoyhteyksiin liittyviä komentoja mahdat tarkottaa? Ei sekään ole miksikään nykyisen Debian Busterin jälkeen käsittääkseni muuttunut.

• testing-jakelussa voi tosin olla bugeja, mutta chmod:in puuttuminen olisi kyllä aika suuri bugi.

chmod on tulee coreutils-paketista joka on "essential" paketti eli sen ei todellakaan pitäisi puuttua

• Anonyymi
        malaire kirjoitti:

testing-jakelussa voi tosin olla bugeja, mutta chmod:in puuttuminen olisi kyllä aika suuri bugi.

chmod on tulee coreutils-paketista joka on "essential" paketti eli sen ei todellakaan pitäisi puuttua

Piti näköjään asentaa toi coreutils. Omituista. Noh, tämähän ei tosiaan ole vielä julkaistu versio että ehkä se selittää.

Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piti näköjään asentaa toi coreutils. Omituista. Noh, tämähän ei tosiaan ole vielä julkaistu versio että ehkä se selittää.

Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä.

"Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä."

Niin on ja se on noiden windowshihhuleiden syytä kun ne sotkee jokaisen keskustelun, myös täällä vaikka täällä keskustelun pitäisi olla asiallista eikä trollaamista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16