Siemens-pesukone: onko normaalia, että rummun "alle" jää vettä 4 dl

Anonyymi

Ongelmana pesukoneen hirveä haju; KAIKKI normikikat tehty (etikat, lukuisat 90 asteen tyhjänä pyörittämiset sun muut). Poistoletku ei haise, viemäri ei haise. Mutta kun avaa alalaidasta sihdin vai mikä se onkaan, ulos valuu aina n. 3-4 dl vettä. Jos ei HETI pesun jälkeen avaa konetta ja poista pyykkejä, samainen haju tarttuu pyykkeihin.

Siispä: onko normaalia, että koneen sisään jää aina noin paljon vettä? Voiko poistopumppu olla viallinen? Voisi kuvitella, että tuo on aikamoinen bakteeri/töhnäallas, josta haju tulee.

3

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jo sun pesukoneen poistoletku on ns. kurkkuputkea eli sellasta notkeaa haitaria. Niin ota se irti ja putsaa sisältä se nöyhtä/lika/rasvakerros pois.
      Mulla oli poistoletkussa noin 5mm kerros ympäri putkea sitä paskaa joka haisi todella pahalle, oli noin 15 vuotta sama poistoputki pesukoneessa. Se lika tarttuu siihen haitaripoimuun. Vanhalla koneella sattui joskus jäämään vettä koneeseen.

Ostettiin uusi pesukone ja asennuksen jälkeen ihmettelin kun kone herjasi että poistoletku tukossa eikä suostunut pääsemään pesua loppuun.

Putsauksen jälkeen toimii kuin unelma eikä haise.

• Anonyymi

Jää sinne tilkka aina vettä. Pahan hajun saa pois sitruunahapolla 95-asteen ohjelmalla, jonka jälkeen vielä yksi pesukerta tavallisen persuaineen kanssa. Tarvittaessa toista niin usein, että nukkasihtiin ei jää enää mitään.

• Anonyymi

Ai niin ja jos on sivusta täytettävä kone, niin muistaa putsata myös sen luukun tiivisteen. Siihen kertyy monenlaista mönjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40