Hiilihydraatit ja nesteturvotus, ja miten laihtuu

Anonyymi

Lihomiseni SYY olikin suuremmaksi osaksi vain nesteturvotusta 1.8 paino oli 67 kiloa nyt 63,4 kiloa ja turvotusta on vieläkin varmasti 4 kg (turvotus laskenut jo nyt 3,5 kg)
1.8 67 kg 3200 kal
2.8 67 kg 1400 kal
3.8 65 kg 1400 kal
4.8 63,6 kg _____kal Jatkan tällä 1400 kalorilla noin 2 kuukautta ,hiilihydraatit ehkä n 150g päivä

Turvotus tuli liiasta hiilihydraatista.Kalorit oli viimeiset 2 viikkoa keskimäärin vain n 3500.Söin paljon tuotteita joissa oli paljon hiilihydraattia ehkä n 800 g päivässä ja tarve olisi ollut vain 300g,Nyt tällä kertaa tullut karkkista,rinkeleistä ,pannukakusta
-JOS olisin syönyt tuotteita jossa ON paljon rasvaa Kalorit olisi noussut puolella ja paino olisi tullut rasvapainona eli oikeana läskinä.
-Liikuntana ollut nyt vain kävelyä 2,5 tuntia päivässä.

Näin laihtuu 5-15 kg kuukaudessa
Keitto päivällä,keitto illalla ja kahvit 2 kertaa päivässä 1 keksi kahvilla.
Hedelmä esim omena 2 kertaa pv (keitossa PITÄÄ olla hiilihydraattia)

18

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tästä aiheesta kirjoitetaan paljon vain turhaa paskaa,siitä tehdään vuodessa satoja kirjojakin vaikka se on todellisuudessa näin yksinkertainen asia.

Keitto päivällä,keitto illalla,niin läskit lähtee.

• Anonyymi

Joku voi tulla nyt sanomaan että tästä ei saa tarpeeksi ravintoa proteenia yms,mikä EI ole totta.Minäkin olen nyt laihtunut vain nestettä,ja vähän rasvaa.

Ihminen elää muutamia kuukausia pelkällä vedelläkin omien rasvavarastojen voimalla aivan kuin talviunta nukkuva karhu.

• Anonyymi kirjoitti:

Joku voi tulla nyt sanomaan että tästä ei saa tarpeeksi ravintoa proteenia yms,mikä EI ole totta.Minäkin olen nyt laihtunut vain nestettä,ja vähän rasvaa.

Ihminen elää muutamia kuukausia pelkällä vedelläkin omien rasvavarastojen voimalla aivan kuin talviunta nukkuva karhu.

60 g proteiinia tulee esimerkiksi 300 g paistijauhelihaa tai hiukan enemmän rasvatonta raejuustoa. Kahdessa soppalautasellisessa sitä ei ole. Hivenravinteistakin tulee pulaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri hiilihydraattimäärä selittää nopean lihomisen pienillä kaloreilla.Tyypillisesti roskaruokaa syövä saa esim pitsasta erittäin paljon rasvaa ja myös hiilihydraattia vehnästä.
        Sitten kun syö siihen sokeripitoisituotteita karkkia,juomia yms se nostaa hiilihydraatteja erittäin suureksi ja nestepaino nousee.
        Tämän olen tiennyt aina että syödyt kalorit ratkaisee,ja kalorivaje,mutta sitä en ole tiennyt miten paljon mikin hiilihydraattimäärä nostaa kehon nestepainoa.

Normaalisti minulla pysyy paino samassa jos hiilihydraatit on noin 400g päivässä ja kalorit n 3300 silloin kun pyöräilen paljon.
        Nyt ostin uuden kännykän ja alan pitämään tarkkaa ruokapäiväkirjaa kännykkäsovelluksen avulla.Tähän asti olen seurannut niitä vain paperilla.

Nykyään ei tarvitse omistaa edes tietokonetta,TV kautta pystyy käyttämään nettiä langattomasti älypuhelimen avulla kun laittaa näyttöön gookle cromecast Langattomalla näppäimistöllä.
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39820/kqqch/Google-Chromecast-langaton-mediatoistin-3-sukupolvi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri hiilihydraattimäärä selittää nopean lihomisen pienillä kaloreilla.Tyypillisesti roskaruokaa syövä saa esim pitsasta erittäin paljon rasvaa ja myös hiilihydraattia vehnästä.
        Sitten kun syö siihen sokeripitoisituotteita karkkia,juomia yms se nostaa hiilihydraatteja erittäin suureksi ja nestepaino nousee.
        Tämän olen tiennyt aina että syödyt kalorit ratkaisee,ja kalorivaje,mutta sitä en ole tiennyt miten paljon mikin hiilihydraattimäärä nostaa kehon nestepainoa.

Normaalisti minulla pysyy paino samassa jos hiilihydraatit on noin 400g päivässä ja kalorit n 3300 silloin kun pyöräilen paljon.
        Nyt ostin uuden kännykän ja alan pitämään tarkkaa ruokapäiväkirjaa kännykkäsovelluksen avulla.Tähän asti olen seurannut niitä vain paperilla.

Nykyään ei tarvitse omistaa edes tietokonetta,TV kautta pystyy käyttämään nettiä langattomasti älypuhelimen avulla kun laittaa näyttöön gookle cromecast Langattomalla näppäimistöllä.
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39820/kqqch/Google-Chromecast-langaton-mediatoistin-3-sukupolvi

Kiinnostava uusi vekotin. Täytyy tutustua siihen ennen hankintaa.
        Tulisi TV:kin jotain hyötyä, kun ohjelmiin ei halua aikaansa tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikunnassa hikoilun mukana poistuu elimistöstä nestettä yleensä noin 500 g liikuntasuorituksen aikana.Käy niin jos EI liiku ollenkaan ja syö reilusti hiilihydraattia neste jää kehoon.Mitä enemmän hiilihydraattia syö sitä enemmän nestettä kertyy.Jos sitä kertyy joka päivä vaikka 300-500g niin se on muutamassa päivässä monta kiloa.

Se miten paljon laihtuu riippuu kehon nesteistä.Jos se on kuiva niin se laskee hyvin hitaasti.
        Ihminen on aivan kuin pesusieni.Mitä enemmän hiilihydraattia sitä enemmän nestettä.
        Siksi monet 300 kiloiset laihtuu alussa 20 kiloa kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei laihdutuksessa tarvitse yleensä käyttää kännykkäsovellusta.Se ON ihme jos ei muista syödä sitä lautasellista keittoa.
        Keitto toimii huomattavasti paremmin kuin kiinteä ruoka.Siinä saa tavallan syödä enemmän vaikka ruokamäärä on pieni.Jos saman ruuan paistaa pannulla se on erittäin pieni määrä.sitä syö siksi helposti liikaa.

Kännykkäsovellus on vain silloin hyvä JOS syö eri ruokia eri aikaan kun hallitsee painoaan.
        Laihduttamiseen sitä ei tarvitse.

• Hiilihydraatti sitoo elimistöön vain noin 2 kg vettä. Suurempi hiilihydraattimäärä ei lisää nesteen kertymistä koska tuo nestemäärä on sitoutuneena glykogeeniin eikä sen määrä kasva kuin noin 500 g. Loppu hiilihydraatti muunnetaan rasvaksi.

• Anonyymi

Montako % lasketaan kehon koostuvan vedestä? 75 %? 2kg hiilareista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako % lasketaan kehon koostuvan vedestä? 75 %? 2kg hiilareista.

Veden määrään vaikuttaa sukupuoli, ikä, pituus ja paino. Vastasyntyneessä on vettä jopa 75%-85%. Vesimäärä vähenee ihmisessä iän karttuessa.

Aikuisessa miehessä vettä on 50%-70% ja aikuisessa naisessa 40%-60%.

Rasvakudos sisältää vain noin 10% vettä, kun taas lihaskudos sisältää jopa 75% vettä. Tämän vuoksi naisissa on vähemmän vettä. Naisen keho sisältää enemmän rasvakudosta. Myös lihava ihminen sisältää vähemmän vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veden määrään vaikuttaa sukupuoli, ikä, pituus ja paino. Vastasyntyneessä on vettä jopa 75%-85%. Vesimäärä vähenee ihmisessä iän karttuessa.

Rasvakudos sisältää vain noin 10% vettä, kun taas lihaskudos sisältää jopa 75% vettä. Tämän vuoksi naisissa on vähemmän vettä. Naisen keho sisältää enemmän rasvakudosta. Myös lihava ihminen sisältää vähemmän vettä.

Tämä tieto on minulle hyödyksi! Muistin vesimäärän olevan 75%, mutta arvelin monen tekijän vaikuttavan siihen. Kiitti!
        ADHD-MY

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulin vaakani olevan rikki tai epäluotettava, kun se näytti vedenmääräni olevan n. 49%.
        Nyt voin luottaa lihas, luusto ja rasvalukemiinkin.
        ADHD-MY

• Anonyymi

Fitclub Finland, terveys. fi ja moni muu tuo esille, että se riemastuttava painon ensi putoaminen johtuu juuri nesteen katoamisesta.
      Jopa 1-3 kuukauteen painon lasku johtuu enimmäkseen nesteen poistumisesta.
      Ihmekös tuo, kun ihminen koostuu enimmäkseen vedestä!

Kuu säätelee vesien nousua ja laskua, joten tietysti esim. täysikuu vaikuttaa myös siihen yht'äkkiseen turpoamisen.

Yleensä hiilihydraattien syönti vähenee myös ja niiden sitoma vesi poistuu.
      Todellinen rasvan häviäminen alkaa 3-6 kuukauden päästä ja lihasten kasvu kestää kauemmin.

Itse lasken vuoden verran kehon todelliseen uusiutumiseen, koska silloin on myös hyvinvointia edistävät tavat omaksuttu.

Tietysti niitä muutaman viikkojen ja jopa päivien ihmekuureja hehkutetaan.
      On lääkkeitä, voimistelua PT-kursseilla ja milloin mitäkin, joista jotkut rullaavat tulojaan lupaamalla nopeita tuloksia.

Itse tyydyn vihannesten ja proteiinien hyötymisen ja liikunnan lisäämiseen näin syysraikkauden helpottaessa kesäkuukausien jälkeen.
      Oli helvetin ensi makua nuo muutamat viikot. Minulle riitti!
      Menköön muut vain Välimeren paahteeseen itseään nokeamaan auringossa.
      On sitä miellyttävämpiäkin tapoja ottaa itsensä hengiltä kuin itsensä karstalle paahtaminen!

Liikunnan tehosta Laihdutuksessa, niin katsoin siivouksen olevan tehokkaampaa kuin normaalin kävelyn. Power Walk ja sauvakävelyt, hölkkä, HIIT ovat asia erikseen.

Nyt voi vetäistä jo tukiasut päälle, niin ryhti paranee, jaksaa toimia tehokkaammin ja kauemmin. Lääkärien sanojen mukaan ne estävät nesteiden kasautumista.
      Siksi niitä käytetään leikkauksien jälkeen.

En todellakaan aio suunnitella niitä kehoa vahingoittavia lihavuusleikkauksia, vaan kuuntelen kehon omaa viisautta ja annan sen tasaantua omaan rytminsä uusiutuessaan.
      Minulta poistuu runsaasti vettä parin viikoin välein näin kesälläkin, kun tulee juotua tavallista enemmän.

Nyt sitten uusin ottein niiden vesi-ja ihravarastojen kimppuun, mitä tuli kasattua kesän aikana lymytessä, loikoen missä milloinkin on varjoa löytänyt.
      167cm ja 63kg viheliäistä höttöä, jota tässä on eteen työntänyt ja perässään vetänyt ja mukanaan kantanut.
      Tervetuloa ihana syksy puhteineen! 🍃🌳🍂🌾🍁
      ADHD-MY

• Kyllä se rasvankin häviäminen käynnistyy välittömästi. Aluksi rasvan lisäksi poistuu lisäksi vettä. Jos ketoilet niin hiilihydraattiin sitoutunut vesi poistuu ja kun yleensä dieetillä saadaan vähemmän suolaa niin siihen sitoutunur vesi poistuu. Tasapainotila tulee ehkä viikossa.

• Anonyymi

My painat 63 kiloa.Et sinä tarvitse lihavuusleikkausta.Vieläkö elät kahvilla ja kefiirillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

My painat 63 kiloa.Et sinä tarvitse lihavuusleikkausta.Vieläkö elät kahvilla ja kefiirillä?

Kun löysin ne lihavuusleikkauksia läpi käyneet You Tubesta ja luin niitä erilaisia kokemuksia ennen, jalkeen ja varsinkin lääkärien kuvailuja mahdollisuuksista, niin, niin, niin menin tuonne terveys. fi:lle ja muihin vastaaviin opiskelemaan, mitä potilailta vaaditaan erilaisiin vatsaleikkauksiin.
        Kiinnostavaa myös vertailla eri sivuvaikutuksia ja miten suurta rasvan pudotusta voi odottaa. Samoin ennen ja jälkeen kokemuksia.

Oman opiskeluni ja löhöni sivuvaikutuksena alkoi kehittyä vetistä ihraa farkkujen vyötärön yli! Sellaista vetelää, litisevää, kun oikein kuulee, miten loskavesi solisee turvonneiden ja hyvinvoivien rasvasolujen välissä...

Mutta se hyvä puoli siitäkin pahasta tuli, että aloin myös etsimään ravintoaineita, joilla puhdistaa maksaa, munuaisia ja sitten kun alkaa syömään lihavuusleikkauksiin valmistautuvien tavalla laihtuakseen kuten he, niin ei tarvitse jäädä pulliaiseksi.
        Vaikutusta on jo sen verran, että ne parin, kolmen dl annokset vitamiinirikasta riittää!
        Närppimällä ja paloja lautasella pyöritellen aivot ehtivät toteamaan vatsalaukun täyttymisen. HYVÄÄ TÄSTÄ VIELÄ TULEE!

Ne lihavuusleikkauksia saaneet joutuvat toistamaan toisenlaisella lihavuusleikkauksella muutaman vuoden päästä.
        Syynä se, ettei elämäntapoja ole muutettu ja liikuntaa lisätty.
        Moni lihoi sokerilla ja sitä ei lihavuusleikkausten poista.
        Jäätelö on hyvää ja suklaa vielä parempaa!
        Nämä lihavuusleikkauksista ja rasvaimuista tulleet otetaan vastaan suurilla laatikoilla suklaat, pizzaa, alkoholia! Kun seurustelee niiden kanssa, joiden kanssa on lihonut, niin on pahemmassa vaiheessa nopeasti. Kaikkien riipuvaisten on välttämätöntä vaihdetta koko elämäntapansa ja sosiaalinen piirinsä.
        Ei kenenkään sallita viettää tervettä elämäntapaa, kun toiset haluavat hyvän omantunnon sairaasti ryvetessään huonolla rasvalla ja alkoholilla.

Kefiirit, rasvakahvit, mausteet kuuluvat mukaan ayurvedan oppien mukaan.
        Samoin eri kehotyypeille tarkoitettu liikunta.

Niin kauan kuin elää on kokeiltava itselleen sopiva paras käyttöön!

ADHD-MY

• Luulen että siinä aiemmassa ruokavaliossa on ollut paljon piilosuolaa. Jotkut on hyvin herkkiä suolan turvottavalle vaikutukselle. Täysi dieetin muutos jossa NaCl saanti tippuu välittömästi selittää noin nopean painon laskun.

• Hyvin mahdollista. Minulta lähti useampi kilo diabeteskuntoutuksessa. Reilussa viikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe