Mistä painon jojoilu johtuu, sopivat laihdutuskalorit.

Anonyymi

Painon saa parhaiten pysymään samassa syömällä tasaisesti suurinpiirtein saman verran joka päivä.
Se että syö välillä LIIKAA lihottaa ja jos syö välillä
LIIAN VÄHÄN lihottaa yhtä paljon kuin paljon syönti,koska se aiheuttaa myöhemmin liikasyöntiä.

Suurin virhe minkä laihduttaja voi tehdä on syödä liian vähän laihdutuksen aikana
Laihdutuskalorit pitää olla aina vähintään 2300 päivässä,ei missään nimessä 1200-1500 kal,koska se aiheuttaa syömähäiriön.(paino jojoilee)

Se miten laihtuu RIIPPUU liikunnan määrästä kun kalorit on 2300-2700
Itse laihdun niin pienillä kaloreilla ainakin 3-4 kiloa kuukaudessa pyöräilemällä 2,5 tuntia päivässä kävelyä.

Tässä laihduttu liikunnalla 2600 kaloria päivässä,muuten hyvin,mutta laihdutus lopetettu liian aikaisin.Itse aloitin laihduttamisen tuossa painossa missä tämä mies lopetti laihduttamisen.
Laihdutus pitää lopettaa VASTA sitten kun vatsalihakset näkyy,ja pihtimittauslukema ylävatsasta n 5 mm
https://www.youtube.com/watch?v=H7qfkY2mRKA&t=328s

31

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Periaate tässä on hyvin yksinkertainen,jos ei kuluta energiaa EI voi laihtua,vaikka syö vain 2600 kaloria päivässä.
      Kuka vain ihminen pystyy helposti syömään joka päivä vaikka 4000-5000 kaloria.

• Kaikki eivät ole anorektikoita tai bodareita ja minä en kyllä pysty syömään 5000 kcal päivässä koska en syö sokeria enkä juo virvoitusjuomia. Järkevä lautasmallin mukainen ateria on noin 600 kcal ja noita pitäisi siis syödä 8 kpl päivässä.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä 2 miestä syö 10.1000 kaloria JO yhdessä tunnissa.(Ylimääräinen 250 kaloria päivässä mitä ei kuluta lihottaa kilon kuukaudessa)

https://www.youtube.com/watch?v=5TDSu4Ntrk0

Minä syön korkeintaan puolikkaan pitsan kerralla enkä edes pysty syömään kerralla enempää. Ehdoin rahdin ahmiminen on typerää.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Minä syön korkeintaan puolikkaan pitsan kerralla enkä edes pysty syömään kerralla enempää. Ehdoin rahdin ahmiminen on typerää.

Kyllä minä luulen että sinä nyt vähättelet omia syömisiä.Minä syön ainakin koko pitsan kerralla,silloin kun sen syön.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä luulen että sinä nyt vähättelet omia syömisiä.Minä syön ainakin koko pitsan kerralla,silloin kun sen syön.

En ole syönyt kokonaista pitsaa varmaan 5 vuoteen paitsi kaksi kertaa eli yhden kerran pitsahutin pienimmän ja yhden kerran lasten pitsan.

Kun totautuu pieniin annos kokoihin niin tulee kylläiseksi pienillä annoksilla. Viimeisen vuoden aikana vielä Ozempic vähentänyt annoskokoa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

En ole syönyt kokonaista pitsaa varmaan 5 vuoteen paitsi kaksi kertaa eli yhden kerran pitsahutin pienimmän ja yhden kerran lasten pitsan.

Kun totautuu pieniin annos kokoihin niin tulee kylläiseksi pienillä annoksilla. Viimeisen vuoden aikana vielä Ozempic vähentänyt annoskokoa.

Tuo puoli pitsaa on hyvä juttu joka ESTÄÄ lihomista koska kalorit silloin puolittuu,ja se voi vaikuttaa kaikkeen muuhunkin syömiseen pienentävästi.
        Olen tehnyt ennen itsekkin niin ,mutta se on jostakin syystä jäänyt pois.Saman ruokanautinnon sitä saa puolikkaastakin.
        Se pitää tehdä vain niin että jakaa sen kahteen osaan jonkun muun kanssa .Pitsaa ei kannata pakastaa,koska se menee siellä vain pilalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo puoli pitsaa on hyvä juttu joka ESTÄÄ lihomista koska kalorit silloin puolittuu,ja se voi vaikuttaa kaikkeen muuhunkin syömiseen pienentävästi.
        Olen tehnyt ennen itsekkin niin ,mutta se on jostakin syystä jäänyt pois.Saman ruokanautinnon sitä saa puolikkaastakin.
        Se pitää tehdä vain niin että jakaa sen kahteen osaan jonkun muun kanssa .Pitsaa ei kannata pakastaa,koska se menee siellä vain pilalle.

Minä syön toisen puolikkaan kylmänä seuraavana päivänä. Menee suolaisena piiraanna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä tosiaan ole mitään järkeä syödä sitä pitsaa yksin tarkemmin ajateltuna.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä tosiaan ole mitään järkeä syödä sitä pitsaa yksin tarkemmin ajateltuna.

Näinpä. Ylipäätänsä mikä tahansa ateria jossa on yli 800 kcal on järjetön.

• Anonyymi

Lautasmallin aterioita ei syödä kahdeksaa päivässä, jos ei ole joku huippu-urheiluja. Naisella riittää 3*600kcal, jos ei halua paisua kuin pystyynnostettu sika.

• Anonyymi

Tuon avauksen väitteet eivät kestä mitään tarkempaa arviointia.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kestää,KOSKA melkein kaikki laihtuneet lihoo takaisin entiseen painoonsa.Vaikka paino laskisi hitaast,niin siinä käy yleensä niin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uusi-tutkimus-paljastaa-tasta-syysta-nopeasti-pudotettu-paino-tulee-rytinalla-takaisin/5879778#gs.81mk9a

On se totta liian pienet kalorit lihottaa yhtä paljon kuin liian suuret kalorit.Sitä vain kuvittelee että laihtuu nopeast,kun syö vähä,MUTTA näin EI ole.
        Tästä jojoilusta on paljon omaakin kokemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se totta liian pienet kalorit lihottaa yhtä paljon kuin liian suuret kalorit.Sitä vain kuvittelee että laihtuu nopeast,kun syö vähä,MUTTA näin EI ole.

Mitähän tuo taas tarkoitti? Sanat olivat suomea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä käy MONESTI niin että liikunta EI kiinnosta yhtään ja hyvin syöminen kiinnostaa.
        Lopputulos ON se että ihminen lihoo,ja laihdutus alkaa liian myöhään vasta sitten kun on lihonut kymmeniä kiloja,ja ylipainosta on tullut sydäntauti,verenpainetauti,diadetes yms

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä käy MONESTI niin että liikunta EI kiinnosta yhtään ja hyvin syöminen kiinnostaa.
        Lopputulos ON se että ihminen lihoo,ja laihdutus alkaa liian myöhään vasta sitten kun on lihonut kymmeniä kiloja,ja ylipainosta on tullut sydäntauti,verenpainetauti,diadetes yms

No miksi et astu vaakaan ennen sitä? Onko sinulla ahmintahäiriö?

• Anonyymi kirjoitti:

Väittäisin että on joko ahmintahäiriö tai sitten ei osaa laskea kaloreita. 5000 kcal on niin massiivinen määrä ruokaa ettei sellaista pysty jokaikinen syömään. Esimerkiksi BicMac on muistaakseni 500 kcal eli Tuommoinen 1 h 45 m välein.

• hvp27 kirjoitti:

Väittäisin että on joko ahmintahäiriö tai sitten ei osaa laskea kaloreita. 5000 kcal on niin massiivinen määrä ruokaa ettei sellaista pysty jokaikinen syömään. Esimerkiksi BicMac on muistaakseni 500 kcal eli Tuommoinen 1 h 45 m välein.

Minä ainakin pystyn helposti syömään 5000kcal päivässä. Ei tee edes tiukkaa. Silti syön n. 2000kcal päivässä, ja aktiivisena päivänä vähän enemmän. Sillä pysyy about samassa kokoajan, eli tällaisena oikeasti normaalivartaloisena (ei "sopusuhtaisena", eli läskinä.) Jos syö yli 2000kcal päivässä ja en oikein liiku, niin alkaa vatsa venymään.

Toki on olemassa myös ns. läpipaskojia, jotka saa syödä 4000 kcal päivässä lihomatta, mutta yleensä tämä läpipaskontakin loppuu jossain iässä ja sitten se vatsa alkaa venymään hirveää tahtia.

Naapurin muori ei kuulemma ikinä syönyt paljon ja hänestä tuli oikein kunnon sotanorsu. Autossa hänellä on aina karkkipussi mukana. Kaikista säälittävintä on itselleen valehteleminen. Itsekin välillä lihon muutaman kilon ja syyllinen löytyy kyllä sieltä peilistä. Kevyet alkoholijuomat yleensä yllättävän kaloripitoisuudellaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kestää,KOSKA melkein kaikki laihtuneet lihoo takaisin entiseen painoonsa.Vaikka paino laskisi hitaast,niin siinä käy yleensä niin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uusi-tutkimus-paljastaa-tasta-syysta-nopeasti-pudotettu-paino-tulee-rytinalla-takaisin/5879778#gs.81mk9a

Syy painon tulemiseen takaisin on yksinkertainen. Laihduttaja luulee, että laihduttaminen on jokin hetkellinen prosessi, jonka jälkeen voi jatkaa sitä hirveää roskan sullomista naamaansa. Kun on päässyt liikakiloista eroon, niin pitää alkaa etsimään sitä tasaista ruokailurytmiä, jolla ei liho. Jos lihoo vähänkin, niin tietää syövänsä liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessakin on kolmella miljoonalla ihmisellä jonkinlainen syömähäiriö koska yli 70 % ihmisistä on ylipainoisia.
        Tuo pitsan puolituskin on yksi hyvä niksi välttää liikasyöntiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessakin on kolmella miljoonalla ihmisellä jonkinlainen syömähäiriö koska yli 70 % ihmisistä on ylipainoisia.
        Tuo pitsan puolituskin on yksi hyvä niksi välttää liikasyöntiä.

Syömishäiriö tarkoittaa sitä, että ihmisen suhtautumisessa ruokaan tai omaan kehoon on sairaita piirteitä. Ahmimis häiriö voi kyllä aiheuttaa ylipainoa mutta ei kaikilla kosja osa esimerkiksi oksentaa ruokansa pois tai liikkuu sen pois. Toisessa ääripäässä on sitten Laihuushäiriö jossa laihanakin ihminen kuvittelee olevansa lihava. Sitten on ortoreksia jossa ihminen pakonomaisesti syö (tai ainakin kuvittelee syövänsä) mahdollisimman terveellisesti.

• Zapeli kirjoitti:

Minä ainakin pystyn helposti syömään 5000kcal päivässä. Ei tee edes tiukkaa. Silti syön n. 2000kcal päivässä, ja aktiivisena päivänä vähän enemmän. Sillä pysyy about samassa kokoajan, eli tällaisena oikeasti normaalivartaloisena (ei "sopusuhtaisena", eli läskinä.) Jos syö yli 2000kcal päivässä ja en oikein liiku, niin alkaa vatsa venymään.

Toki on olemassa myös ns. läpipaskojia, jotka saa syödä 4000 kcal päivässä lihomatta, mutta yleensä tämä läpipaskontakin loppuu jossain iässä ja sitten se vatsa alkaa venymään hirveää tahtia.

Naapurin muori ei kuulemma ikinä syönyt paljon ja hänestä tuli oikein kunnon sotanorsu. Autossa hänellä on aina karkkipussi mukana. Kaikista säälittävintä on itselleen valehteleminen. Itsekin välillä lihon muutaman kilon ja syyllinen löytyy kyllä sieltä peilistä. Kevyet alkoholijuomat yleensä yllättävän kaloripitoisuudellaan.

Muuten hyviä kommentteja, mutta mitä tarkoittaa läpipaskonta? Sairaudet, joissa ravitsemus ei imeydy suolistosta on oikeasti harvinaisia ja johtaa lähes aina diagnoosiin ja hoitoon. Luulenpa että läpipaskojat on fyysisesti aktiiveja nuoria, jotka syö terveellisesti ja kohtuudella.

• valitim1000 kirjoitti:

Muuten hyviä kommentteja, mutta mitä tarkoittaa läpipaskonta? Sairaudet, joissa ravitsemus ei imeydy suolistosta on oikeasti harvinaisia ja johtaa lähes aina diagnoosiin ja hoitoon. Luulenpa että läpipaskojat on fyysisesti aktiiveja nuoria, jotka syö terveellisesti ja kohtuudella.

Jeps. Mikäli ruokaa jää pois meytymättä niin seurauksena on hillitön ripuli.

• Tuo on höpöhöpö, että liian vähän syöminen lihottaa yhtä paljon, koska aiheuttaa liika syöntiä. Se ei aiheuta liikasyöntiä, jos ei syö liikaa. Se on täysin itsestä kiinni.

Se pitää vaan olla syömättä liikaa. Toki, kuten sanoit, helpoimmalla pääsee, kun pitää syöntimäärän tasaisena. Ongelma on vain se, että silloin pitää pitää myös liikuntamäärä tasaisena, koska esim. tuo 2300 kcal lihottaa pahasti jos et liiku. Sopivan aktiivisena liikuntapäivänä se voi laihduttaakin. Sitten kun sairastuu, niin voikin huomata että parissa viikossa on kertynyt kiloja niin paljon, että niiden karsimiseen menee 2 kk.

• Anonyymi

Kyllä se lihottaa,liian vähän syömisen seurauksena tulee yleensä ahminta ja se lihottaa.Tästä olen kuullut monesti ennenkin,ja siitä on itsellä pitkää kokemusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se lihottaa,liian vähän syömisen seurauksena tulee yleensä ahminta ja se lihottaa.Tästä olen kuullut monesti ennenkin,ja siitä on itsellä pitkää kokemusta.

Tuo on henkilökohtaisesta. Kannattaa etsiä itselle sopiva ruokarytmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni oivallus ja suuret vaikutukset

Laskin tarksti kalorit eilen tuli vain 2200 kaloria,vaikka söin pitsaa ja karkkiakin.
        PIENEN KALORIMÄÄRÄN SALAISUUS siinä että puolitin pitsan veljeni kanssa ja söin pienempiä määriä karkkia.

Tämä on aivan yleistä että kokonaisia pitsoja syödään.Eivät varmasti söisi JOS tietäisivät miten se lihottaa.
        Noudattaa samaa periaatetta muissakin lihottavissa tuotteissa,niin kalorit ei nouse liian suureksi,jos ne pysyy suurinpiirtein 2300-2800 ei lihomisen vaaraa pitäisi olla,jos harrastaa vielä liikuntaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pitäisin suurempana vaarana ns. laiduntamista. Syödään pieniä annoksia, mutta aterioiden väliajat napostellaan karkkeja, pähkinöitä, sipsejä jne. Lopputulos on se, että syödään koko ajan.

• Anonyymi

Onko diabetshoitaja ja lääkärit ilmaisia? Kelahan ne korvaa ? Moni voipi pitää heitän väärällä tapaa hoitavina. Jos otamme selvää ominnokkineen taudista ja sokereihin vaikuttavista asioita niin onko tää paha asia.

Niin se terveellinen ruokavalio on suuri kysymys.

• Ravitsemustutkijoiden keskuudessa vallitsee aika pitkälti konsensus siitä, mikä on terveellistä ja mikä ei. Toki kannattaa ottaa itse asioista selvää mutta sitä selvän ottoa ei kannata tehdä lukemalla populistisia ravitsemusoppaita. Ne ovat vähän kuin populistiet puolueet, lupaukset ovat kovat mutta kun on aika lupaukset käytäntöön niin osoittautuu että ne olivat vain lupauksia eikä mitään tapahdu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe