Kolminaisuusopista

Anonyymi

Kolmiykseyttä tai siis kolmiyhteistä Jumalaa ei ihminen voi käsittää. Se on vain Jumalan ilmoitus.

Siis näinhän on tällä palstallakin aiemmin todettu.

Vähän niinkuin että sun tulisi se vain hyväksyä olevan totta, ei siksi että se kuulostaa loogiselta, mutta siksi koska joku on sanonut sen olevan totta.

Onhan se aika selvää että jonkun asian hyväksyminen todeksi vain sen takia että joku on näin sanonut olevan ei ole yleisesti ottaen hyvä tapa. Se on enemmänkin helppouskoisuutta.

Sitä paitsi tämänlainen käskeminen on enemmänkin sellaista mihinkä jotkut kultit ja poliittiset järjestelmät ovat syyllistyneet.

Koska nyt kuitenkin asumme Suomessa emmekä jossain Neuvostoliitossa, meillä on vapaus kyseenalaistaa mitä sitten haluammekin. Nykyaikana kun mitään ei enää tarvitse pitää pyhänä, jos ei itse halua.

Tämä mielessä voitaisiin sitten kysyä, löytyykö Raamatusta kohtaa jossa sanotaan että Jeesus, Isä, ja Pyhä Henki ovat, kaikki kolme, yksi ja sama?

No ei todellakaan. Mutta tässä on joitain esimerkkejä siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Jumalaan nähden.

Nämä on Suomen kirkkoraamatusta mutta löytyvät ihan samoin muistakin Raamatun käännöksistä.

Johannes 8:42
"Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

(Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

Matteus 24:36
"Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

(Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tiennyt sen päivän ja hetken ihan samoin kuin Jumala)

Luukas 22:41,42
"Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

(Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa)

Johannes 14:28
"Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

(Jos Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama, Isä ei olisi suurempi kuin Jeesus)

Matteus 20:23
"Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

(Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)

5

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Tämä mielessä voitaisiin sitten kysyä, löytyykö Raamatusta kohtaa jossa sanotaan että Jeesus, Isä, ja Pyhä Henki ovat, kaikki kolme, yksi ja sama?"

Toi "Pyhä Henki" on sellanen kolminaisuuden unohdettu kolmas pyörä

• Anonyymi

Siitä ei ole Raamatussakaan mainittu missään että se olisi sama kuin Jeesus.

• Anonyymi

jakomielitauti on edennyt pitkälle 🤣

• Anonyymi

Kun isähahmolta ja sekoilevalta poitsulta oli mennyt kaikki uskottavuus niin piti keksiä kulttiin lisää mystiikkaa. Käsikirjoitukseen lisättiin uusi hahmo aivan kuin halvassa jatkiksessa. Ja näin pyhä henki sai alkunsa.

• Anonyymi

Raamatun Jumalan kolminaisuus paljastuu aivan selvästi, viimeistään Uudessa testamentissa. Näissäkin 24 kirjoituksissa on hämmästyttävän usein härskiä vääristelyä, selvästäkin asiasta. Se saattaa karkottaa aloittelevan uskovan, mikä on hirvittävä vahinko, tässä maailman tärkeimmässä asiassa. Kun pysymme tiukasti Raamatun oikeassa ja raikkaassa opastuksessa, ei meillä ole mitään kadotustuomiota. Taivaan Isä, Jeesus kristus, syntiemme sovittaja ja Pyhä Henki opastakoon meitä oikeaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43