Hesburger - kohu ja muiden yritysketjujen työolot

Anonyymi

Otsikoissa on pyörineet uutiset Hesburger-ketjun työolot, mutta miksi vain nostetaan esiin tämä ketju? Monessa yrityksessä on aivan samat ongelmat ja nämä ongelmat ovat yli 10 vuotta vanhoja. Olin itse töissä Dressmann Oy:lla 10 vuotta takaisin opiskelujen ohessa ja samantapaisia ongelmia: työpaikkakiusauksia, lounastauot ei sisälly työaikaan, etenet reittäpitkin ja mielistelemällä (tai jos olet hyvännäköinen) , aluepäälliöt eivät välitä kuin statuksestaan, ei työntekijöiden oikeuksista, liittoon ei saisi ottaa yhteyttä jne.jos työntekijät kokevat vääryyttä, myymäläpäälliköt harrastavat keskenään ryyppäysorgioita, seksuaalista ahdistelua jne. Osa noista ihmisistä on "johtoportaassa" yhä.. Rivityöntekijän ei auta kuin ottaa hatkat ja tehdä tilaa nuoremmille. Työnkiertohan poispäin on yksi yrityskulttuurista kertova muuttuja.. Jos sitä on liikaa niin kertoo huonosta ilmapiiristä.

Ketjut unohtavat, että ihmiset puhuvat.. Kotona perheelleen, ystävilleen jne. Näin johdon nimet, olot jne leviävät.. Joka on hyvä. Se vaan, että yritysten tulisi korjata ehdottomasti työpaikkakulttuurinsa laatu. Yritys voi olla vain yhtä hyvä kuin sen johto. Suomi on pieni maa ja Google on keksitty, joku tuntee aina jonkun.. Nimi hakukenttään ja johdosta muodostetaan omat käsitykset. Lisäksi kaupan kassa, joka näissä paikoissa on nuorempana työskennellyt saattaa päätyä johtotehtäviin myöhemmin, eli jutut ko ketjusta leviävät.

Muita tällaisia roskafirmoja, joita kannattaa välttää on: Monetra Oy (aika uusi kyllä, mutta johto palkkaa myös tuttujaan jne suosimista) ja Plastic Surgery Center (valehtelua, ei makseta palkkoja, johto psykopaatteja ja naisten huojareita vapaa-ajalla) . Eiköhän näitä löydy luettelemalla lisää..

Miksei ketjujen johto kouluta itseään johtamaan organisaatiota ja ihmisiä?

0

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        40
        6983
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        32
        3948
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        45
        3330
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        40
        2939
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2716
      6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2238
      7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
        Ikävä
        16
        2196
      8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        41
        2143
      9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        48
        2077
      10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        40
        2048
      Aihe