Mun mielestä ei ole ok, että noilla kilsoilla vaihdelaatikko hajoaa. Vaihteiston laakerointi kuulemma paskana. Takuukorjattu laatikko asennettuna maksaisi 2500€(sis uuden kytkimen ja painelaakerin) ...ja auton arvo tänä päivänä (jos olis ehjänä) olis n.3500€ Ei tunnu ihan viisaalta investoinnilta laittaa kahta ja puolta tonnia kiinni tohon rotteloon.
Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Fiat Punto Evo 1,4 vm2010 - vaihteistovika 126500km:n kohdalla
3
481
Vastaukset
- Anonyymi
Viat viat viat. Siinä on tarpeeksi vikaa. Makaronia vain lautaselle ja parhaat ranskikset grilliltä!
- Anonyymi
Suomi on valitettavan pieni ja kallis maa monessa asiassa. Italiassa paikallinen Fiat-kyläseppä korjaisi tuon 350€.
- Anonyymi
Onkohan tuossa GM:n laatikko? Fiat oli yhteistyössä GM kanssa 2005-2010 paikkeilla. Ainakin Bravo T-Jetissä ja uudemmassa Cromassa GM manuaaleissa ongelmia laakeroinnissa. Tietääkseni Bravo 1.4 vaparissa (vaikka onkin 6-v) Fiatin oma laatikko, en ole tästä täysin varma.
Mutta minulla Grande Punton 5 v laatikko tosi hyvä ja samoin vanhassa Cromassa. Cromia ollut minulla kaksikin kappaletta, 2.0 cht (90 hv) -87 ja 2.0 i.e (120 hv) -88. Molemmilla oli ajettu pitkälti yli 300 tkm kun menivät seuraaville omistajille. Vaihteistot tosi hyvät. Cht mikä oli perusmalli laihaseosmoottorilla (kaasari), oli erityisen taloudelliseksi tehty. Siinä oli pitemmät välitykset, kierroksia muistaakseni 100 km/h vauhdissa n. 2000. Siinä oli jopa pieni mittatikku öljylle. En ole sellaista manuaalivaihteisissa ennen nähnyt. Automaateissahan vaihteistoöljyn mittatikku on yleinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467625
- 334203
- 573705
- 503190
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652551- 542398
- 512378
- 402339
- 162276