Olen 12v 155cm, 47kg tyttö tampereelta
ja haluaisin harrastaa voimistelua en ole vaan varma mitä niistä, niin voisiko joku kertoa :
Perus treeneistä
"rankkuudesta"
Kisaamisesta
Paino ja pituus rajoista (jos on)
Ja ylipäätään yleistietoa lajeista😊 kiitos jos laitat!
Lajit ovat:
Telinevoimistelu
Akrobatiavoimistelu
Joukkuevoimistelu
Rytminen voimistelu
Kysymyksiä voimistelusta
2
893
Vastaukset
- Anonyymi
Olen harrastanut teline voikkaa jo jonkun aikaa ja voin kyllä sanoa että se on todella rankkaa, mutta jos jaksat vaan puskea läpi niin se on kyllä ihan martava laji😊🤸🏻♀️
- Anonyymi
Olen neljä vuotta myöhässä täällä kommentoimasta, mutta minulla on joukkuevoimistelusta kokemusta, niin tässä vastausta kysymyksiisi
Perus treenit: Perus treeneihin kuuluu venyttelyä, lihaskuntoa, tasapainoinen, hyppyjen sekä askelikoiden harjoittelua, ohjelmaa, balettia jne.
Rankkuus: No sehän tietenkin riippuu tasosta mutta "harrastejoukkueissa" (1-2krt viikossa harjoitteleminen joukkueissa) ei ole mitenkään kovin rankkaa, mutta kilpajoukkueissa treenaamisen on paljon rankempaa ja vaativampaa.
Paino- ja pituusrajat: niitä ei tietääkseni ole, paitsi jos olet oikein kovasti ylipainoinen, niin silloin uskon että et pääse, sekä pituusrajojakaan ei taida olla.
Kilpailu: "normaaleissa" eli ei kansainvälisissä eikä SM- kisoissa annetaan pekät kategoriat sekä yli kymmenen vuotiaiden joukkueissa pisteet, ja en itse ole noista korkeamman tason kilpailuista enkä harrastesarjan kilpailuista varma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396915
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 381963