Herran pelko ei ole nyt viisauden alku

Porvarihallituksen pelko pitää Marinin riitaisen porukan kasassa

Hallitus sai riideltyä budjettiesityksensä kasaan. Se on pakostakin umpivelkainen, mutta käsiin vanhentunutta hallitusohjelmaa ei uskalleta päivittää. Hallituksen henki on pakkasella, eikä parane, mutta porvarihallituksen pelko pitää sen kasassa – siksi vihreätkin nöyrtyi toistaiseksi ruotuun

" On jo suorastaan huvittavaa, että Sanna Marinin (sd) hallitus pitää kiinni keväällä 2019 muokatusta hallitusohjelmasta, joka on keskeisiltä osiltaan lahonnut täysin käsiin.

Senkin takana täytyy olla valtiovarainministeriön virkamiesten venyminen.

Ensimmäistä budjettiaan tehneeltä valtiovarainministeri Annika Saarikolta (kesk) oli tiettävästi käynyt tiukka käsky, ettei uuden velan määrä saa nousta missään tapauksessa yli 7 miljardin.

On jo suorastaan huvittavaa, että Sanna Marinin (sd) hallitus pitää kiinni keväällä 2019 muokatusta hallitusohjelmasta, joka on keskeisiltä osiltaan lahonnut täysin käsiin.

Työllisyys paranee, mutta 75 prosentin työllisyysaste on kaukana. Lupaukset siitä, että julkinen talous olisi muka tasapainossa 2023, voi heittää roskakoriin.

– Tavoite on valtavan kunnianhimoinen, mutta ei mahdoton, pyöritteli Saarikko – ja tuskin uskoi itsekään puheisiinsa.

Sen verran Antti Rinteen (sd) ja Marinin hallitukset ohjelmaansa uskoivat, että menot päästettiin käsistä heti alkuun – ja niitä ei enää takaisin saa.

Mutta hallitusohjelmaa ei kukaan uskalla enää avata, sen tämä viikko osoitti.

Uutta ohjelmaa nykyinen hallitus ei enää pystyisi tekemään.

Siksi hallitus pitää Potemkinin kulissejaan pystyssä, vaikka tuuli puhaltaa jo hallitusrivien läpi.

Epäsopu- ja luottamus paistaa kasvoista – muidenkin kuin kepun ja vihreiden osalta. Takanapäin ministerien kielenkäyttö toisistaan ei kestä painomustetta, mitä Säätytalon seinät todistivat taas eilen.

Budjettiakin enemmän ministerikemiaa on syönyt laidasta toiseen heilunut hallituksen koronapolitiikkaa.

Itse budjetin rahapuoli oli kasassa jo sunnuntaina, mutta loppuaika meni puoluekokoukseen valmistautuvien vihreiden venkoilun kanssa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008253623.html

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
        Sinkut
        56
        2208
      2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
        Ikävä
        32
        1704
      3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
        NATO
        375
        1509
      4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
        Ikävä
        10
        1504
      5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
        Ikävä
        14
        1484
      6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
        Ikävä
        68
        1337
      7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
        Ikävä
        12
        1108
      8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
        Ikävä
        8
        1044
      9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
        Ikävä
        93
        1043
      10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
        Ikävä
        20
        979
      Aihe