Voiko kehityskeskustelussa sanoa harkitsevansa irtisanoutumista?

Anonyymi

Kohta on taas edessä kehityskeskustelurumba. Sama pakkopulla tökkii jo ajatuksenakin. Olen jo jonkin aikaa ollut melko kypsä työpaikkaani, toimintatapoihin, joihinkin ihmisiin, asioihin joita tehdään (=lillukanvarsiin), epäselviin työnkuviin, epäpätevään johtamiseen, sydänhymiöihin intran seinällä... Mitä jos sanon kehityskeskustelussa suoraan, että olen harkinnut ns. nostaa kytkintä?

6

1217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

olet siis kypsynyt itseesikin. Voit sanoa kehityskeskusteluissa mitä haluat. Kuka sinua voisi estääkään. Miksi muuten sanoisit : "Olen harkinnut nostavani kytkintä". Eikös se kuulosta oudolta. Jätä tuollaiset "olen harkinnut" sanat pois omista valikostasi. Sanot joko "Nostan nyt kytkintä ja eroan" tai et sano eroamisestasi yhtään mitään. Osoita suuruutesi äläkä pienuuttasi.

• Anonyymi

Niin mitä suotta kehityskeskusteluissa yrittää kehittää itseään tai työympäristöään, jos jompikumpi on paskaa niin turha siinä on enää "olen harkinnut" vaan luovutetaan samantein.

Tuo "olen harkinnut" antaa kuvan että haluat kehittää itseäsi tai työympäristöäsi parempaan suuntaan, jos siinä ei onnistuta (itse tai yhdessä) niin silloin nostat sitä kytkintä...ja eihän se semmonen nyt kehityskeskusteluissa kuulu asiaan.

• Anonyymi

joo, ei sinne kehityskeskusteluun kannata mennä kiukuspäissänsä latelemaan puuteluetteloa firmasta. Tunne on hyvä renki mutta huono isäntä. Ne poislähtemiset ja eroamispäätökset hoidat muulloin kuin kehityskeskustelun aikana. Jos ja kun teet päätöksen nostaa kytkintä ja erota niin älä hyppää tyhjän päälle. Varmista että itselläsi on uusi työpaikka, opiskelupaikka tai joku muu varma juttu valmiina. Toimi mieluummin järjen ohjaamana kuin vain tunteen viemänä.

• Anonyymi

Ei mitään järkeä uhitella kehityskeskustelussa tai muutenkaan. Uhittelemalla tilanteesi työpaikalla heikkenee netisestään. Hoida kehityskeskustelu alta pois protokollan mukaisesti ja irtisanoudu jos siltä tuntuu. Uhittelemalla ei ole mitään voitettavaa työpaikalla.

• Anonyymi

Tietysti voi!
      Voi myös kertoa olevansa vapaaehtoinen lomautukseenkin kun lomautettujen määrää arvioidaan.

• Anonyymi

Ei. Ilmoitat vain irtisanoutuvasi silloin ja silloin, ja sille henkilölle joka on esimiehesi/pomo.
      Firman toimintaanhan lähdölläsi ei ole merkitystä, ottavat uuden, asia ei kuulu kehityskeskusteluun.
      Miten tulet toimeen? Karenssin saa varmasti, jos itse lähtee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7402
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37