Aikuislukio

Anonyymi

Hei,
Mulla on muutama kysymystä aikuislukiosta. Onko aikuislukio ja normaalilukion välillä mitään eroa?
Jos on niin mitä?
Tunnetteko ketään joka on valmistunut sieltä Jos tunnette niin mihin allaan hän pääsi?

2

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se niin vaikeaa hakea itse tietoja.
      https://opintopolku.fi/wp/aikuiskoulutus/aikuislukio/

Tunnen monia "aikuislukion" suorittaneita. Aikoinaan se oli iltakoulu, että myös työssä käyvät saattoi osallistua.
      Lukion oppimäärän voi opiskella myös kansanopistoissa.
      Tietääkseni siinä ei ole mitään hömppälinjoja, vaan päämäärä on saavuttaa yliopistokelpoisuus.

• Anonyymi

Olen itse käynyt aikuislukion ja kirjoittanut aikuislukiosta ylioppilaaksi. Tunnen tietysti myös monia, jotka näin ovat tehneet.

Eroja nuorten päivälukioon verrattuna on paljon. Mutta ylioppilaskirjoitukset ovat tasan samat molemmissa ja aikuislukion päättötodistus yhtä pätevä kuin päivälukiossa.

Aikuislukion opiskelijoiden ikähaitari on suuri, 18-80 vuotta. Opiskelurauha on hyvä. Opetusta on kussakin kurssissa vähemmän kuin päivälukiossa, mutta vaatimukset oppimiselle samat. Voit ihan itse tutustua aikuislukioiden verkkosivuihin.

Useimmilla aikuislukion opiskelijoilla on jo ammatti ja työpaikka myös. Niinpä yliopistoihin ja ammattikorkeisiin ei enää hankkiuduta samassa määrin kuin päivälukioista. Itsellänikin oli hyvä ammattitutkinto ja vakituinen työ, mutta hain ja pääsin ylioppilaaksi valmistumiskeväänä yliopistoon humanistiseen tiedekuntaan. Tiedän ihmisiä menneen kaikkiin tiedekuntiin.

Oma lukioaikani oli hienoa aikaa, todella hyvät muistot! Suosittelen sinullekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7402
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37