Hei,
Mulla on muutama kysymystä aikuislukiosta. Onko aikuislukio ja normaalilukion välillä mitään eroa?
Jos on niin mitä?
Tunnetteko ketään joka on valmistunut sieltä Jos tunnette niin mihin allaan hän pääsi?
Aikuislukio
2
132
Vastaukset
- Anonyymi
On se niin vaikeaa hakea itse tietoja.
https://opintopolku.fi/wp/aikuiskoulutus/aikuislukio/
Tunnen monia "aikuislukion" suorittaneita. Aikoinaan se oli iltakoulu, että myös työssä käyvät saattoi osallistua.
Lukion oppimäärän voi opiskella myös kansanopistoissa.
Tietääkseni siinä ei ole mitään hömppälinjoja, vaan päämäärä on saavuttaa yliopistokelpoisuus. - Anonyymi
Olen itse käynyt aikuislukion ja kirjoittanut aikuislukiosta ylioppilaaksi. Tunnen tietysti myös monia, jotka näin ovat tehneet.
Eroja nuorten päivälukioon verrattuna on paljon. Mutta ylioppilaskirjoitukset ovat tasan samat molemmissa ja aikuislukion päättötodistus yhtä pätevä kuin päivälukiossa.
Aikuislukion opiskelijoiden ikähaitari on suuri, 18-80 vuotta. Opiskelurauha on hyvä. Opetusta on kussakin kurssissa vähemmän kuin päivälukiossa, mutta vaatimukset oppimiselle samat. Voit ihan itse tutustua aikuislukioiden verkkosivuihin.
Useimmilla aikuislukion opiskelijoilla on jo ammatti ja työpaikka myös. Niinpä yliopistoihin ja ammattikorkeisiin ei enää hankkiuduta samassa määrin kuin päivälukioista. Itsellänikin oli hyvä ammattitutkinto ja vakituinen työ, mutta hain ja pääsin ylioppilaaksi valmistumiskeväänä yliopistoon humanistiseen tiedekuntaan. Tiedän ihmisiä menneen kaikkiin tiedekuntiin.
Oma lukioaikani oli hienoa aikaa, todella hyvät muistot! Suosittelen sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457402
- 324078
- 573615
- 503130
- 172816
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512349- 532317
- 372258
- 432258
- 162246