suunnitelmani miten yritän selvitä velkakierteestäni

Anonyymi

Hei, Minulla on velkaa muutamista lähteistä 34000e ja lisäksi autolaina 13500e mutta autolainalla ei ole väliä kokonaistilanteessa koska uskon että saan myytyä auton, tarvitsen vain sopiva ostajan ja sitten se autolaina kuittaantuu koska sen todellinen arvo on varmasti 14000e jos ei enemmänkin. Minulla on säännöllisen tasaiset tulot, nettotulot on 2400 e/kk. vuokra kulut vain 420€. 3500.lla on kallimpaa lainaa ja ne ei oikeastaan tahdo edes lyhentyä. Maksan velkojani pois niin ettei elämiseen jää mitään ja tilanteesta tulee kestämätön ongelma, jos en löydä ratkaisua seuraavien kuukausien aikana koska silloin alkaa mennä ulos-ottoon maksuja. Nyt ei ole perinnässä kuin yksi nordean luottokortti josta olen tehnyt maksusuunnitelman.. Olen puntaroinnutkin sitä että kannattaako taloudellisistasyistä tehdä työtä enään jos velkoja alkaa menemään ulos-ottoon. Paras ratkaisu olisi jos saisin yhden lainan 34000 euroa jota makselisin pitkään ja hartaasti pois, mutta en saa sellaista. Muutaman asian jätän kertomatta jotta yksityisyyteni säilyisi. Tilanne ei ollut näin vaikea vuosi sitten mutta velkaannuin lisää muutaman syyn vuoksi ja yksi oli se kun sijoitin korkealla riskillä jotta oisin saanut tilannetta helpotettua mutta toisinhan siinä kävi. Ei ole omaisuutta. Olisin valmis hakemaan säätiöistä apua ja suostuisin omaehtoiseen luottomerkintään mutta summa on ilmeisesti vielä 5000euroa liian iso.
Suunnittelmani on tällä hetkellä tehdä pieniä asioita joilla saisin lisää rahaa. Pyrin pienentämään kokonaisvelkani 30000euroon saakka jonka jälkeen haen säätiöiltä apua. kaikki kulut on minimoitu. Minulla olisi muutama sukulainen joiden tulot ovat tähtitieteellisiä, mutta en voi menettää kasvojani, enkä ole heille kovinkaan läheinen joten en usko että he kuitenkaan auttaisivat esimerkiksi lainan takaamisessa vaikka heidän varallisuudessa tuon verran tippuu taskusta päivittäin. en minä tähän neuvoa edes ole kyselemässä. kuulumisia tässä kerron vaan. Jos on aito hyvä neuvo niin otan vastaan, jos muistan palata tänne lukemaan. Kiitos kun luit.

20

1440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se siitä!
      Minulla oli tammikuussa 2019 ulosotossa velkaa hieman yli 40 000€. Tällä hetkellä velkasumma on hieman alle 8000€. Tarpeeksi kun menoja karsii ja laittaa kaikki irtoavat rahat velkoihin, huomaa, kuinka nopeaa velkahelvetistä voi päästä eroon.
      Se vaatii paljon päättäväisyyttä ja taistelutahtoa.
      Tsemppiä!

• Anonyymi

kiitos. Oikea asenne ja työ. pidä myös tiukka ote velkojen jälkeen ja puskuriakin sitten vähän säästäisin niin olet paremmassa turvassa.

• Anonyymi

Ihan turhaan sitä autoa erittelemään kaikesta. Sinulla on liki 50k lainaa ja pulinat pois. Ja turhaan sinä suunnitelmia teet jos ulosotto kerran on jo lähellä.

Kuinka pieniä lisätöitä aiot tehdä? Tulee mieleen ihan Sulo Vilen heittomerkillä. Sama kuin tuolla toisessa ketjussa. Esim. 500-700€ kk maksulla tuo velkakasa lähtee sulamaan. 200€ korkoihin ja 500€ lyhennyksiin. Tuo jako ei varmaa toimi heti, mutta parissa vuodessa hyvinkin. 500€ on 50000€ 1% ja sillä on hyvä alkaa. Pelkäänpä vain että vouti lyö ensin etkä kerkeä takuusäätiöön koska raja on 30000€

• Anonyymi

Auton jätän juuri sen vuoksi laskuista koska myyn sen enkä sen vuoksi laske sitä tähän kokonais pottiin koska olen hyvä myyntimies ja saan 100% varmuudella myytyä sen ja en tarvitse autoa. Lisätuloja on tässä jo kaikenlaista ollut. Helposti saan 4000 euroa lisätuloja vuositasolla. Helppo tulla maalailemaan seiniä. Myyn myös omistamani moottovehkeen josta saan 2500 euroa. Tuolla 2500 euron summalla pääsen jo lähemmäs tavotettani. Maksan nyt jo enemmän kuin 700e kuussa näitä pois.

• Anonyymi

Lisäksi tuolla esittämälläsi matemaattisella kaavalla maksasin alle kuudessa vuodessa tämän 35000euroa kokonaan poies. Eli ei tunnu juuri missään.

Kuitenkin joku ostelee turhaa krääsää kotiin saman kuuden vuoden ajan ja maksaa kaiken maailman netflixejä, risteilee pienemmällä palkalla ja maksaa kallista puustellia kun ei halua ikeaa maksaa eli tasoihin mennään lopulta. En todellakaan menetä uskoa, vaikka vastaajalla sitä ei tähän ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auton jätän juuri sen vuoksi laskuista koska myyn sen enkä sen vuoksi laske sitä tähän kokonais pottiin koska olen hyvä myyntimies ja saan 100% varmuudella myytyä sen ja en tarvitse autoa. Lisätuloja on tässä jo kaikenlaista ollut. Helposti saan 4000 euroa lisätuloja vuositasolla. Helppo tulla maalailemaan seiniä. Myyn myös omistamani moottovehkeen josta saan 2500 euroa. Tuolla 2500 euron summalla pääsen jo lähemmäs tavotettani. Maksan nyt jo enemmän kuin 700e kuussa näitä pois.

”Hyvä myyntimies” ja talous kuralla! Ei ziisus!

Oletko muuten koskaan miettinyt libreoffice taulukkolaskennasta ja perustason matematiikasta? Kerto, jako yhteen ja vähennyslaskusta?

Jos en tietäisi yhtä asiaa niin sanoisin sinua tutuksi ihmiseksi. Mistä sinunkaltaisista sikiää!

Ulosotto on paras konsultti ja konsultin palveluita ei kenenkään pitäisi koskaan käyttää vaan maalaijärkeä!

Voi prkle!

• Anonyymi

Jos on useita eri lyhennyksiä joissa riistokorkoja niin voi olla, että 500€ kuukausilyhennyksillä ei pääomat paljon siitä sula. Kannattaisin enemmän lumipalloefektin käyttämistä. Pyytäisi mahdollisimman monelta velkojalta lyhennysvapaan vaikka armosta jos on paljon rästejä eikä muuten onnistu ja panostaisi sellaiseen velkaan jossa suuri lyhennys mutta pieni pääoma. Sellainen heti pois ja siitä jäävä lyhennys seuraavaan jne. Siitä se lähtee aukeamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tarvitse autoa mutta tulit sen velaksi ostaneeksi. Hyvä! Osta vene.

• Anonyymi

Ulosotto on parasta mitä sinulle voi tapahtua. Ajattelet sen edullisena yhdistelylainana sopivalla korolla. Käy velkasi läpi, että tiedät varmasti ne kaikki. Katso summat ja korot ja vinkkien vuoksi voisit luetella ne myös, niin helpompi auttaa.

• Anonyymi

ei ole vielä perinnässä mikään. ja sen vuoksi velka tulisi moninkertaistumaan jos pääsee ulosottoon

• Anonyymi

Kaiken kaikkiaan! Otsikossa lukee selvästi sana selvitä!

Onko ulosotto omaa selviämistä? Mielestäni maksaminen on selviämistä Penni penniltä ilman apua jaulkopuolista veivaamista! Se takuusäätiö vielä menee!

• Anonyymi

Ulosottohan nimenomaan selvittää sen.
        Estää velkaantumisen, yhdistää lainat, kilpailuttaa koron markkinatasoikseksi ja laina tulee maksettua, jos vaan muistaa käydä töissä.

Ulosoton pelko on paljon rankempaa, kuin ulosotto. Se tulee myös pidemmän päälle paljon kalliimmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulosottohan nimenomaan selvittää sen.
        Estää velkaantumisen, yhdistää lainat, kilpailuttaa koron markkinatasoikseksi ja laina tulee maksettua, jos vaan muistaa käydä töissä.

Ulosoton pelko on paljon rankempaa, kuin ulosotto. Se tulee myös pidemmän päälle paljon kalliimmaksi.

Niin no joo! Ulosotto on oikeudenmukainen ja se tekee velalliselle asian selväksi sanomatta mitään ellei ihminen ole kusipää joka kuvittelee saavansa puhtaan pöydän ja unohdetut velat. Tottakai uusi alkokin on mahdollinen kymmen vuoden päästä ja harjoittelun jälkeen jos haluaa!

Aloittajalla varmaan juttu oli saadaan asiat kuntoon ja siihen vastataan ketjussa. Ensin maksetaan tiettyyn rajaan asti velkaantumatta lisää, hoidetaan asiat muutenkin ja haetaan takuusäätiön takaus!

• Anonyymi

Älä nyt missään tapauksessa päästä velkojasi ulosottoon! Siitä tulee vain ylimääräisiä turhia kuluja. Jos sinulla on monta, pientä lainaa oikeuskulut nostavat velkasumman helposti 5-10000 tonnilla. Sinulla on tosi hyvät maksuvarat jos vain laitat kaikki muut kulut minimiin. Voit hyvin käyttää 1500 eur tai enemmän/ kk velkoihin. Silloin tuo kasa on maksettu jo parissa vuodessa. Hoidan itse hemmetin määrän velkoja nyt. Melkein kaikki menee asumiseen ja velkoihin mm. neljään luottokortiin. Ruokaa on sitten pakko ostaa luotolla. Mutta sinnittelen, vielä 7 kk ja sitten on pari velkaa klaarattu ja velkoihin menee 250 eur vähemmän. Sitten ne voi laittaa toisten velkojen maksuun.

• Anonyymi

Tuollaiset velat pitäisi vaan saada Exceliin ja laskea yhteen ja sitärataa. Takuusäätiön avulla pienen pinnistämisen jälkeen saattaisi selvitä maksamalla ja saada joskus luottotiedot kuntoon vaikka uutta velkaa ei enää saakkaan. Luottotiedoilla on käyttöä moneen asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiset velat pitäisi vaan saada Exceliin ja laskea yhteen ja sitärataa. Takuusäätiön avulla pienen pinnistämisen jälkeen saattaisi selvitä maksamalla ja saada joskus luottotiedot kuntoon vaikka uutta velkaa ei enää saakkaan. Luottotiedoilla on käyttöä moneen asiaan.

Ei se excel niitä velkoja maksa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se excel niitä velkoja maksa

No ei tietenkään mutta se hahmottaa paremmin tilanteen nyt, puolen vuoden päässä tai kahden. Se vaan vaatii totuuden toteuttamista.

Jos itse laatii Exceliin ja toteuttaa sitä, niin se helpottaa myös TS takauksen saamista jos täyttää itsetietoisesti kaikki muutkin ehdot kurinalaisesti olemisesta.

• Anonyymi

Ei etukäteismaksua lainaa! Tarvitsetko kiireellistä lainaa? Tarvitsetko lainaa laskujen maksamiseen tai lapsesi koulutukseen? Tarvitsetko lainaa kiinteistön hankintaan tai projektin perustamiseen? Tarvitsetko lainaa maatalouskäyttöön tai rakentamiseen? Tarvitsetko lainaa liiketoiminnan laajentamiseen tai käynnistämiseen? Onko pankkisi tai muut lainanantajat hylänneet sinut luottomahdollisuutesi vuoksi? sähköpostitse: Eplcrownfindsolution@mail.com

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      48