kumpi tienaa enemmän

Anonyymi

Urakkapalkallinen vai tuntipalkallinen henkilö, jos vaikka henkilö x saa 16€/h ja sitten henkilö y saa urakkapalkka niin kumpi tienaa kuukaudessa enemmän?

5

194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei voi tietää. Riippuu urakasta ja palkasta. Yleensä urakkapalkalla saa enemmän kyseessä sama työ. Mutta ei välttämättä. Eli ei voi tietää.

• Anonyymi

Urakkapalkka perustuu tehdyn työn määrään.
        Siis ahkera tienaa urakalla paremmin.
        Urakat ovat usein ryhmätyötä, siitä porukasta laiskuri lentää kuin leppäkeihäs.
        Nokka pitää huolen että kaikki kantavat kortensa kekoon ja urakkalisät tulevat maksuun.

• Anonyymi

Se tienaa enemmän kumpi saa enemmän rahaa.

• Anonyymi

se kuka tienaa vuodessa enemmän saa enemmän rahaa.

• Anonyymi

riippuu täysin tehtävästä urakasta ja omasta roolista siinä urakassa ja omasta kyvystä tehdä työtä. Työ voi olla jatkuvaa työtä. Työ voi myös olla keikkajuttu/projekti. Jos itse työntekijänä voi valita tekeekö urakkana vai tuntityönä silloin on puntaroitava kokonaishyötyä itselle. Jos olet kuitenkin työn teettäjä silloin pohdit asiaa ihan eri vinkkelistä kuin työn tekijä. Myös se mitä silloin tapahtuu jos et saa lupaamaasi määrää/laatua tehtyä. Olet allekirjoittanut urakkasopimuksen. Kätesi jää sirkkeliin kun hosut kiireellä.
      Urakka voi myös "kusta" monella tapaa. Joku tiimikavereista ei pysy mukana tai koneet hajoavat. Ulkopuolinen tapahtuma voi pysäyttää urakkatyön kokonaan. Pattinki ja naulat voi loppua kesken. Tulee sade ja on pakko lähteä saderokuliin. Itse sinun on laskelmoitava asia. Me muut emme tiedä työstäsi yhtään mitään. Oletko raksamies, lätynkääntäjä, trukinkuljettaja, ompelija, hitsari jne. Tosin vaikuttaa siltä ettet itsekään ole raiteilla työstäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37