75000e velkaa, miten selvitä?

Anonyymi

Hei. Olen alle 25-vuotias kouluttamaton suomalainen mies. Velkakierteeni alkoi alle 20-vuoden iässä 50 000 euron rikosoikeudellisella velalla, puro paisui joeksi ja nyt pyöritään 75 000e paikkeilla. Valtaosa veloista on siis rikosoikeudellisia saatavia, myös muutama tonni vippejä/osamaksuja/opintolainaa. Onko samanlaisen tilanteen kokeneilla antaa vinkkejä, miten toimia? Omien laskujeni mukaan kouluttautumalla perus ammattiin, en saa velkoja maksettua ennen kuin ne vanhenevat, ottaen huomioon ulosoton noin 10% vuosikoron jne. Terveisin FuckedUpYoungMan

13

1008

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu joku insiinöörin koulutus olisi ok, velan lyhennykset ulosottoon pitäisi olla joku 900e/kk että tuosta selviäis ja nimenomaan jaksaisi kohtuullisessa ajassa. Itsellä meni 7,5v n. 750e/kk lyhennyksillä..joku 60 000e oli

• Anonyymi

Jos olet supliikkimiehiä, niin politiikkaan vaan mukaan. Eduskuntavaalit on muutaman vuoden päästä ja jos pääset kansanedustajaksi, rahahuolesi ovat ohi lopullisesti.

• Anonyymi

No en minä nyt tiedä. Itse olen työskennellyt IT-alalla jo vuosia kansanedustajan palkoilla, eikä reilusta kolmesta tonnista mikä verojen jälkeen käteen jää, vielä voi sanoa että loppuelämää herroiksi eläisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minä nyt tiedä. Itse olen työskennellyt IT-alalla jo vuosia kansanedustajan palkoilla, eikä reilusta kolmesta tonnista mikä verojen jälkeen käteen jää, vielä voi sanoa että loppuelämää herroiksi eläisi.

Kansanedustajan palkka näyttää olevan pienimmillään yli 6600€ ja lisäksi parin tonnin kulukorvaukset, joten miten tuolla voi ihminen elää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IT-alalla itsekin ja reilusta 3 tonnista jäi uo:n jälkeen käteen noin 1500e. kyllä sillä elää, ainakin sisäsuomessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansanedustajan palkka näyttää olevan pienimmillään yli 6600€ ja lisäksi parin tonnin kulukorvaukset, joten miten tuolla voi ihminen elää?

Et ole veroista koskaan kuullut? Tuosta 6600€ palkasta saa käteen 3:lla alkavan summan. Hyvä palkka tietysti, mutta 4v määräaikainen työsuhde ja köyhien uhkailut lopuksi ikää. En lähtisi vaikka pääsisin työhaastattelusta läpi( eli riittävästi ääniä)

• Anonyymi

Yrityshommia esim siivous, lumityöt, mökkitalkkari ja joku säännöllinen tuntityö siihe liäksi.

• Anonyymi

Ei kannata maksaa mitää! toi olis vielä maksettavana

• Anonyymi

Kaikkihan on maksettava, mitä tassä maailmassa velkaantuu.
        Kuule onhan sulla luottoa ja asut suurella paikkakunnalla, niin huume kauppa, ei tarvitse veroja maksaa.
        Kiinni jäämisen riski on olemassa, jäänyt kiinni suurten huume-erien kuljetuksesta, mutta sehän on vain jäävuoren huippu. Laillistaahan ne huumeet.
        Markkinoista on kilpailua pakolaisten-maahanmuuttajien kesken, mutta kotimaisuus tässäkin on tärkeää. Tämä on yksityiasia. Niin yleistä kun huumemarkkinat Suomessa ovatkin, käyttäjä määrät suuret, kysyntä hyvä. Kuule, ei sitten velaksi myydä mitään, eikä kauneilla puheilla, eikä luonnossa maksamisella, vain Hautalalla maksaminen, pimeenä ja käteisellä. Äkkiä on satatonnia ja käyt maksaa velan pois.

• Anonyymi

Hallitus kuittaa kaikki velat!!

• Anonyymi

25v ja velkaa 75k. Aika ihmeellinen juttu! Kyllähän ne aikaa myöden kuoleutuu. 2040 luvulla olet jo velaton. Ulosotossa jo aiemmin!

• Anonyymi

kannattaa tutkii josko pääsisit jotenkin velkajärjestelyyn, jos pääsisit sitä kautta vähän helpommin tuosta summasta eroon:

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/yksityishenkilon-velkajarjestely/

tossakin menee vuosia, ettet helpollla tuonkaan kautta pääse, mutta nopeeta ulospääsyy ei ole.
      Ei toi summa ole mahoton saada kokooon. Pitää vaan ottaa niskasta kiinni ja mennä töihin. Ite aloin sun iässä maksaa kämppää ja 40 vuotiaana se tuli maksettua pois. Kämpän hinta oli 2x toi sun summa eli noin 150 te, joten ei mikään mahdoton homma tuo ole, ettei kannata vaipua epätoivoon ja ihan normi perusduunari oon.

Siis tonni kuussa lyhentää x 12kk = 12 te x 15 vuotta = 180 te

• Anonyymi

Sulla oli vähän erilaiset korot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40