Eletään viimeisiä viikkoja jolloin kaupungeissa voidaan nauttia puhtaasta ilmasta ja kaupunkiympäristöstä. Kun autoilijat siirtyvät nastarenkaisiin niin kaupunkikeskustat alkavat saastua.
Onko perusteltua että suuret kaupungit sallivat vapaasti nastarenkaiden käytön vaikka samalla kannustetaan liikkumaan polkupyörällä ja kävellen. Talvirengaskaudella ilma kaupungeissa on saastunutta ja moni saa tästä hengitystieoireita.
Autot ja ilmasto ovat muuttuneet 30 vuodessa. Voikin kysyä, kuinka usein nastoista todella on hyötyä, ja olisiko aika opetella talviajoa. Suomi on ainoa maa jossa saa vapaasti ajaa nastoilla ilman haittamaksuja.
Suomessa teiden päällystäminen on heikkotasoista koska niitä päällystetään 3 vuoden välein kovan kulumisen vuoksi. Nastat ovbat pääsyy teiden heikkoon kuntoon.
Normaalikäytössä asfaltti kestää noin 15 vuotta. Suomi maksaa nastarenkaiden käytöstä satoja miljoonia euroja vuodessa päällystyskuluina. Haittamaksu olisi perusteltu uudistus nastarenkaiden käytölle. Todennäköisesti käyttö romahtaisi.
Nasty ja pöly ja kura
Anonyymi
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038