Vinkkejä ratsastukseen

Anonyymi

Mulla on huomenna ratsastus tunti ja tartteen apua vähän sinne! Eli siis voisko joku selittää mikä on ulkoohja tai sisäohja? Ja oisko jollain vinkkejä ravin nostoon ku osaan kyllä ravata mutta on hankaluuksia saada se nostettua. Et missä kohin jalkojen pitää olla ja miten se nostetaan? Oon aina vaa antanu lisää pohjetta. Ja se onnistuu reippaalla hepolla mutta kaikilla ei?

2

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heippa! Olet jo varmasti käynyt tunnillasi, mutta tässä vähän vinkkejä:
      - Kannattaa opetella heti käyttämään kääntöapuina pohkeita, niitä saa muuten treenata myöhemmin todella paljon.
      -kannattaa opetella käyttämään hidastukseen myös vatsalihaksia, eli rutistat vain vatsalihaksilla.
      -saat paremman otteen hevoseen kun otat nilkatkin lähelle hevosen kylkiä (älä kuitentaan jännitä reisiä)
      - kannattaa ajatella käsiäsi niin, että kyynärpäistä vedetään kuminauhat ristiin taktaskuihin, jos ymmärrät. Kyynärpäästä sormenpäihin kannattaa kannatella, mutta pidä ne silti suht. Alhaalla.
      -kannattaa ajatella olevasi erittäin pitkä. Kuin joku vetäisi sinua kypärästä ylöspäin.
      Jos haluat voin antaa lisääkin vinkkejä😊

• Anonyymi

Hei!:)
      Tulee "varmaan" vähän myöhässä, mutta tässä vinkkejä kaikille.

-Ulkoohja on maneesin seinän tai kentän aidan puoleinen ohja.
      - Sisäohja on juuri vastakkainen, eli kentän/maneesin keskustaan oleva ohja.
      - Ravin saat kun kuvittelet olevasi pitkä. Painat kantapäät alas päin ja jalustimet on lähellä varpaita. Jalkojen pitäisi olla satulavyön kohdalla, ehkä hitusen taaempana. Sitten puristat jaloilla hevosta. Jos tämä ei toimi, kokeile kovemmin puristaa. Jos olet saanut laiskan pollen, niin napauta kantapäillä, siihen asti kunnes lähtee liikkeelle. Hevoselle ei saa antaa koskaan periksi. Muista, älä potki hevosta, vaan napauta määrätietoisesti kantapäillä kylkiin pienesti.
      -Jos sinulla on vähän laiskempi hepo, niin voi myös maiskuttaa suulla sille.

Hauskoja ratsastushetkiä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe