Asuntolainasta uudehkossa kohteessa, jossa asunnon lainaosuutta jäljellä

Anonyymi

Olen ostamassa asuntoa ja tarvitsen sitä varten lainaa (olen laittanut pariinkin pankkiin lainahakemusta, mutta kummastakaan ei ole ehditty vastaamaan), joten kysyn nyt sitten täältä.

Tilanne on se, että tuon asunnon myyntihinta on 50 000€, mutta kerrostalo on vasta muutaman vuoden ikäinen ja siinä on 25 vuoden maksusuunnitelma näille talon asunnoille. Ja tästä asunnosta on velkaa jäljellä noin 130 000€. Minulla on säästöjä sen verran, että pystyn kyllä maksamaan tuon 50 000€, mutta en sitä koko summaa, mitä asunnosta ollaan vielä velkaa pankille. Koska haluaisin maksaa tuo lainaosuuden pois nopeammin kuin alkuperäinen taloyhtiön laina on, niin pohdin, että haluaisin ottaa pankista oman lainan tuohon osuuteen.

Olisinkin nyt ensin kysynyt ihan vain sitä, että onko tuo suunnitelmani edes mahdollinen? Eli onko mahdollista saada pankista lainaa vain tuon asunnon lainaosuuden verran (tai käytännössä vähemmän, koska pystyisin siitäkin pienen summan maksmaaan jo nyt, mutta en vielä kaikkea)?

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomi24 on paras paikka kysyä sen sijaan että odottaa pankkien vastauksia tai seuraa yleistä asiantuntija keskustelua uutisissa.

• Anonyymi

Ps. Siis sinähän itse otat vastuun tuosta koko velasta. Siis tuo 50k on siis yhtiölaina ja onkos osa tuota 130k pääomaa vaiko päälle tuleva. Jos hinta on 130, niin teet siitä tarjouksen. Mutta täältä ne parhaat vastaukset tulee kun kusessa olevat yleensä neuvovat toista samallaista.

• Anonyymi

Ota lainaa koko summaa varten. Laita se 50 tonttua vaikka matkoihin ym.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7455
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43