Pikkuletit hiuksiin?

J

Haluaisin lukea muiden kokemuksista tällaisista.. Itselläni on hieman lapaluiden yli menevät hiukset ja ne ovat myös aika paksut.. onko pakollista, että joukkoon lisätään jotain tekohiusta, jotta tulos näyttäisi hyvältä?

Olisi mukava myös tietää kauanko niiden laittoon meni aikaa ja paljonko rahaa kului (ymmärrän kyllä, että se riippuu hiusten määrästä, mutta..)?

Entäpä lettien hoitaminen, kauanko kestävät hyväkuntoisina, miten ne viimein aukaistaan ja millaiset hiukset ovat ko. operaation jälkeen? jne...

Olen hyvin kiitollinen, jos joku vastaa.. :)

6

1803

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keisi

Mulla oli talvella pikkuletit. Omat hiukset olivat silloin lyhyet, juuri ja juuri sai niskahiuksiin letit tehtyä (liiman avustuksella). Ne tehtiin kotona kaverin kanssa, joten rahaa meni "vain" vähän yli 500 markkaa (sisältäen 5 pakkaa tekokuitua á 70 mk, hiusliimaa, liimapyssy ja pieniä kumilenkkejä).

Aikaa tähän hommaan kului n. 14 tuntia. Tämä kävi siis nopeasti, johtuen siitä, että niskaan emme tehneet enää niin pientä ja tarkkaa työtä kuin päälle. Jos vain intoa riittää, mielestäni homma kannattaa tehdä kotona parin kaverin kanssa, hommahan on todella kallista kampaajalla. Pää ja niska kylläkin väsyy ja kyllästyttää, päänahkaa kiristää... Mutta pakko sekin oli kokea.

Muutaman viikon letit pysyvät hyvinä, mutta kun hiukset alkavat kasvaa, letit alkavat löystyä varsinkin niskan lyhyissä hiuksissa ja lopuksi lettejä alkaa tippuilla... Loppuaikoina pidin koko ajan huivia tai kanganpantaa hiusrajassa, koska letit luisuivat jo pois eikä tyvi ollut kauhean nätin näköinen… Omat hiukset takkuuntuvat aika lailla ja niskahiusten liimaklöntit ovat hieman hassun näköisiä. Mulla letit olivat n. 2 kuukautta.

Pesin hiukset muutaman kerran viikossa siten, että tein vatiin vesi-shampoo-seoksen ja siitä sitten pesusienellä tuputtelemaan. Hiusten kuivuminen vie muutaman tunnin. Muuten hiuksia ei tarvi lettien aikana hoitaa. Aamulla on siis helppoa vain kietaista paksu lettikasa jotenkin sykkyrään pään päälle ja lähteä kouluun.

Lettien pois ottamisesta sen verran, että se sattuu ja ärsyttää! Omat hiukset ovat tosiaankin ihan takussa ja lettien purkaminen ikuista. Itselläni omat hiukset eivät leteistä kärsineet, päinvastoin. Hiukset olivat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Päänahka olikin sitten todella arka.

Sulle tämä operaatio voi olla siis paljon mukavampi, jos tekokuitua ei tarvi lisätä. Saahan noin pitkiin hiuksiin jo hyvännäköiset letit! Voihan muutamaan lettiin lisätä vähän vaikka eri väristä kuitua, jotta lettikasa olisi paksumpi ja kivan värinen! Nyt tämä alkaa käydä jo novelliksi, joten jos vielä jäi jotain, mailaa : keisi81@hotmail.com

• saana

mistä noita "tarvikkeita" lettien tekoon (hiusliimaa ym) saa?? -netin kautta mistään? Hairstoresta hiuskuituja, mutta entä muualta??

• kokemusta myös

On hyvö olla kuitua mukana kun menet laittaa lettejä,Helsingissä on Aleksilla DIMORA joka myy kuitua 10€/nippu.Riihimäellä on hyvä ja edullinen laittaja.Eli mukaan tarvitset vain ostamasi kuidut,laittaja hoitaa kiinnitys tarvikkeet.Jos sinulla on oma laittaja niin liimapyssyjä myy edullisesti hessumobiili ja biltema,osta pienin mahdollinen liimapyssy ja "varapatruunoita".minulle letit kiinnitettiin liimalla(näkyy vähiten).

• girl
        kokemusta myös kirjoitti:

On hyvö olla kuitua mukana kun menet laittaa lettejä,Helsingissä on Aleksilla DIMORA joka myy kuitua 10€/nippu.Riihimäellä on hyvä ja edullinen laittaja.Eli mukaan tarvitset vain ostamasi kuidut,laittaja hoitaa kiinnitys tarvikkeet.Jos sinulla on oma laittaja niin liimapyssyjä myy edullisesti hessumobiili ja biltema,osta pienin mahdollinen liimapyssy ja "varapatruunoita".minulle letit kiinnitettiin liimalla(näkyy vähiten).

Voitko näin netin välityksellä kertoa, kuka Riksussa tekee halvalla, mistä löysit hänet?

• ...
        girl kirjoitti:

Voitko näin netin välityksellä kertoa, kuka Riksussa tekee halvalla, mistä löysit hänet?

laita mailia ja kysy lisää:
        satuli66@jippii.fi

• Savolaine1

Miten monta pakettia tohon yhteen normi päähän mennöö semmoset semi paksut hiukset mut ei mittöö hevosen harjoo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7565
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2471
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40