Apostolien tekojen 10. luvun mukaan Pietari näki näyn, jossa häntä kehotettiin menemään pakanoiden luokse julistamaan heille evankeliumia. Tähän asti Pietari ja muut apostolit olivat pitäneet pakanoita saastaisina, eikä heille tullut julistaa pelastuksen sanomaa. Tämä todetaan luvun 11 alussa.
Miten voi olla mahdollista, että apostolit pitivät pakanoita saastaisina, eivätkä suostuneet julistamaan heille evankeliumia sielujen pelastumiseksi, ennen kuin oli kulunut kuusi vuotta, ja Pietari näki taivaallisen näyn, jossa häntä kehotettiin samaan, mitä Jeesus evankeliumien mukaan oli kehottanut tekemään jo ennen kuin häänet otettiin ylös taivaaseen?
Apostolit eivät tunteneet lähetyskäskyä
4
80
Vastaukset
- Anonyymi
Tiesikö Hehhah että juutalaisia asui Jeesuksen aikaan muuallakin kuin Juudeassa, esimerkiksi Aleksandriassa, Roomassa, Arabiassa ja Etiopiassa oli suuri juutalainen yhteisö. Jotta tieto Jeesuksesta päätyisi kaikille juutalaisille niin sitä oli vietävä "maailman ääriin". Ei siis riittänyt että siitä kerrottiin vain paikallisille juutalaisille Juudeassa. Tutkijoiden mukaan lähetyskäsky tulee jo Vanhasta Testamentista eikä ole Jeesuksen keksintö, siellä kerrotaan miten Juudean kuningasta kaipaavat kaukaiset rannatkin ja niiden kansat tulevat tulevat kumartamaan häntä.
- Anonyymi
Mooses kylläkin käski tappaa Israelin tielle tulevat viholliskansat sen sijaan, että niille olisi pitänyt julistaa evankeliumia, josta ei ollut halaistua aavistustakaan, mitä se tulee olemaan.
Juutalaiset eivät tehneet lähetystyötä yksinkertaisesti siitä syystä, että Vanha testamentti ei käske sellaista tehdä. Se käskee sen sijaan tappamaan ja alistamaan vääräuskoiset...
- Anonyymi
Juupas eipäs sanoi uskovainen ja oli aina oikeassa.
- Anonyymi
Erikoinen tulkinta, eroaa jonkin verran siitä mitä itse luin Raamatusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899