Eli autossa takajarruissa on kierrettävät männät, sisemmän jarrupalan takan tapit joka menee männän koloihin.
Miten tällaiset asennetaan jos esim jarrupalat hieman jo kuluneet ja jää väljää jos männän kiertää ihan pohjaan asti? Uusia paloja ei tarkoitus ostaa koska eivät ole läheskään loppu.
Kiertyykö se mäntä myös ulostullessaan kun painaa jarrua ja painaa palat levyä vasten? Tässä tapauksessahan ne kolot männässä menee pois paikoiltaan jos jää väljää männän ja jarrupalan väliin.
Viimeksi kun asensin, niin ruuvasin männät sisään ja painoin satulan mäntää vasten jotta ne palan tapit olisi männän koloissa. Mutta onko tämä väärä tapa koska jää väljäksi ulompi jarrupala? Eli männän on päästävä kiertämään jotta ulompi väljyys poistuu?
Onko tällaiset tarkoitus asentaa niin että jää mahdollisimman vähän väljää asennetttaessa?
Osaako joku autoista tietävä kertoa miten oikeaoppisesti laitetaan palat paikoilleen tällaisissa jarruissa? Ongelmana on että toinen jarru helposti alkaa laahaamaan.
Kierrettävät jarrumännät ja jarrupalojen asennus?
11
1180
Vastaukset
- Anonyymi
Minun tietääkseni mäntä tulee kyllä ulos ilman että kiertää, mutta joku osaavampi varmaan pystyy paremmin neuvomaan miten oikeaoppisesti vaihdetaan
- Anonyymi
Mäntää kierretään vain sen verran, että jarrupalat mahtuvat paikoilleen.
- Anonyymi
Nuo pyörivät männät ja varsinkin satuloihin integroitu käsijarru on kyllä keksintö h*lvetistä.
Itsekin tapellut näiden kanssa ja omassa on ongelma että toinen takapyörä alkaa laahaamaan jos käsijarrua käyttää voimakkaammin, mäntä ei ilmeisesti enää palaudu kun käsijarrua kunnolla vetäissyt.
Youtubesta näin että männät voisi "synkronoida" jos irrottaa käsijarruvaijerin ja pumppaa jarrupoljinta jotta välys häviää. Sen jälkeen vasta käsijarruvaijeri kiinni. Tietääkö joku onko tämä oikeasti toimiva keino? - Anonyymi
Juntturassa on sylinterit vaihda ajoissa autosi Toyotaan!!!
- Anonyymi
Onko Kia Rio kyseessä? Lienee tämä paskasätös jumittava takajarruviritelmä syynä kun uudemmassa Riossa onkin rumpujarrut takana...
- Anonyymi
Mäntiä kannattaa käyttää pohja ja niin ulkona kuin mahdollista irroittamatta. Esim palojen vaihdoin yhteydessä.
Käsikäyttäyttöinen seisontajarru on siitä hyvä että mekanismi pysyy kunnossa kun voi käyttää milloin tahansa. Kun heiluttelee kahvaa niin mekanismi pysyy satulassa liikkuvana. - Anonyymi
Jos käsijarru on se mikä tuo kierrättä ulos, niin mikäs mekanismi kiertää sen sisään kun käsijarru vapautetaan(mekaaninen)
- Anonyymi
Kysymys 2021 ja vastaat 2025.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys 2021 ja vastaat 2025.
Näyttää olevan 25 vuodelta tämä?, väittävät että siellä olisi jousi… toki ei tämä palautus toimi siinä suhteessa että paloja vaihtaessa täytyy kiertää mäntä sisään
- Anonyymi
löytyy videot yotubessa ja autodoc
- Anonyymi
Mikä video;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224594- 203745
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4072449- 272181
- 342034
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 361809
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191507- 121371