Rahat pankissa

Anonyymi

Voisiko joku viisas vastata

Vielä markka-aikana iäkäs mies kuoli. Häneltä jäi pankkiin n.100000 mk. Vähäisiä ovat määriä jaettiin kolmen perillisen kesken. Loput jäi pankkiin. Ei ole tietoa missä rahat ovat nyt. Alunperin ne olivat Postipankissa. Vainaja kuoli 20 v. sitten, v. 2001. Onko pankki voinut ottaa ne itselleen v. 2007 ?

5

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi sitä pankissa ollutta rahaa ei jaettu? Perintöverohan siitä on kuitenkin jo maksettu...

• Anonyymi

Asia ei ole minun. Perinnönjako tehtiin ajallaan. Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa. Henkilö , joka hoiti asioita sairasti skitsoferiaa, mielenvikaisuutta aika lailla.. Jokainen sai pikkasen rahaa, eri summia. Olen sivullinen. Muuta en osaa sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia ei ole minun. Perinnönjako tehtiin ajallaan. Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa. Henkilö , joka hoiti asioita sairasti skitsoferiaa, mielenvikaisuutta aika lailla.. Jokainen sai pikkasen rahaa, eri summia. Olen sivullinen. Muuta en osaa sanoa.

" Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa."

Tuo on aika yleistä. Useampi saa maksaakseen perintöveroa.

• Anonyymi

Pankki ei oikeastaan koskaan ota asiakkaan rahoja itselleen.

Itse sain juuri ilmoituksen pankilta, että minulla on tili 1990-luvulta, johon kuuluu pankkikirja! Pankki pyysi kertomaan, mitä haluan tehtäväksi rahoille (6 euroa). Pyysin siirtämään toiselle tililleni.

Eri pankkien välillä käytännöissä on eroja. Kun kyseessä on oikein vanha tili, voi olla, ettei pankki maksa takaisin edes pääomaa, puhutaan sellaisista tileistä, joita on käytetty viimeisen kerran vuoden 1980 lopussa tai sitä aikaisemmin,

Postipankki on nykyisin Danske. Kuolinpesä - valtakirjoin tai ilman - voi yrittää lähestyä pankkia, ja kysyä, onko vainajan kuolinpesällä tiliä pankissa. On kuitenkin mahdollista, että pankkisalaisuus on niin vahva, että kenellekään ei kerrota yhtään mitään ilman tarvittavia tilioikeuksia.

Teillä pitää olla jokin dokumentti, jolla voitte osoittaa, että teillä on ao. rahoihin ja tiliin jokin oikeus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5144
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4328
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe