Miten ylä asteella

Anonyymi

Mietin minkalaist on olla yläasteella?
Otetaanko niin helposti mukaan ku alaasteella?
Ja voisitteko kertoa yläasteella olosta enemmän.

2

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä koulu, paikka kunnalla missä?
      Ainakin isommissa kaupungeissa vaatetuksella on merkitystä, millainen kaveri. Valitettavasti oppilaat luovat sen sallivan muodin, jos siitä poikkea on kavereita vaikeampi koulussa saada. Yläasteella kannattaa poistaa pupureput ainakin poikien. Ne jotka käyttää silmälaseja, kannattaa harkita minkä näköiset ne on. Tytöille ehkä on laajempi toisten hyväksymät silmälasit.
      Mitä itse menneisyydestä yläaste ikäisellä tytöllä joka haluaa viettää aikaa myös poikien kanssa vapaa ajallakin, olisi ehkä hyvä olla meikkaamatta itseä. Meikattu tyttö voi aiheuttaa poikien kaveriporukassa (miten sanoisi) sekaannusta, koska pojat haluaa olla poikia eikä ryhtyä liian aikaisessa vaiheessa seurustelee. Yksittäisen pojan seurustelu tytön kanssa voi johtaa pojan syrjäyttämiseen kavereista joilla on jokin yhteinen tavoite. Joillain se ryhmä tavoite voi olla jokin liikunta, jokin harrastus (retkeily, veneily, jalkapallo). Meikkaamaton vauhdikkaaseen toimintaan tyttö voi hyvinkin sopia poikien kanssa, kaikkiin poikien esittämiin tyhmiin ideoihin ei pidä suostua! Toistuviin poikien tyhmiin ideoihin kaveriporukssa, rohkea tyttö ojentaa vaikka sanomalla pojille tilanteeseen sopivat sanat. Koulussa, vapaa ajalla on aina jonkinlainen vallan jako. Joillain vain on kyky olla hän jolta kysytään mitä tehdään, siinä samassa porukassa on niitä jotka ovat ihan hyviä kavereita vaikka niiltä ei ehkä koskaan kysytä mitä tehtäisiin?

• Anonyymi

Itse ainakin huomasin aikoinani, että yläasteella oli ihan erilaista kuin olin etukäteen kuvitellut ja kuullut/lukenut. Ehkä ei kannata liikoja miettiä sitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe