että mitä materiaalia jumala on? Muodostuuko se elävistä organismeista, onko sillä massa, onko sillä jokin muoto? Vai onko jumala vain kosmista pölyä maailmankaikkeudessa? Jos jumalalla on massa niin kuka tai mikä loi jumalan ja mistä ainesosista?
Kertokaapas uskovaiset tietämättömälle
57
76
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä lukemista
https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/minkalainen-jumala-on/- Anonyymi
Toivoin vastausta kysymykseeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näet sitten kun, , jos taivaan portista sisään pääset.
- Anonyymi
Mutta jos noin on kuten linkissä väitetään, niin kuinka jumalasta on voitu tehdä empiirinen havainto? Jos sitä ei kukaan voi nähdä tai koskettaa? Minä kerron sinulle totuuden. Olet kehittymätön idiootti jota voi viedä kuin pässiä narussa kaikenmaailman mielikuvitusolentojen pitäessä narusta kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just, aioin juuri kommentoida, että tuokin tietää vastauksen kuoltuaan. Jaksais vaan odottaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun jumalasi on Esko Valata-oja ja ateistinen maailmankatsomuts.
Mutta kenenkään ihmsjärk ei jumaluutta voi käsittää että ihan turha sillä päätäs vaivbata.
paholainen vainsekottaa boltsias-
Ota Jeesus vastaan ja unohda saatnistinen a teismi ja muut okkulttiset humpuukit joita saatana päähäs asetettelee ja johtaa syua harhan - Anonyymi
»Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: ’Me olemme myös hänen sukuaan.’ »
- Anonyymi
"Kertokaapas uskovaiset tietämättömälle että mitä materiaalia jumala on? Muodostuuko se elävistä organismeista, onko sillä massa, onko sillä jokin muoto? Vai onko jumala vain kosmista pölyä maailmankaikkeudessa? Jos jumalalla on massa niin kuka tai mikä loi jumalan ja mistä ainesosista?"
Jumala loi materian, massan, muodon ja aineosan sekä energian. Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona, Sana oli Jumala. Kun henki on vahva, niin vähäkin työ
riittää maailman luomiseen.
Sana (henki, tahto) tuli ihmiseksi (lihaksi = materiaksi)
"Alussa oli Sana.
Sana oli Jumalan luona,
ja Sana oli Jumala.
Jo alussa Sana oli Jumalan luona
Kaikki syntyi Sanan voimalla.
Mikään, mikä on syntynyt,
ei ole syntynyt ilman häntä.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo.
5Valo loistaa pimeydessä,
pimeys ei ole saanut sitä valtaansa."
Näennäisen materiaalisen maailman tiedostava kokija ns. koneen henki on jo käsittämätön asia. Kukaanhan ei tietäisi onko kukaan "kotona", ellei havaitsija itse kokevana olentona olettaisi tätä. Kuka tilasi siis koneeseen hengen, sen sijaan että kaikki tapahtuisi vain vuorovaikutusten kuljettamien kvanttien automaattina?
Se että liha(materia) on syntynyt hengestä on ihme, mutta se että henki olisi syntynyt lihasta on ihmeiden ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on sama k u in luonto
Elikkä ae joka pitää jatkuvan elömän ja evoluution käynnissä
Jimala on myös amhneettinen j oka pitää solut kasassa ja atomit radallaan.
Jumala on siis alkukantaisen ihmisen käsitys sitä mi t ä se ei ymmäeeä
Jumala on kaikki meidän maailmankikkeuden mahdollistavat lait ja kuvayoimet
- Anonyymi
Jaa en tiedä, mutta sielu on itseasiassa pieru mkä irtoaa ruumiista kuollessa. Johtuu siitä että suoli pyrkii tyhjenemään heti kylmenemisen alkaessa. Pieru sitten leijuu ruumiista ylös ja hörhö luulee sitä sieluksi.
Tästä päätellen jumala luultavimmin myös on koostumukseltaan suolikaasua.- Anonyymi
Kun ihminen kuolee, hänet pannaan maan multiin. Maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun tuleman. Henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin.
Tietoinen uskovasta tulee vasta kun Jeesus toisessa tulemuksessaan, herättää KIRKASTETUSSA RUUMIISSA. Elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567---
- Anonyymi
Uskovaiset ovat minulle kertoneet jumalan olevan henkiolento. Se on näkymätön ja aineeton. Sitä ei siis voi koskettaa, nähdä, haistaa, kuulla, mitata millään instrumenteilla… Ilmeisesti jumalaa voi ainoastaan ajatella, ja tämä todistaa uskovaisille sen olemassaolon.
- Anonyymi
Jumalalla ei ole rakennetta eikä muotoa eikä se koostu mitään, eikä sillä ole alkua eikä loppua, joten siinä mielessä se perusolemukseltaan ylittää arkisen ymmärryksemme, mutta tarvittaessa se voi manifestoitua myös ymmärrettävässä hahmossa.
- Anonyymi
Hei pliiiiis,,,älä viitsi jatkuvasti kiusata uskiksia. Ei niillä ole mitään välineitä vastaamaan tuollaisiin kysymyksiin. Uskonnossa kun kyse on kehittymättömyydestä.
- Anonyymi
Evoluutiouskonnossa se kehittymättömyys on huipussaan. Keksitään järjenvastaisia selityksiä.
- Anonyymi
Jumala on muodostunut jumalpölystä ja pölhöistä ajatuksista.
- Anonyymi
Mulla se on tuollainen kirkkaasta lasista tehty pullo jossa taikajuomaa.
- Anonyymi
Iän ikuinen aikuisten satuhahmo. Kuvitteellinen hahmo jota palvotaan.
Vielä nykypäivänäkin on varsinkin vanhoja ihmisiä joilla vahva taikausko jne. Uskovaiset uskoo Raamattuun joka on vain tarinaa jonka päähenkilöt joskus ollut olemassa. Jeesuksen hauta tyhjennettiin hänen kannattajien avustuksella. Jeesus joko selvisi kidutuksesta hengissä tai kuoli, pidettiin salassa ja ympärille kehitettiin juoni että hän onkin Jumalan poika joka heräsi henkiin ja pläpläplää..näin vastustajille ja kiduttajille pistettiin luu kurkkuun...toisin sanoen huijausta josta kehkeytyi Jumala...satuhahmo.- Anonyymi
Ateismia voi kuvailla suurimmaksi ajatusharhaksi - kuvitellaan, että kaikki on syntynyt ilman tekijää ja suunnittelijaa. Miten ateisti selittää kaikkeuden alkuperän, elävän luonnon, organismit ja ihmisen??....kas siinäpä mysteeriota .
Mutta se ei lappusilmä-ateistia pahemmin haittaa...
Ateismin sanoma on se, että elämä on merkityksetöntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateismia voi kuvailla suurimmaksi ajatusharhaksi - kuvitellaan, että kaikki on syntynyt ilman tekijää ja suunnittelijaa. Miten ateisti selittää kaikkeuden alkuperän, elävän luonnon, organismit ja ihmisen??....kas siinäpä mysteeriota .
Mutta se ei lappusilmä-ateistia pahemmin haittaa...
Ateismin sanoma on se, että elämä on merkityksetöntä.Miten Jumala sai aikansa kulumaan ennen, kun loi maailman?
Ilman ihmistä ei olisi jumalaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Jumala sai aikansa kulumaan ennen, kun loi maailman?
Ilman ihmistä ei olisi jumalaakaan.Mistä tiedät monesko verso on nyt meneil ö ään.
Jos vaikka edellisetään ei toimineet hyvin vaan hajosi suunnkttelu virheen. Takia
- Anonyymi
Jumala on "ainetta" nimeltään mielikuvitus, koska sen voi havaita vain mielikuvituksessaan, aivan kuten muutkin taruolennot.
- Anonyymi
Eikös jumala ole kaiken alku ja loppu joten meidän ymmärrys ei riitä sen määrittelemiseen?🤔🤨🙄
- Anonyymi
Jumala on henki. Kuitenkin jotkut ihmiset ovat nähneet Jumalan. "he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas." Mooses halusi nähdä Jumalan: Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."- Anonyymi
Jos jumala sanoi noin, noilla sanoilla, niin se tuli samalla kertoneeksi, että ei tienyt, tuleeko lauseessa subjekti ennen predikaattia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jumala sanoi noin, noilla sanoilla, niin se tuli samalla kertoneeksi, että ei tienyt, tuleeko lauseessa subjekti ennen predikaattia.
Kääntäjät eivät tienneet...
- Anonyymi
Jumala oli ensimmäinen Mustanaamio. Hänenkään naamaansa ei saanut kukaan nähdä hengenlähdön uhalla.
- Anonyymi
Jumala on homo.
- Anonyymi
Jos jumala ei ole mitään materiaalia niin kuinka se kykeni siittämään Neitsyt Marian? Vai oliko sittenkin kyse siitä, että Marialle maistui pieni syrjähyppy punkku kännissä?
- Anonyymi
Koska Mariakaan ei pohjimmiltaan ole materiaa vaan tietoisuutta kuten Jumalakin.
- Anonyymi
Aloittaja harhautuu jo kysymyksiä tehdessään, kun takertuu sellaisiin asioihin kuin materia, massa, pöly, alku, ainesosat. Kaikki nuo ovat syvällisellä tasolla mielen luomaa harhaa. Jumala on ykseys, jota eivät rajoita tuollaiset keksityt asiat.
- Anonyymi
Sana "ykseys" ei tarkoita mitään joten se kuvaa jumalaa hyvin.
- Anonyymi
Kaikki on vain tietoisuutta ja sen konfiguraatioita. Ei ole olemassa mitään kiinteää muuta kuin tietoisuuden kokemuksena josta muodostuu todellisuus. Poistat kokemuksen katoaa kaikki koska ne ovat tietoisuudessa. Todellisuus= tietoisuuden kuvitelma itsestään, sen ilmentymä eikä lainkaan totta muuta kuin kokemuksena joka on kaikki. Kokemus maailmasta on todellinen mutta maailma ei; se on mielikuvitusta, sen rakenteita, sen illuusio jostain. Jos tietoisuus sammuu niin kuolemaa ei ole koska sitä ei voi kokea. Jos se jatkuu ei kuolemaakaan ole vaan tietoisuuden rakenteen kuolema tietoisuuden jatkaessa matkaa. Tästä todistavat rajakokemukset. Jos tietoisuus on joskus syntynyt se ei voi mitenkään tietää mitä oli ennen ja kuvittelee olleensa aina. Tietoisuus=Jumala. Mielenkiintoisempi kysymys on miksi on mitään, miksi kokemus, miksi ei mitään.
- Anonyymi
…ja vastaus tuohon kysymykseen, että miksi on olemassa kokemus sen sijaan että ei olisi mitään, niin MITÄÄN EI OLEKAAN. Mutta tyhjyys ja olemattomuus on siitä mielenkiintoinen juttu, että siihen sisältyy kaikki mahdollinen. Luojakaan ei tarvita, kun tyhjyys itsessään luo tietoisuuden kentän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
…ja vastaus tuohon kysymykseen, että miksi on olemassa kokemus sen sijaan että ei olisi mitään, niin MITÄÄN EI OLEKAAN. Mutta tyhjyys ja olemattomuus on siitä mielenkiintoinen juttu, että siihen sisältyy kaikki mahdollinen. Luojakaan ei tarvita, kun tyhjyys itsessään luo tietoisuuden kentän.
Mutta onhan kokemus jotain, ja tyhjyys luoja jos luo tietoisuuden. Ilman tyhjästä luotua tietoisuutta ei olisi kokemusta mistään joten tyhjyys--->tietoisuus--->kokemus--->todellisuus. Mitään ei ole mutta meillä on kokemus siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onhan kokemus jotain, ja tyhjyys luoja jos luo tietoisuuden. Ilman tyhjästä luotua tietoisuutta ei olisi kokemusta mistään joten tyhjyys--->tietoisuus--->kokemus--->todellisuus. Mitään ei ole mutta meillä on kokemus siitä.
Niin ja tuo "Mutta tyhjyys ja olemattomuus on siitä mielenkiintoinen juttu, että siihen sisältyy kaikki mahdollinen." vastaa juuri siihen miksi on jotain; koska se on mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän puhut kuin Remu Aaltonen. Paljon sanoja jotka eivät muodosta mitään järjellistä kokonaisuutta.
Jumala on henki. Mutta Jumala otti myös ihmisen muodon Jeesuksessa Kristuksessa.
Oliko vielä muuta?- Anonyymi
Oli.
Että mitenkä silmänkääntötemppu tehtiin? Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Että mitenkä silmänkääntötemppu tehtiin?Sitä sinun pitää kysyä taikureilta. 😁
- Anonyymi
Jumala on seos erilaisia kaasuja. Etupäässä argonia, heliumia ja asetyleeniä.
Sellainen on Jumalan olomuto, täällä Telluksella vieraillessa. Saa helpolla aikaan Palava Pensas efektin, ja toisaalta voi nopeasti leijua ylös ilmaan.- - Anonyymi
Voi teitä tietämättömiä, jumalassa me olemme elämme ja liikumme ja jumala on kaikkeus.
- Anonyymi
Tämä maailma on sellainen että voi olla muitakin ulottuvuuksia kuin tämä näkemämme ymmärtämämme.
Edes ajankulku ei ole vakio, kun painovoima hidastaa aikaa sekä nopeus.
Gps satelliittien kellossa aika käy sekunnin miljoonasosien verran nopeammin pienemmän painovoiman takia.
Se joudutaan huomioimaan jotta Gps paikannus on käyttökelpoinen.
Paljon on sellaista näkymätöntä mitä ei ymmärretä. - Anonyymi
On yhtä paljon massaa ja painaa saman verran kuin ajatus.
- Anonyymi
Onko sinun ajatuksesi jotain materiaalia? Jos on, niin mitä ainetta?
Niinpä. Ajatustasi ei ole olemassa.- Anonyymi
Ajatukset ovat aivosojen sähkökemiallista toimintaa. Ei ole ajatusta ilman fyysistä "alustaa" joka ajatuksen tuottaa.
- Anonyymi
Hänen käydessä päällesi et rukka edes tajua.
- Anonyymi
Jumala on voimaa, jota tavis ei pysty selittämään. Tavis pystyy selittämään vain sen, mitä pystyy tutkimaan.
- Anonyymi
Uskonnon elinehto on konkretian puute. Uskonnot ovat kielipelejä jotka ovat tyhjää täynnä, jos niitä yritetään tuoda uskonnollisen puheen ulkopuolelle reaalimaailmaan.
Siksi et tule saamaan mitään konkreettista vastausta. Jumala on kaikki ja Jumala ei ole oikein mitään ja Jumala on universumissa kaikkialla, mutta oikeastaan sen ulkopuolella ja Jumala on diiba ja Jumala on daaba. - Anonyymi
Jumala on lihaa ja verta. Se on sun sydänmessä.
- Anonyymi
Olen kristitty, mutta eipä ole tullut mieleen, mitä ainetta Jumala on. Aikaan ja paikkaan sitoutumaton ei ole ainetta - ainakaan siinä mielessä kuin ihminen pienessä päässään ja suuressa viisaudessaan voi ymmärtää.
Samalla kristinuskon erityisyys / pahennus / loukkaus ajattelulle on, että Jeesus oli Jumala. Kärsiviä, torjuttu, heikko (!?), vihattu, väärinymmärretty ja olihan hän rakastettukin. Jumala, ihminen, luotujensa vertainen.
Aika selkeä on myös se osa kristinuskoa, josta suurin osa kristityistä samaa mieltä. Jumalaa palvelemme toisissa ihmisissä. " Minun oli nälkä ja te annoitte minulle syötävää. .. minkä olette tehneet tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.." - Anonyymi
Uskokaa hyvät ihmiset varmuuden vuoksi kaikkiin jumaliin joista ihmiset ovat kirjoittaneet tarinoita. Mieluisin jumala mulle on kotimainen Ukko-ylijumala, koska ei vaadi itseään palvelemaan eikä tuomitse ikuiseen kidutukseen.
Melkoista hapatusta ja manipulointia uskotella että kun nyt uskot johonkin tuontijumalaan niin kuoltuasi pääset paratiisiin palkinnoksi. Aika helppoa jokaiselle sanoa kun teet kuten haluan palkitsen sinut kuoltuasi, eihän kuollut tule kertomaan että sinähän valehtelit. - Anonyymi
Jumala on tietysti nestemäistä timanttia satiini kalvossa
- Anonyymi
Ehkä Jumala on kaikkialla ja hän (tai se) on energiaa josta kaikki pohjimmiltaan koostuu ?
- Anonyymi
E=mc^2.
Aine on energiaa .
Jotta turhaan uskikset ovat nauraneet niille "pakanoille " jotka ovat palvoneet elottomia patsaita, metsän puita yms.
- Anonyymi
Se on järjeltään kehittymättömän ihmisen ajatuksen tuotosta jolla ei nykymaailmassa ole mitään arvoa.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465837Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6082296Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778