Ylen verkkosivuilla on uutisotisikko: Joku murhasi Jukka S. Lahden kotonaan Ulvilassa 15 vuotta sitten – nyt poliisi saa enemmän vihjeitä kuin aikoihin.
Mieleeni tulee ensimmäisenä, että murha tapahtui tämän "jonkun" kotona, ei Jukka Lahden kodissa. Onko kielikorvani oikeassa?
Joku murhasi Jukka Lahden kotonaan
18
55
Vastaukset
- Anonyymi
Mistäpä noin vanhoja asioita kukaan enään tänä päivänä tietää. Ikinä kuullutkaan kun tuskin olin sillon vielä syntynykkään.
- Anonyymi
Ei se silloin olisi ollut joku kun kodin omistajat tiedetään. Tiedetäänhän se murhaaja nytkin ja kahdesti tuomittukin murhasta lasten raiskausten lisäksi.
- Anonyymi
Eipä uskoisi, että tämä on kielipalsta. 😢
Aloittaja- Anonyymi
Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.
Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.
AloittajaTottakai vastattiin oikein, se ei ole joku tuntematon kun tiedetään kenen koti ja tässä tapauksessa tiedetään murhaaja 100% varmasti koska vain murhaajalla kotonaan ja Jukan kodissa oli mahdollista tehdä murha.
- Anonyymi
Kyllä se sinun kielikorvasi on oikeassa.
Sekin on oikeassa, kun pistää joku sanan paikalle Anneli.- Anonyymi
Minä halusin tavata Annelin
tiesin sen vielä minua etsivän
- Anonyymi
Otsikosta päätellen murhaaja asuu tai asui Ulvilassa ja Lahti oli mennyt tämän kotiin.
- Anonyymi
Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.
AloittajaSanomalehden toimittajan kieli muuttuu kerran viidessä minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AloittajaJoku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut
Känkkäränkkä, päivää
- Anonyymi
Pelkästään tyhmästi kirjoitettu kun eivät halua sanoa murhaajan olevan auerska, toki tytärkin voinut osallistua murhaan, mutta tuskin sentään yksin tehnyt. Kotonaanhan se auerska oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.Sama asia tämän kotona ja kotonaan, yhtä hyvin voisi ajatella omassa versiossasi että tämän murhaajan kotona, mikä myös olisi oikein tässä tapauksessa.
- Anonyymi
Poliisi se oli joka murhasi ja Kyllikki saaren pappi.
- Anonyymi
Vieläkö Kyllikki Saaren pappi on elossa ja poliisina? Onneksi laittoivat sen mustapartaisen miehen mielisairaalaan ettei murhannut muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758