Rinta- ja selkäkipu

Anonyymi

Moi kaikki!

Täällä kirjoittaa 15-vuotias tyttö. Olen kärsinyt vähän yli kuukauden ahdistusta, ahdistukseni ei ole lääkärillä todettu ja siihen on liittynyt myös ehkä vähän paniikkia. Ahdistukseni alkoi lopulta vähän helpottaa, kun aloin puhumaan siitä kavereille ja omalle äidille. Kuitenkin mukaan tuli myös kipua, ahdistusta ja jotain tuon tyylistä rinnassa. Kipu saattaa tulla missä vain (rasituksessa tai levossa). ”Kipu” on alkanut ahdistaa mieltä, koska pelkään jotain vakavaa. Kipu alkoi virallisesti silloin joskus kaksi viikkoa sitten lapaluiden välistä ja sitten siirtyi rintaan, vielä joskus ihan vähän selässä lapojen välissäkin tuntuu. Joskus tulee myös ”tunne” hengittää syvään. Kävin kouluterveydenhoitajalla ja hän sanoi, että jos kipu jatkuu viikon tai kaksi olisi minun mentävä uudelleen. En kuitenkaan käyttänyt terveydenhoitajan aikaa, joten en kertonut ahdistuksesta, vain kivuista. Kipu on keskellä rintaa ehkä jossain rintalastan paikkeilla. Voisiko joku viisas kertoa mikä mulla on, koska nyt on alkanut ahdistaa vielä enemmän. Kiitos kaikille, jotka auttaa!

3

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Henkinen ahdistus ja paniikkioireet voivat aiheuttaa erilaisia rintatuntemuksia.
      Ja kun rinnassa tuntuu, niin ahdistuuhan siitä vain lisää.
      Olet käynyt terkkarilla juttelemassa, ja ehkä kannattaisi mennä uudestaan, vaikka se yksi kerta jäikin välistä.
      Kannattaa puhua ahdistuksesta, koska luultavasti ne rintatuntemukset liittyvät siihen.
      Toki en voi tietää, mutta se terkkari ainakin tietää jotain, ja osaa neuvoa ja jutella.

Puhuminen kannattaa sen takia, ettei ahdistus pääse pahemmaksi.
      Siihen on helpompi saada apua ja keinoja hoitaa, kun aletaan toimia ajoissa.
      Tsemppiä sulle.

• Anonyymi

Hei ihanaa! Kiitos tosi paljon sulle!

• Anonyymi

Voi olla mitä vaan. Meeppä lääkärissä käymään kuule jos et tiedä mitä on.

Mulla on ahdidtukseen liittyvänä sydänoireita mutta muut syyt on lääkärissä suljettu pois tutkimuksin. Etenkin jos sulle ei mitään kamalaa ole sattunu joka olis selvä syy ahdistuksen sydänoireisiin. Mut muutenki et yksin jää sitte.

Mulla on ollut jo vuosia. Puoliso saa niin hirveitä raivareita että muu perhe saa niistä sydänoireita. Kipeetä elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe