En tiedä mitä tehdä

Anonyymi

Hei

Eli lyhyesti mulla tapahtu ystävän kanssa kränää ja asiassa pitäs jotenkin edetä mutta en tiedä mitä tehdä koska:

- tapaus itsellä herätti ainakin vanhat muistot koulukiusaamisajoista/huonoista kokemuksista mieleen
- mulla ei itsessään ole sen asian kanssa mitä tapahtu, ongelmaa vaan sen kanssa mitä sen jälkeen on tapahtunut

- mikä estää mua ottamasta asiaa esille: en haluaisi aina olla se jolla on jokin ongelma (vaikka enhän mä oo syyllinen omiin traumoihin), tää ystävä ei tiedä mun ongelmista ja musta tuntuu ettei hän ehkä ymmärrä (koska ei oo kokenut samaa), enkä jaksais tai halua omaa elämänhistoriaa juurta jaksain kertoo vaikka se mahd. edesauttaisi yhteisymmärrystä (pelottaa myös avautuminen)
- mulle on yleensäkin konfliktitilanteet hankalia koska aiempien huonojen kokemusten takia alan aattelemaan ihmistä jotenkin uhkana itselle vaikka ois kyseessä suht pienikin asia > on itsellekin raskasta mut en oikein pysty hallitsemaan tätä

Mitä teen?

1

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla itsellä ollut vähän samanlainen tilanne. Tuttava sanoi asioita, jotka oikeasti satuttivat ja järkyttivät mun mieltä. Jälkeenpäin olen sanonut niistä asioista, ett loukkasi mua pahasti, mutt hän vähätteli asiaa. Hänen ilmeensä ja sanat toivat mieleen entisen tuttavan vuosien takaa, mä oikeasti menin lukkoon ja käperryin kuoreeni. Noista huonoista kohtaamisista tuli mulle sellainen olo etten pysty kohtaamaan kyseistä tuttavaa enää kasvokkain, pelkään saavani samanlaista kohtelua, ett äyskii, tiuskii ja sanoo taas miten näytän vanhalta=rumalta, ett kaikki pitäisi muuttaa ulkonäössä, ett kelpaisin muille ihmisille. Kun katselin ohimeneviä ihmisiä, ärähti, ett hyvät nuo sun ilmeet ja yks kerta tiuski miten en ole mitään edes yrittänyt tehdä, ett se ja se haki hommia jne.. Tuttava ei ollut kuunnellut, kun olin kertonut olevani masentunut, ett kaduin, kun edes olin käynyt sen koulutuksen, piti vaan jonain laiskana paskana. En mä pysty enää enempää haukkumisia ottaa vastaan, muita siellä olleita ystäviä kohteli hyvin, jutteli ja naureskeli heidän kanssaan sillä välin mun istuessa yksin pöydässä. Kerran jopa lähti kaverinsa kans kävelemään pois pöydästä, mulle ei edes sanonut lähtevänsä, ei osoittanut tuolle kaverilleen tuntevansa mua vaikka itse oli kutsunut tulemaan tapaamaan häntä sinne kahvioon. Nuo kokemukset toi muistoja huonosta tuttavuussuhteesta ja se ahdisti mua. On se tuttava kysynyt miksen halua nähdä häntä tai on enempi moittinut siitä, en ole viitsinyt kertoa menneistä kokemuksista, ei häntä kiinnosta, joten koen paremmaksi olla vaan etäisesti tekemisissä. Eikä mun ole järkeä tulla istuksimaan johonkin kahvioon ja katsella, kun tuo tuttava juttelee mieluummin muiden ystäviensä kans ja mä saan yksinäni istua pöydän ääressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51