Kun takuuvuokraa ei saa takaisin

Anonyymi

Entisellä vuokranantajalla on sisässä sievoinen summa rahojani takuuvuokrina. Olen muuttanut pois ajallaan, tehnyt loppusiivouksen ja palauttanut avaimen. Vuokranantajani on tarkastanut asunnon muuttoni jälkeen. Olen nyt useasti kysynyt häneltä, että milloin hän palauttaa takuuvuokran. Olen myös kysynyt, oliko asunto hänen mielestään muuttoni jälkeen ok. Hän ei ole vastannut näihin kysymyksiin, eikä rahoja ole näkynyt.

Jos hiljaisuus jatkuu eikä rahoja kuulu pian, mitä suosittelette tekemään ja kuinka kauan muutosta olisi hyvä olla aikaa kuluneena siinä vaiheessa?

Teenkö suoraan rikosilmoituksen vai hommaanko ensin asianajajan*, jota pyydän selvittelemään asiaa ja ottamaan yhteyttä ex-vuokranantajaani? Mitä itse tekisit?

*Asianajajasta sen verran, että minulla on sellaiseen kyllä varaa, koska vakuutukseni korvaa valtaosan tämmöisistä. Olen tarvittaessa valmis oikeusprosessiin.

7

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tee rikosilmoitus nimikkeellä kavallus.

• Anonyymi

Tuollaisia vuokranantajia riittää. On suorastaan yllättävää, jos takuuvuokran saa takaisin.

• Anonyymi

Totta. Iso osa yksityisistä vuokranantajista on tuollaisia.

• Anonyymi

Vakuutusyhtiö taitaa edellyttää että käytät heidän juristia.. oikeuteen on helppo tehdä vaatimus netissä, ei tarvitse kovin paljon juridista osaamista. Aikaa vain menee pari kuukautta ennen päätöstä, ja sen jälkeen vielä ulosotto jos ei viekään maksa. Jos on yhtään fiksu henkilö niin maksaa kun saa ensimmäisen kirjeen oikeudelta, voit vetää jutun pois kun saat rahat tilille.

• Anonyymi

Jos sinulla on varaa, ota yhteyttä juristiin, joka kehottaa ex-vuokranantajaa palauttamaan takuuvuokran. Muussa tapauksessa ryhdytään oikeudellisiin toimenpiteisiin. Se voi tehota paremmin kuin omat pyyntösi ja odottelu.

• Anonyymi

Aivan ensiksi otetaan yhteyttä KULUTTAJARIITALAUTAKUNTAAN, joka käsittelee näitä asioita ilmaiseksi ja antaa suosituksen. Yleensä vuokranantajat noudattavat annettua ukaasia, koska seuraava vaihe on oikeusistuin.

• Anonyymi

Koskaan ei pidä suostua maksamaan takuuvuokria vuokranantajan omalle tilille. Nyt vielä vähemmän kun yhden jos toisenkin vuokraketkun keinottelukorttitalo alkaa natisemaan liitoksissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe