Me elämme yltäkylläisyydessä hyvinkin monet

Rahaa meillä hy­vä­osai­sil­la on aivan riit­tä­väs­ti ku­lu­tet­ta­vak­si.
Turhautuneena aloin pohtia kulutuskäyttäytymisen motiiveja, ja koko
länsimaisen kulutusyhteiskunnan ongelmallisuutta.
Toinenpuoli elää köyhyydessä maailman väestöstä, alistettuna maidensa valtiaisiin.
Kuin orjina omassa maassaan, jota tullut monesti eri ulkomaan matkoilla nähdyksi.
Meillä Suomessa kuitenkin moniin maihin verraten asiat hyvin, josta silti kuitenkin häpeäpilkkuja löytyy. Moni jää omaa hounouttaan ansaan josta ei ole helpolla pois pääsyä, mutta nämäkin maamme hoitaa jotenkuten. Muistan Sipilän hallituksen ajalta miten pääministeri Sipilä oli mediassa, sanoen että tavoite on ettei tulevaisuudessa kukaan enään asu kadulla, että kaikille löydyttävä katto pään päälle.
En tiedä miten tämä hallitus on asiaa jatkanut ? Onko mitenkään ? -ei puheissa vaan tekoina.

Ensimmäinen avaukseni tälle vuotta, ja toivotan palstalasille hyvää uutta vuotta !
Käyntiniä täällä on jäänyt hyvin harvakseltaan. Näyttää että monet muutkin on harvoin täällä kirjoituksineen. Vaikkei nyt minunkaan tämä kirjoitus niin hääppöinen ole, mutta heille kuitenkin tärkeää, että heistäkin huolehditaan. Kun juuri olin pahoillani, kun bisnesmiehet tyhjensi näiden asunnot kerrostalosta, heille oli muodostunut jo yhteisöt, joista taas alkaa alusta.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen perussuomalainen yrittäjä. Pikkurahasta ei ole puute. Tuhlailen hyvällä omallatunnolla, rahan pitää kiertää, siitä se talous syntyy.

• Anonyymi

Millä alalla olet ? koit nyt miettiä aloja, jotta saa sopivan. Tuskin esm hammslääkäri täällä päiviään viettää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä alalla olet ? koit nyt miettiä aloja, jotta saa sopivan. Tuskin esm hammslääkäri täällä päiviään viettää.

Viettää! Hammaslääkärit täällä viettää aikaa. Ei niitä hoitojonoja muuten saada.

• Anonyymi

Näilä oligarkeilla ei ole mitään hätää, mikään lehtikään ei niitä hauku lehdistötuen mentyksen vuoksi, nuoleksii vain liukkaasti peräreiän ympärystä.
      E-kassan tuhositoverit Rantala kumppaneineen ja häipyivät pieruna lekottelemaan auringon alle ja kansa pantiin maksamaan "tuhotyöt". Varkaita oli enemmän kuin tuotajat jaksoivat yllä pitää.
      Heinäluoma ja Pekkarinen, "mahtavia bisnesmiehiä" avustuksia sukulaisilleen.
      Toisella Tradeka joka ostattelee ravintoloita joita suljettu sos.dem politiikan avulla
      ja koronan tuella konkurssin partaalle. Ja toisella vävylle järjestetty tuulivoimabisnes.
      Kansa on ollut hölmöä kun on näille valtakirjan antanut.
      Vaalipäivän demokratia on vaalin suraavana päivänä unohtunut ja muuttunut Oligarkkien oman rahapussin lihottamiseen miljoonabisnekseksi.

• Anonyymi

Nyt on "asiantieteilijältä" päässyt unohtumaan, ei tämä ole tämän vuoden ensimmäinen sepustuksesi. Usealla eri nimimerkeillä ole täällä länkyttänyt paskaa.

• Anonyymi

Tarkoitat varmaan, että avaus on ensimmäinen kopiointisi tänä vuonna. Tuo tekstisi alkuosa joka olikin epäilyttävän hyvää äidinkieltä on kopioitu tuolta: https://www.kaleva.fi/rahaa-meilla-hyvaosaisilla-on-aivan-riittavasti-ku/4226200

Loppuosasi höpötys lukuisine kirjoitusvirheineen onkin sitten omaa tuotantoasi joka on sellaista jota sinun kaltaiselta matalan älykkyystason omaavalta voi odottaa. Kun ei omat kyvyt sinulla riitä niin kopioit muualta.

• Anonyymi

Esittelyosuudessasi lukee "Tieteilijä eli tutkija eli tieteenharjoittaja tutkii todellisuutta tieteellisen menetelmän avulla." Tämä ei mitenkään liity kirjoituksiisi täällä.

• Anonyymi

Kunhan nyt ei ole laillasi kommunisti.

• Anonyymi

Kokonainen kerrostalo tyhjeni Helsingissä: 100 asuntoa oli tarkoitettu asunnottomille: "Kadulla olevien ihmisten määrä on kasvussa"
      https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4424538#cxrecs_s

Helsingin pitkäaikaisasunnottomille tarkoitettujen asuntojen määrä väheni vuodenvaihteessa tuntuvasti, kun Junailijankujan asumisyksikön toiminta loppui Itä-Pasilassa.

Vailla vakituista asuntoa ry:n (Vva) pyörittämää palvelua on ajettu alas, koska rakennus aiotaan saneerata asunnoiksi ja toimistoiksi.

• Anonyymi

Sipilä hankki asunnot asunnottomille, Marin vei ne pois.

• Anonyymi

Sehän tärkeäAlko Sannalle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      66
      2379
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1755
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1604
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe