Onko tämä yleinen käytäntö että Pellon vuokra-asunnoissa on 18 astetta sisällä lämmintä, eikä kukaan tee asialle mitään. Mihin tästä pitää ilmoittaa kun talonmies nakkelee niskojaan eikä vuokranantaja muuta kun ihmettelee.
Kylmä on asunnossa
45
1604
Vastaukset
- Anonyymi
Tee ilmoitus terveysviranomaiselle Rovaniemelle ennen kun sairastut. Saat vielä hyvässä lykyssä vuokria takasin päin tai ainakin hyvitystä.
- Anonyymi
normi käytäntö.
- Anonyymi
Sopiva sisälämpötila Venäjällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiva sisälämpötila Venäjällä.
Englannissa ihan luksusta.
- Anonyymi
Niin on normi käytäntö että vuokranantaja joutuu vastuuseen ja joutuu hyvittämään puutteet vuokrissa. Tai mikä vuokranantajalle pahinta koko asunto menee asumiskieltoon. Eikö näitä Pellossa ole jo tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englannissa ihan luksusta.
Pellohan on kuin Englanti ainakin asuntojen suhteen. Kylmiä, kosteita ja homeisia.
- Anonyymi
Mies jo säikähin että pakkasta.
- Anonyymi
Lumimieskö säikähti
- Anonyymi
Taloyhtiö saa kaikki kulunsa vero vähennyksiinsä joten tahallinen lämpötilan laskeminen, ei kartuta yhtiön kassaa.
Lämpötilan pitäminen tietensä ja siten tahallaan liian alhaisena on peruste mm, vuokran alentamis vaatimukseen.- Anonyymi
Täytyy olla viileätä, jos et saa yöllä nukuttua?
- Anonyymi
Onko kyseessä kunnan vai yksityisen vuokraamasta asunnosta?
- Anonyymi
Mitäköhän välii silläkin sitten on? Sama laki se on kaikilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän välii silläkin sitten on? Sama laki se on kaikilla.
Niinhän se on, mutta isännöitsiä varmaa eri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, mutta isännöitsiä varmaa eri
Vaiha kämppää - niitä kyllä rahalla saapi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaiha kämppää - niitä kyllä rahalla saapi.
Ensi viikolla lauhtuu, koeta kestää siihen asti.
- Anonyymi
Luteet ja muut kirput eivät viihdy vuokra unelmissa, jos on vilposta?🦇🦇🦇
- Anonyymi
Käy katsomassa ohjeet. Omalla vastuulla.
https://m.youtube.com/watch?v=PuLJHD2vD3I - Anonyymi
Kyllähän se totuus on se, että Pellossakin vuokrat ovat kohdallaan niin yksityisellä kun kunnankin vuokrataloissa, että lämmön pitää riittää sillälailla ettei asunnossa palele ja kaikki muukin toimii kuten pitääkin toimia
- Anonyymi
Kyllä sen niin pitäisi mennä. Onneksi aina voi kuitenkin tehdä tarkistuspyynnön viranomaisille niin selviää moni asia. Missään ei ole niin hälläväli tyyliä kuin Pellossa vuokra-asuntojen suhteen. Siksi niin moni asunto on tyhjillään. Asukkaat äänestää jaloillaan, ei kukaan maksa, kun muualta saa lämpimän ja vedottoman kodin, eikä Pellossa mikään edes vedä puoleensa päin vastoin. Joo muulta voidaan muuttaa, mutta kun touhun, kämpät ja itse pellolaiset näkee niin kaipuu tulee palata takaisin mistä oli muuttanut. Ei ole enää unelmaa lapista.
- Anonyymi
Aloittajalle ja muillekin pieni vihje, mikä asia kannattaisi varmistaa.
Mikäli on termostaattipatterit ikkunoiden alla ja on pitkät paksut verhot pattereiden ja termostaatin edessä, jopa lattiaan asti, tunnistaa termostatti juuri sen lämpötilan, mikä on verhon ja seinä välissä. Tällöin termostaatti ei "ymmärrä", että verhon toisella puolella huoneessa lämpötila on useita asteita viileämpää. Poistamalla paksu verho termostaatin ja huoneilman välistä, saattaa ongelma korjaantua. Tai siis, on korjaantunut kuvatussa tilanteessa.- Anonyymi
Ei ole verhoa edessä on kappaverhot joka huoneessa. Että eipä mennyt tuokaan selitys läpi. Tuon olen kuullut jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Tiistaina taas tarkenee...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole verhoa edessä on kappaverhot joka huoneessa. Että eipä mennyt tuokaan selitys läpi. Tuon olen kuullut jo vuosia sitten.
No kuulehan. Tarkoitus oli vain auttaa, jos tilanne olisi ollut tuon kaltainen. Noin on äskettäinkin eräälle sattunut. Tarkoitus ei ollut selitellä yhtään mitään. En ihmettele, jos suhtatuvat sinuun kunnassa ja vähän muuallakin nuivasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuulehan. Tarkoitus oli vain auttaa, jos tilanne olisi ollut tuon kaltainen. Noin on äskettäinkin eräälle sattunut. Tarkoitus ei ollut selitellä yhtään mitään. En ihmettele, jos suhtatuvat sinuun kunnassa ja vähän muuallakin nuivasti.
Herkee valittamasta ja ryhdy itse toimeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herkee valittamasta ja ryhdy itse toimeen!
Niin kauan kun mä maksan vuokraa ja lihotan tätä paska kuntaa, niin silloin mä en tee yhtään mitään. Muut tekee koska mä maksan siitä että asunnossa on perusasiat kondiksessa. Muutahan täällä näissä luukussa ei voikaan vaatia. Mut älkää huoliko asia on menossa hyvää vauhtia eteenpäin. Lämmöistä toki ei ole tietoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun mä maksan vuokraa ja lihotan tätä paska kuntaa, niin silloin mä en tee yhtään mitään. Muut tekee koska mä maksan siitä että asunnossa on perusasiat kondiksessa. Muutahan täällä näissä luukussa ei voikaan vaatia. Mut älkää huoliko asia on menossa hyvää vauhtia eteenpäin. Lämmöistä toki ei ole tietoakaan.
Murtheesta päätellen et taija asua paikkakunnalla seku vain kirjottelet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murtheesta päätellen et taija asua paikkakunnalla seku vain kirjottelet
Mistä arvasit? On muuten melko mukava harrastus näin kansakoulupohjalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiistaina taas tarkenee...
Joo, ja keskiviikkona jo varmasti.
- Anonyymi
Kunta on maksanut, ja maksaa ehkä vieläkin, yli 200 000 euroa vuodessa yksityiselle hoivayhtiölle yhden autistin hoidosta. Palelkaa vuokrakämpissänne. Jostakin ne rahat tuollaiseen rahankylvöön on otettava.
- Anonyymi
Mennee puumethään sahan kanssa jos palelee. Takkaan että lämpenee, ainaski pokasahan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mennee puumethään sahan kanssa jos palelee. Takkaan että lämpenee, ainaski pokasahan kanssa.
Meinaatko että tulet tehdään keskelle lattiaa olohuoneeseen.
Liekö ees syttyis kun kämpät on niin homeisen kosteita.
Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos. - Anonyymi
No Pellon kunnassa ei asu kohta enää yhtäkään vuokralaista. Mistä sitten tulot revitte? Niin monta asuntoa ja taloa on tyhjillään ollut jo vuosia. Ja jos nämä kaikki ongelmat ovat totta näissä Vuokra-asunnoissa mitä puskaradio kertoo niin taitaa tulla lisää maksettavaa kunnalle. Mutta onneksi laki on asukkaan puolella jos jotain ilmenee. Itseä nämä asiat eivät onneksi kosketa, en kuitenkaan toivo kenellekään mitään pahaa. Mutta en olekaan pellolainen enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos.Ei mithään tulia tartte tehä. Sulle tullee lämmin ja jopa hiki ku pokasahalla kaatelet koivuja, karsit ne , kannat ne sadan metrin päähän pinhoon ja sitte vain kirves töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos.mitäs terveystarkastaja tuumas?
- Anonyymi
18 on luksusta. Muutappa tuonne Aurinkorannikolle, siellä ei ole kämpissä lämmitystä ollenkhan ja talavella käy pakkasella.
Vetosissa kämpissä on usein 10 C sisällä - Anonyymi
Ei vuokralainen luksusta haekkaan vaan lämpöä asunnosta missä asuu, vaikka tämän päivän maailma onkin kylmä ei ihmisten tarvitse kylmyyttä tuntea ympärillään.
- Anonyymi
Jos luxusta haet niin sitä et ainakaan lapin tarjoamista vuokra-asunnoista löydä. Kyllä se on lähinnä tyyliin. Käyt vain yöt nukkumassa ja muun ajan vietät muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luxusta haet niin sitä et ainakaan lapin tarjoamista vuokra-asunnoista löydä. Kyllä se on lähinnä tyyliin. Käyt vain yöt nukkumassa ja muun ajan vietät muualla.
Nyt alkaa läämmetä. Pihala ennää - 8 astetta ja senku lauhtuu. Kohta on tupakin lämmin.
- Anonyymi
Paskat. Kotivainion kerrostalossa oli 26c sisällä, ihan sama mitä teit. Oli kyllä paskat yöunet. Muutin pois. Asuntotoimisto/talonmies ei asialle tehnyt mitään ku eivät osanneet.
- Anonyymi
Eikös kuntahan omista serviis isännöintipalveluyrityksen kyllähän sieltä pitäs löytyä apua, vai tökkiikö valvonta ettei mitään tapahdu?
- Anonyymi
kule,sinu ei tarvita ilmota uhta mitta.sina ossa itse laita termo kini ja 17 aste riitta kula kun laita toine sukka jalka ja pippo paa
- Anonyymi
Laitapa se temo kini ja soita talkari nin näe tuleko paikale
- Anonyymi
Ei tarvitse termoi laittaa kii kun ei patterit lämpene oli ne päällä tai ei. Mut huomen tulee terveystarkastaja käynnille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse termoi laittaa kii kun ei patterit lämpene oli ne päällä tai ei. Mut huomen tulee terveystarkastaja käynnille.
Onkohan hänellä villasukat?
- Anonyymi
Voisikohan olla niin, että lämpöpattereissa olisi ilmaa niin että on tullut ilma tasku joka estää veden kieron parrerissa ja sen vuoksi ne eivät lämpene?
Ei muut kun talonmiehet töihin ja ilmaamaan pattereita, sitä vartenhan he ovat
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717